Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
hkoskenv
Viestit: 4421
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti: Maalis 17, 2024 10 : 13 Örör. Edelleen ny panostusta tässä siihen et se kamera seuraa muksun silmää nopeasti ja luotettavasti. Eli Sony FF ja vähintään A7 mk3. Fuji X100V tai GRIII on aivan onnettomia jatkuvassa naaman tai silmän seuraamisessa eikä niiden akku kestä mitään.
No jos se muksu pörää jaloissa aina, kyllä siitä saa hyviä kuvia epätäydelliselläkin kameralla, kun tarpeeksi yrittää. Perhealbumiin kun riittää dokumentti siitä kuka on kuvassa ja mitä hassua tekee. 50 vuoden päästä tulevia sukulaisia, jotka ihmettelevät kun Einari-setä taputtaa paskakakkua olohuoneen matolla, ei kiinnosta tippaakaan tarkennuksen osuminen silmään tai ulostaan bakteerikoostumuksen määrittäminen miljoonan megapikselin resoluutiosta.

Aloittaja varmaan ymmärtää pitkän linjan harrastajana, että jos laittaa tonnin kamoihin, sillä ei saa absoluuttista teknistä huippua millään alalla, eikä ole tavoittelemassa sellaista. Jos pakkomielle ajaa sellaiseen, sitten on kaivettava kymppitonneja. Se on varmaan totta, että tuollaisissa tilanteissa luuri on teknisesti aivan kelpo väline, mutta kameroihin tottuneelle ne ovat usein todella ikäviä käyttää. Ennemmin sitä ostaa sen tonnin välttävän kamerasetin kun kiusaa itseään opettelemalla luurin vaatimia temppuja.
Hannu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mikä sulla mättää? A7 mk3 ei maksa 50k€. Käytetyn hinta on lähellä tonnia. Enemmän se järkevä kakkula maksaa. Joku 85mm on aivan lian rajoittunut vehke lasten kuvaamiseen. Kiinteellä kasivitosella se muksu pitää sitoa puuhun kiinni.

Mut tää nuukailu, varsinkin jos aikaisempaa kokemusta, maksaa nuukailun + päivityssetin verran kun nuukailusetti todetaan SERriksi alle viikossa.
hkoskenv
Viestit: 4421
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti: Maalis 17, 2024 11 : 44 Mikä sulla mättää? A7 mk3 ei maksa 50k€. Käytetyn hinta on lähellä tonnia. Enemmän se järkevä kakkula maksaa. Joku 85mm on aivan lian rajoittunut vehke lasten kuvaamiseen.
En minä tunne noiden kaikkien hintoja. Mutta jos runko maksaa tonnin ja nopeasti tarkentava 24-70 actionzoomi toisen, niin ollaan jo 2-3 kertaa ehdotetussa budjetissa. Ja jos ehdotuksessa puhuttiin 50 millisestä ja makrosta, niin ainakin minä tulkitsen sen tarkoittavan bokehkikkailun painottamista actionin sijaan.

85 millisellä ottaa ihan hyvin kuvia lapsista. 200 mm on toki parempi, kun ei tarvitse tuppautua lähelle, herättää huomiota, sotkea leikkejä ja nostattaa keskisormia. Ihan varmasti 85 millisellä tai 100 mm makrolla saa sen verran muistoja dokumentoitua kun albumissa on tilaa.
Hannu
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Neuvot ovat oikein hyvin kohdallaan ja realistisia. Kaikista koomisin juttu täs ketjussa on 1500€ luuri ja alle tonnin budjetti "parempiin" kuviin. Jos ton kääntäis toisin päin, ois jotai mahkuja toteuttaa se haave.

Nyt ajatusta siihen omaan tekemisee hieman.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Maalis 17, 2024 13 : 02 Neuvot ovat oikein hyvin kohdallaan ja realistisia. Kaikista koomisin juttu täs ketjussa on 1500€ luuri ja alle tonnin budjetti "parempiin" kuviin. Jos ton kääntäis toisin päin, ois jotai mahkuja toteuttaa se haave.

