Videoiden tallentaminen

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Supermamma
Viestit: 9
Liittynyt: Elo 02, 2017 11 : 11

Videoiden tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Supermamma »

Tyttäreni kuvaa paljon videoita. Mihin minun kannattaa tallentaa videot? Hän kuvaa eniten iPhonella ja kertoo säännöllisesti tilan loppuvan. Lisäksi käytössä on digipokkari ja videokamera. Omat kuvat ja videot pidän ulkoisella levyllä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viestit: 6270
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Videoiden tallentaminen

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Itse olen jo monta vuotta käyttänyt maksullista kuvat.fi -sivustoa. Helppo laittaa kuvat salasanan taakse ja jakaa sukulaisille. Myös videot. Galleriat syntyvät automaattisesti. iOS ja Android omat kuvien lähetyssoftat. Itse olen käyttänyt vain selainta (kun käsittelen ja pienennän kuvia etukäteen).

500 gigaa tallennustilaa eli mahtuu niitä videoita vaikka kuinka paljon. 50 euroa per vuosi, alv mukana. Tämä yksityiskäyttöön. Mahdollisuus blogin pitoon jne. Myös ilmaisen Google Analyticsin voit liittää. Suomalainen palvelu.

http://www.kuvat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Videoiden tallentaminen

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Supermamma kirjoitti:Tyttäreni kuvaa paljon videoita. Mihin minun kannattaa tallentaa videot? Hän kuvaa eniten iPhonella ja kertoo säännöllisesti tilan loppuvan. Lisäksi käytössä on digipokkari ja videokamera. Omat kuvat ja videot pidän ulkoisella levyllä.
Lähtökohta on, että kopioi videot tietokoneelle. Varmistus on ehdoton edellytys, eli ehdottomasti vähäntään kaksi kopiota eri medioilla, mielellään kolme. Pilvipalveluita toki voi myös käyttää. Esimerkiksi Microsoftilta saa Office 365:n kylkiäisinä teratavun tilaa 69 euroa vuosi.

Applelta saa erilaisia icloud paketteja esim. 200 GT 2,99 €/kk.

https://www.apple.com/fi/icloud/" onclick="window.open(this.href);return false;

Luotettava pilvipalvelu on kai jo itsessään turva erilaisia ulkopuolisia uhkia vastaan. Omilta mokilta se ei välttämättä suojaa.
Supermamma
Viestit: 9
Liittynyt: Elo 02, 2017 11 : 11

Re: Videoiden tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Supermamma »

Kiitos näistä näkemyksistä ja vinkeistä :) Ryhdyn testaamaan palveluita. Vielä kun jollain systeemillä jaksaisi näitä kuvia sortata ja poistaa huonot sekä tuplat. Ja lapsen kanssa täytyy sopia joku politiikka, että mitkä videot säästetään ja missä. Ehkäpä hän voi vielä lisäksi kysyä muilta ikäisiltään, että millaisia ratkaisuja heillä on videoiden säilömisen kannalta. Some-sukupolvea kun on :)
Vastaa Viestiin