Lightroomin export toiminto

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Gabriella
Viestit: 1
Liittynyt: Kesä 12, 2017 22 : 10

Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Gabriella »

Noniin! Täällä untuvikko joka on vasta alkanut käyttämään lightroomia. Paljon oon jo lukenut tietoa kyseisestä muokkausohjelmasta mutta kysymyksiini en ole löytänyt mistään suoranaista vastausta ja oon aivan kuutamolla mitä pitäisi tehdä.
Kysymys kuuluu siis näin: Miten saan tallennettua sen kuvan ihan samanlaisessa koossa mitä se on lightroomissakin? Ongelma on se että kun tallennan kuvaa ja siirrän sen puhelimelle tai lähetän sähköpostitse itselleni kuvan laatu on huono. Olen vaihdellut pikseleitä ja resoluutioita mutta en tiedä mikä on hyvä määrä niille? Haluan kuvani siis sosiaalisen mediaan ja haluan ne aina siirtää lightroomin kautta puhelimeen. Mikä on siis paras toiminto, joko lähettää sähköpostitse vai siirtää kuvat usb-johdon kautta puhelimeen? Auttakaa joku tyhmää selkokielellä:D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Et kerro millä laitteella kuvasi otat ja minkä kokoinen alkuperäinen kuva on mutta alkuperäisen kokoisena kuvaa ei sosiaaliseen mediaan kannata ladata.

Tässä esimerkkejä kuvien koosta:
https://makeawebsitehub.com/social-medi ... eat-sheet/" onclick="window.open(this.href);return false;

Koon saat asetettua Lightroomissa Export-> Image Sizing -> Resize to Fit -täppä päälle ja esim. Long Edge valinnalla asetat kuvan pitkän sivun halutus suuruiseksi, esim. 1200 pikseliä
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kuvan kokoon/laatuun ei vaikuta siirrätkö sen sähköpostilla, USB-kaapelilla tai Bluetooth:illa.
Juha Sa kirjoitti:Tässä esimerkkejä kuvien koosta:
https://makeawebsitehub.com/social-medi ... eat-sheet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmasti hyvä lähtökohta on katsoa tämmöistä ohjetta, mutta koskaan ei tiedä onko palvelu muuttanut jotain ohjeen kirjoittamisen/päivityksen jälkeen. Esim. Instagramiin saa 1080x1350 reson pystykuvan, mistä tuossa ei mainita mitään, vaikka ohje on päivitetty aika vasta ja tuo pystykuvamahdollisuus on ollut ties kuinka kauan olemassa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Tatule
Viestit: 53
Liittynyt: Heinä 01, 2012 20 : 08

Re: Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Tatule »

Entäpäs sitten vaikka kuvat.fi? Minkäkokoista kuvaa sinne olisi paras ladata?
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Rockford »

En ole kuvat.fi:tä itse käyttänyt, mutta uskoisin että tämän tyyppiset palvelut osaa luoda pienemmät katseluversiot tarpeen mukaan vaikka originaalikuva olisi kameran alkuperäisellä resolla ladattu. Järkevin reso riippunee siitä miten/mihin tarkoitukseen haluat palvelua käyttää. Riittävän isolla resolla ladattuja kuvia voinee katsoa hyvällä laadulla koko näytön kokoisina vielä sittenkin kun 4k/5k/8k näytöt löytyy jokaiselta kuvausharrastajalta, mutta toisaalta tilaa kuluu enemmän kuin pienellä resolla, mikä voi rajoittaa ladattavien kuvien määrää tai nostaa hintaa.

Joku kuvat.fi:tä käyttävä varmaan korjaa mun mutuilut jos on tarpeen.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Lightroomin export toiminto

Viesti Kirjoittaja Pan »

Tatule kirjoitti:Entäpäs sitten vaikka kuvat.fi? Minkäkokoista kuvaa sinne olisi paras ladata?
Kuvat.fi:iin voit ladata vaikka täysikokoisia ja määritellä itse kansiokohtaisesti minkä kokoisia haluat antaa muiden nähdä (tai imuroida). Vesileimalla tai ilman. En tosin ole juuri kokeillut miten kuvat.fi muuttaa resoluutiota ja millaisella pakkausalgoritmilla. Jos haluat olla varma kuvan laadusta, niin tee koon muutos itse ja anna muille oikeus nähdä alkuperäiset (siis ne itse pienentämäsi)
Vastaa Viestiin