Nyt ajatusta siihen omaan tekemisee hieman.

Eli jos 1000€ kännykkään haluaa parannusta järkkärillä niin 1500€ ehkä jo onnistuu, voi korjata jos olen väärässä. Joku täällä on jankutanut sitä että järkkäriin pitää kaikki parasta, hyvä runko ja hyvää lasia optiikoissa, mieluiten parasta. No paino nousee kun haetaan sitä parasta ja se taas katkoo niskat ja siitä on nyt tullut useita kommentteja että ei näin, eli pitäisi olla parasta mutta ei kuitenkaan saa olla kun paino ?

Voidaanko me kuvitella sellainen tilanne että se paino ei ole kaikille ongelma ? onnistuisiko tällainen kompromissi ?
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
aikaarska
Viestit: 12041
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti: Maalis 17, 2024 13 : 02 Neuvot ovat oikein hyvin kohdallaan ja realistisia. Kaikista koomisin juttu täs ketjussa on 1500€ luuri ja alle tonnin budjetti "parempiin" kuviin. Jos ton kääntäis toisin päin, ois jotai mahkuja toteuttaa se haave.

Nyt ajatusta siihen omaan tekemisee hieman.
Joo, kuulostaa järkevältä.

Tietty luuri on nykyisin niin tärkeä ja paljon käytetty monitoimikone (eli paljon muuta kuin kamera), että jokainen voi miettiä kuinka paljon siihen laittaa. Jotkut ei käytä läheskään koko älypuhelimen kapasiteettia, jotkut taas tekee käytännössä kaiken sillä.

Totuus kuitenkin, että oikeasti hyvän luurin saa jo 500€ ylöspäin jos tarttuu sopivaan tarjoukseen jne. Tonnilla saa jo lähes markkinoiden parhaimpia, ellei halua just sitä uusinta uutta.

Ihan hyvän käytetyn järkkärinkin parilla OK objektiivilla voi saada alle tonnilla, ei siinä mitään. Sonyn kinopeilitön olisi tässä aika vahvoilla, jos miettii tulevaisuuden jatkumoa. Mutta sitten kyllä miettisin esim. Sony A7III mallia jossa jo isompi akku, ja parempi AF kuin vielä vanhemmissa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
grandangle
Viestit: 239
Liittynyt: Tammi 03, 2015 20 : 21
Paikkakunta: Etelän kiero utopia

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja grandangle »

pexi85 kirjoitti: Maalis 17, 2024 9 : 46
grandangle kirjoitti: Maalis 17, 2024 1 : 15 Ricoh GR III tai IIIx jos 40mm vastaava enemmän mieleen, lähe sillä, yksinkertaista kampe ja ota vain hyviä kuvia, joka paikassa.
Tämäkin kävi harkinnassa yhdessä välissä, mutta sitten sitä olisi yhden polttovälin vankina (joka ei toisaalta olisi ehkä huono juttu). Lisäksi luin jonkin verran juttua että noissa GR III olisi pölyongelmaa, se on jo ikävämpi ominaisuus kun sitä ei saa kuin huollossa pois sisältä. Tiedä sitten onko se pölyongelma kuinka paikkaansa pitävä/laaja juttu.
Mulla ollut uutena ostettu GR vuodesta 2015 enkä ole huomannut pölyä, toki jotain saattaa olla, en sitä väitä, en vain ole huomannut. Ostin nyt uuteen III malliin jjc:n metallisen etutulpan joka pitäisi tuon estää jos sellaista olisi koska sulkee sen mahdollisen reitin opiskalta kennolle. Tuohan tulee jos käyttää nukkaista farkuntaskua kantopaikkana, niin tuo tulppa auttaa siinä.
Ja kyllä sen kennon saa ihan itsekin puhdistettua jos ei jaksa huoltoon viedä, jos huolto "ei voi tuota putsata", niin kannattaa vaihtaa paikkaa.
Itse vedin burnarit 5v taaksepäin, ei ole työnteko edelleenkään kunnossa 100% ja tuolla laitteella pääsin itse takaisin kiinni edes johonkin. Onko se sit yhdenpolttovälinvankina olemista, jos on, niin se on jokaisen itse pohdittava. Ajattelin kyllä IIIx lisäksi hankkia jos pystyy, mutta enempää en tarvitse, nuo ovat mahtavia laitteita, eivät toki jokapaikanhöyliä, mutta työkalu, siksi Japanilaisetkin sitä nimittää (laitan kohta tähän liitteeksi linkkejä).

