Nopeasti apua kuvien siirtoon

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Iidvaak
Viestit: 1
Liittynyt: Kesä 30, 2018 19 : 37

Nopeasti apua kuvien siirtoon

Viesti Kirjoittaja Iidvaak »

Moikka!

Ongrlmani koskee kuvien siirtoa Canon kameran SD HC muistikortilta iPhoneen. Ostin Lightning to SD Card Camera Reader, mutta kun laitan muistikortin kiinni puhelin (ja ipad) sanoo ettei ole tuotavaa. Tällä samalla muistikortilla olen toiminut koko kameran 8vuoden ajan ja siirtänyt sillä tietokoneelle kuvat. Osaako joku auttaa? Olen lähdössä yöllä matkalle ja haluaisin käyttää kameran kuvia ennen kuin pääsen kotiin. :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
koskelam
Viestit: 10
Liittynyt: Maalis 16, 2003 15 : 04

Re: Nopeasti apua kuvien siirtoon

Viesti Kirjoittaja koskelam »

Omena-maailma ei ole tuttu, mutta tässä Applen ohje.
Kuvien ja videoiden tuonti

Voit tuoda kuvia SD-kortilta tai digikamerasta seuraavasti:

Yhdistä sovitin iOS-laitteeseesi.
Yhdistä digikamera sovittimeen USB-kaapelilla tai aseta SD-kortti sovittimeen.
Kuvat-ohjelman tulisi aueta automaattisesti Tuo-välilehdelle. Jos näin ei käy, Avaa Kuvat-ohjelma ja napauta Tuo.
Tuo sisältö napauttamalla Tuo kaikki. Voit myös napauttaa haluamiasi kohteita ja napauttaa sitten Tuo.
Kun tuonti on valmis, sinulta saatetaan kysyä, haluatko säilyttää mediasisällön kamerassa tai SD-kortissa vai poistaa sen.

Voit tuoda sisältöä vain iPhoneesi, iPadiisi tai iPod touchiisi. Et voi viedä sisältöä SD-kortille tai digikameraan.
Jos tuontitoimintoa ei näy

Jos Tuo-välilehteä ei näy, toimi seuraavasti:

Tarkista, että digikamerasi on päällä ja että se on oikeassa tilassa kuvien vientiä varten.
Irrota sovitin, odota 30 sekuntia ja liitä se sitten uudelleen.
Irrota digikamera tai SD-kortti, odota 30 sekuntia ja liitä sitten uudelleen.
Käynnistä iOS-laite uudelleen, sammuta kamera ja käynnistä se sitten uudelleen.
Testaa toisella digikameralla tai SD-kortilla, mikäli sellainen on käytettävissä. Jos voit tuoda mediasisältöä toisella digikameralla tai SD-kortilla, vika saattaa johtua kameran tai SD-kortin datasta. Yritä tuoda tiedot toiseen laitteeseen tai tietokoneeseen. Alusta tai nollaa sitten SD-kortti digikameralla. Alustus poistaa kaikki kuvat SD-kortilta. Saat tarkemmat ohjeet digikamerasi käyttöohjeista.

Jos jonkin sisällön tuominen ei onnistu

Applen kamerasovittimien avulla voi tuoda monia erilaisia mediatiedostoja digikamerasta tai SD-kortilta. Jos tiedostomuoto ei ole iOS-yhteensopiva, et voi katsella sisältöä laitteellasi, mutta voit tuoda sisällön tietokoneeseesi myöhempää käyttöä varten.

Applen kamerasovittimilla voi tuoda vain digikameroilla kuvattua sisältöä. Et ehkä voi tuoda sisältöä, jonka nimeä on vaihdettu, jota on muokattu tai joka on kopioitu digikameraan tai SD-kortille.

https://support.apple.com/fi-fi/HT202037" onclick="window.open(this.href);return false;
javal
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: Nopeasti apua kuvien siirtoon

Viesti Kirjoittaja javal »

Olen törmännyt samaan ongelmaan, ja syynä oli se että iPad ei tue sitä formaattia jota kortilla olevat tiedost edustaa. Minun tapauksessa kyseessä oli tosin videotiedostoja.

Testaahan systeemi siten että talletat muistikortille tietokoneella muutama jpg, ja katso tuleeko nämä kuvat näkyviin iPadilla.
Olaus
Viestit: 141
Liittynyt: Kesä 14, 2006 20 : 12

Re: Nopeasti apua kuvien siirtoon

Viesti Kirjoittaja Olaus »

"Tällä samalla muistikortilla olen toiminut koko kameran 8vuoden ajan."

Joskus kortitkin menevät rikki, tai tiedostot kortilta eivät ole mitenkään luettavissa. Formatoithan kortin aina kuvat siirrettyäsi?
Vastaa Viestiin