Muotokuvaus ja kaluston valinta

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Haljen
Viestit: 3
Liittynyt: Joulu 13, 2016 20 : 52

Muotokuvaus ja kaluston valinta

Viesti Kirjoittaja Haljen »

Olen aloitteleva valokuvaaja ja olen kiinnostunut muotokuvauksesta.

Tällä hetkellä minulla on käytössä Nikon D7200 runko ja objektiivina toimii Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1,8G.

Kuvaaminen nykyisellä objektiivilla sujuu, mutta kaipaisin uutta objektiivia kyseiseen tarkoitukseen. Osaatteko suositella hyvää objektiivia?

Suosituksia otetaan vastaan myös salamasetille, jota voi kuljettaa mukana kuvauskeikoilla sekä tukevalle kameran jalustalle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tehodia
Viestit: 1085
Liittynyt: Touko 15, 2008 12 : 11

Re: Muotokuvaus ja kaluston valinta

Viesti Kirjoittaja tehodia »

Oleelliset vastakysymykset: Miksi kaipaat uutta objektiiviä, toisin sanoen, mitä nykyisestä puuttuu? Kaipaatko esim pidempää polttoväliä? Tai parempaa/erilaista kuvanlaatua?

Alkuun pääsee halvoilla aloittelijoiden salamaseteillä. Kannattaa kuitenkin harkita myös perusmalleista seuraavia/parempia salamoita, jottei liian vaatimattomat salamat heikennä/rajoita kuvausintoa. Halvoissa/pienitehoisissa hyvää on juurikin helppo kuljetettavuus, ja ne riittävät hyvin pieniin tiloihin, siis sisälle. Kirkkaalle säälle ulos voidaan tarvita enemmän tehoa, ja jatkojohtojen ulottumattomissa tarvitaan akkusalamoita.

Jalustaa käytän erittäin harvoin, joten niistä en tiedä kovinkaan paljon, mutta kaikkein halvimmat/keveimmät kannattaa unohtaa. Ehkä 100-150 euroa on sellainen hyvä alku. Ja siihen sitten haluttu pää.
Vastaa Viestiin