https://www.youtube.com/watch?v=lRIiI1t7zEk (interview with GR designer Inaba San)
https://www.youtube.com/watch?v=bW2CPLDK1ls (Ricoh GR designers interview)
https://www.youtube.com/watch?v=Biu8hDc4R7M (Samuel Lintaro, my settings and beginners guide)
https://www.youtube.com/watch?v=fEBdnAlVypM (Lintaro & Sean Tucker, big prints from the GR)
https://www.youtube.com/watch?v=b6JlksLV_vo (katukävelyä Tokiossa, hyviä käyttövinkkejä)

Sitten pieni varoituskin, tämä kamera ei todellakaan ole kaikille, eritoten monelle tämänkin palstan käyttäjille ihan väärä laite eikä jakseta paneutua. Ei ole vaikea käyttää, todellakaan, mutta on niin paljon mahdollisuuksia ja samalla voi pitää käytön hyvin yksinkertaisena (tästä tullee haukkuja täällä, antaa sit tulla, kertoo enemmän sanojasta siinä vaiheessa). Itse pidän ja nautinkin, kerroin omia kokemuksia joita soisin muillekin, mutta ei todellakaan ole kaikille, useimmille suosittelisin fujia, mutta lähes 10v ollut tuo yksi kamera itsellä, se sopii mulle ja pitäisi tässä laitevaihtorumbassa kertoa muillekin jotain tai ei mitään. Tsemppiä pohdintoihin, tee omat päätökset ja käy ulkomaisilla sivustoillakin joissa ei tapella samalla lailla kuin täällä.

Editti 2:
https://youtu.be/kNY6kgyEiio (GR vs puhelin)
GRist anno 2015
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mä koklasin GR3 vs X100V ja Fuji vei kaikessa GR:ää. Lisäksi Fujissa sitten tekniseen säätämiseen fokushaarukointi ja markkinoiden helpoin intervallikuvaus. Tossa toi X100V kerää pölyä ny. Saa tarjota ja ostaa pois jos se ny ratkaisee jotain jollekin.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja T71 »

Torin halvin Sony A7R3 oli 1100 euroa tänään ja A7III noin 800 euroa.
FE 85mm 1.8 kaveriksi voisi sopia FE 35mm 1.8 (400e) tai joku Sigman 35mm 1.4 (400-500e).
Sigma tosin on iso ja painava. Käytettyinä vaihtoehtoja on paljon. Aivan liian paljon.
Sonyyn käy lähes kaikki lasit, kuten adapterilla EF Canonit, jos haluaa myöhemmin päivittää Canonin runkoon.
Ja siihen saa adapterilla myös makroja laidasta laitaan, mikäli into kasvaa kuvatessa ja tulee joku sopiva lasi puolivahingossa vastaan.
Myös Sony FE 24-105mm f4 (n 600e) on kehuttu yleislasi, mutta taustan pehmennys on vähän niin ja näin.

https://www.flickr.com/groups/2944301@N ... 3589001193

Jos haluaisi päästä tosi kevyesti, niin FE 24-105 + FE 85mm ja runko.
Ei ole lainkaan huono setti ja menee pieneen laukkuun, mikä on vain hyvä asia.
MattiH
Site Admin
Viestit: 6293
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Poistelin muutaman ihan turhan viestin. Niistä ei sen enempää...
grandangle
Viestit: 239
Liittynyt: Tammi 03, 2015 20 : 21
Paikkakunta: Etelän kiero utopia

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja grandangle »

Uskaltaako tänne enää edes kirjoittaa mitään? No ihan sama, hiekkaa jossain tai hiekkalaatikkomeininkiä monesti täällä, samoilta tyypeiltä. Menee kyllä useimmiten halut edes lukea vastauksia kun tietää tämän ja ei ainakaan houkuta yhtään uusia käyttäjiä tänne käytöstavat tai niiden puute lähinnä.
Jos alkuperäinen kyselijä edelleen pohtii valintoja, niin laitan vielä seuraavan YT-linkin, katso tai älä, mutta näitä saa edullisesti vielä ennen uuden hypetyksen alkamista. Varmaan kuullaan kohta kuinka *sensuroitu* on eikä missään nimessä kannata edes miettiä koska ovat niin *sensuroitu*, vai...

https://youtu.be/HahjMQYwE-Y

Tuohon joku omaan makuun sopiva polttovälin linssi ja saa jopa salamankin ja budjetti pysyy siinä alle 600-900 euroa. Ehkä jopa joku X-pro runko voisi olla vaihtoehto, sikäli että on sallittua mainita asiasta. Jossain pohjanmaan kaupassa oli erittäin hieno ja edullinen X-Pro 2 myynnissä viikko kaksi taaksepäin, en tiedä löytyykö enää.
GRist anno 2015
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Maffer kirjoitti: Maalis 17, 2024 16 : 01Tossa toi X100V kerää pölyä ny. Saa tarjota ja ostaa pois jos se ny ratkaisee jotain jollekin.
Kuka tollasta romua vitsii ostaa, kun af:kin on täysi susi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja habannaama »

grandangle kirjoitti: Maalis 18, 2024 21 : 30 Uskaltaako tänne enää edes kirjoittaa mitään? No ihan sama, hiekkaa jossain tai hiekkalaatikkomeininkiä monesti täällä, samoilta tyypeiltä. Menee kyllä useimmiten halut edes lukea vastauksia kun tietää tämän ja ei ainakaan houkuta yhtään uusia käyttäjiä tänne käytöstavat tai niiden puute lähinnä.
Jos alkuperäinen kyselijä edelleen pohtii valintoja, niin laitan vielä seuraavan YT-linkin, katso tai älä, mutta näitä saa edullisesti vielä ennen uuden hypetyksen alkamista. Varmaan kuullaan kohta kuinka *sensuroitu* on eikä missään nimessä kannata edes miettiä koska ovat niin *sensuroitu*, vai...

https://youtu.be/HahjMQYwE-Y

Tuohon joku omaan makuun sopiva polttovälin linssi ja saa jopa salamankin ja budjetti pysyy siinä alle 600-900 euroa. Ehkä jopa joku X-pro runko voisi olla vaihtoehto, sikäli että on sallittua mainita asiasta. Jossain pohjanmaan kaupassa oli erittäin hieno ja edullinen X-Pro 2 myynnissä viikko kaksi taaksepäin, en tiedä löytyykö enää.
Tuosta linkkaamastasi X-T1:stä ei kokemusta, mutta X-T2:n omistin muutaman vuoden ja samaan aikaan uudemman X-T30:n ja tuota linkkaamasi X-T1:stä vastaavan "köyhänpojan-version", X-E1:n.

Kaikki kolme hienoja vehkeitä ja jostain syystä yhdistelmällä X-E1 + 23mm f1.4 tuli maagisen orgaanista kuvaa, enkä oikein koskaan osannut sanoa, mistä johtui, mutta jotain upeaa niiden jäljessä oli.

Tuossa kun Maffer haukkunut Fujin AF:ää, niin varsinkin X-T2/X-T30 joihin yhdisti 50-140mm f2.8:n, oli lähes pettämätön yhdistelmä.

Ei ne aivan samalla tavoin herkeämättä naulautuneet esim. lentävän linnun/todella nopeiden koiriemme silmään kuin Sony, mutta sain tavattoman monta hyvää kuvaa yhdistelmällä.

Ja esim. hääkuvauksissa ja vst, ei minkäänlaisia ongelmia, ei koskaan, eli susi? Ei todellakaan.

Juuri omien kokemuksieni ja onnistumisieni johdosta jaksan ihmetellä niitä kommentteja, joissa sen AF haukutaan sudeksi?

Ehkä ero tulee siinä, kun hyväksyn sellaisen reaalimaailman virhemarginaalin, jossa joku kuva muutamasta kymmenestä saattaa oli huti, kun taas jollekin se riittää tuomioksi siitä, että sellaisella kamppeella ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Iiwana-80
Viestit: 151
Liittynyt: Maalis 05, 2011 9 : 12

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Iiwana-80 »

Jos Pexsi vielä miettii, niin tässä muutamia ajatuksia M2 ja M4 omistajalta. M4 on edelleen omassa käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Urheilua tai muuta erityisen nopeaa tarkennusta vaativia aiheta en juurikaan kuvaa, eli siitä puolesta ei ole kokemusta. Jos kuitenkin pitää pyöräkisojen maaliviivalta ottaa kuva, niin tarkennan etukäteen haluaamaani kohtaan ja tilanteen tullen nappaan.

Canon 5D3 on erinomainen kamera harrastajalle useista syistä:

- Täysikokoinen 22,3 megapikselin kenno takaa erinomaisen kuvanlaadun, jossa on paljon yksityiskohtia ja laaja dynaaminen alue.
- Hyvä suorituskyky hämärässä ISO-herkkyyden ansiosta 100-25 600 (laajennettavissa 102 400 asti).
- 61 pisteen automaattitarkennusjärjestelmä varmistaa tarkat kuvat, jopa nopeasti liikkuvista kohteista.
- Kestävä ja sääsuojattu runko sopii kaikenlaisiin kuvausolosuhteisiin.
- Intuitiivinen ja helppokäyttöinen käyttöliittymä.
- Nopea ja tehokas suorituskyky, joka sopii myös urheilu- ja luontokuvaukseen.
- Laaja valikoima objektiiveja ja muita lisävarusteita, jotka sopivat erilaisiin kuvaustarpeisiin.
- Full HD -videokuvausominaisuudet tekevät siitä myös hyvän videokameran.
- Sisäänrakennettu GPS-paikannin tallentaa kuvien kuvauspaikan tiedot.
- Käytettyjä 5D3-kameroita on saatavilla edullisesti, ja ne voivat olla hyvä vaihtoehto budjettitietoisille harrastajille.
- Canon 5D3 on julkaistu vuonna 2012, joten se ei ole uusin kamera markkinoilla. Uudemmissa kameroissa voi olla parempia ominaisuuksia, kuten korkeampi resoluutio ja 4K-videokuvaus.
- 5D3 on melko painava ja iso kamera, joten se ei välttämättä ole paras vaihtoehto matkakuvaukseen, mutta painavampi kamera on myös vakaampi esimerkiksi pitkillä ajoilla käsivaralta kuvattaessa.

Kokonaisuutena Canon 5D3 on erinomainen kamera harrastajalle, joka etsii laadukasta ja monipuolista kameraa, jolla voi ottaa upeita kuvia ja videoita.
pexi85
Viestit: 1194
Liittynyt: Huhti 11, 2008 17 : 53
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

habannaama kirjoitti: Maalis 18, 2024 22 : 04
Kaikki kolme hienoja vehkeitä ja jostain syystä yhdistelmällä X-E1 + 23mm f1.4 tuli maagisen orgaanista kuvaa, enkä oikein koskaan osannut sanoa, mistä johtui, mutta jotain upeaa niiden jäljessä oli.
TÄMÄ! Siis sinäkin olet huomannut tuon saman, mikähän tuossa kombossa ja tuossa rungossa oli? Itsellä on ollut Fujin rungoista X-E1, 2, 3 ja X-T4, mutta jostain syystä edelleen kun noita kuvia selaa läpi, tuolla X-E1 otetut kuvat pomppaa positiivisessa mielessä esiin.
pexi85
Viestit: 1194
Liittynyt: Huhti 11, 2008 17 : 53
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

Iiwana-80 kirjoitti: Maalis 19, 2024 7 : 14 Jos Pexsi vielä miettii, niin tässä muutamia ajatuksia M2 ja M4 omistajalta. M4 on edelleen omassa käytössä ja tyytyväinen olen ollut. Urheilua tai muuta erityisen nopeaa tarkennusta vaativia aiheta en juurikaan kuvaa, eli siitä puolesta ei ole kokemusta. Jos kuitenkin pitää pyöräkisojen maaliviivalta ottaa kuva, niin tarkennan etukäteen haluaamaani kohtaan ja tilanteen tullen nappaan.

Canon 5D3 on erinomainen kamera harrastajalle useista syistä:

- Täysikokoinen 22,3 megapikselin kenno takaa erinomaisen kuvanlaadun, jossa on paljon yksityiskohtia ja laaja dynaaminen alue.
- Hyvä suorituskyky hämärässä ISO-herkkyyden ansiosta 100-25 600 (laajennettavissa 102 400 asti).
- 61 pisteen automaattitarkennusjärjestelmä varmistaa tarkat kuvat, jopa nopeasti liikkuvista kohteista.
- Kestävä ja sääsuojattu runko sopii kaikenlaisiin kuvausolosuhteisiin.
- Intuitiivinen ja helppokäyttöinen käyttöliittymä.
- Nopea ja tehokas suorituskyky, joka sopii myös urheilu- ja luontokuvaukseen.
- Laaja valikoima objektiiveja ja muita lisävarusteita, jotka sopivat erilaisiin kuvaustarpeisiin.
- Full HD -videokuvausominaisuudet tekevät siitä myös hyvän videokameran.
- Sisäänrakennettu GPS-paikannin tallentaa kuvien kuvauspaikan tiedot.
- Käytettyjä 5D3-kameroita on saatavilla edullisesti, ja ne voivat olla hyvä vaihtoehto budjettitietoisille harrastajille.
- Canon 5D3 on julkaistu vuonna 2012, joten se ei ole uusin kamera markkinoilla. Uudemmissa kameroissa voi olla parempia ominaisuuksia, kuten korkeampi resoluutio ja 4K-videokuvaus.
- 5D3 on melko painava ja iso kamera, joten se ei välttämättä ole paras vaihtoehto matkakuvaukseen, mutta painavampi kamera on myös vakaampi esimerkiksi pitkillä ajoilla käsivaralta kuvattaessa.

Kokonaisuutena Canon 5D3 on erinomainen kamera harrastajalle, joka etsii laadukasta ja monipuolista kameraa, jolla voi ottaa upeita kuvia ja videoita.
Kiitoksia kommenteista, joo vielä tässä on harkinnassa. Eiköhän tuo tällä viikolla tule päätös tehtyä, jonkin verran olen kirjanmerkkeihin jo ehdokkaita lisäillyt.
Kiitoksia tosiaan kaikille hyvistä mielipiteistä ja ehdotuksista, näistä vielä summailen sen lopullisen päätöksen. Itsellä on tapana vanhaan tyyliin laittaa muistioon ranskalaisilla viivoilla jokaisesta vaihtoehdosta plussat ja miinukset ja lopuksi verrata niitä hintaan ja omaan fiilikseen.
Maffer
Viestit: 21658
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Millä lähteä liikenteeseen tauon jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Vanhassa fujissa on kroppiin sopiva kenno eli 16MP. Sen enempää sen kokoiseen kennoon ei tule laittaa diffraktiohaitan takia. Tärkein juttu on puuttuvat pdaf-pikselit jotka pilaavat kuvaa monin tavoin. Mitää maagista ei SER-jätteessä ole. Sama kenno X-E2:ssa ja X-T1:ssa jotka tuli hankittua 10v sitten kun niistä vielä vinoilitte kuinka huonoja peilittömät on :]
Vastaa Viestiin