Kuvan resoluutio

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
mouhari
Viestit: 368
Liittynyt: Joulu 20, 2007 21 : 12
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Kuvan resoluutio

Viesti Kirjoittaja mouhari »

Terve!

Laitoin tänne aloittelijan osioon, kun tuntuu, että tietoni ovat aloittelijan tasolla tässä asiassa.

Mites kun jaatte vaikka bändikuvat asiakkaalle/kaverille... Minkä kokoisena kannattaa kuvan pikselimäärä laittaa? Siis nettisivuilla näytettävä koko. Kun yleensä sivuilla saa avattua myös täysresoluutiokuvan, niin minkä kokoisena sen jaatte?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kuvan resoluutio

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Liekö tähän mitään yhtä oikeaa vastausta voi kukaan antaa, kaikki riippuu tietysti kuvien käyttötarkoituksesta. Ite olen jakanut aika paljon kuvia pienennettynä siten että lyhyt sivu on 2160px eli niinkuin 4k-näytön korkeuteen skaalattuna. Tuolloin kuvaaan jää tyypillisesti noin 6 Mpix resoluutiota. Suoraan nettisivuilla käytettäväksi tuokin on tietysti yleensä liikaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
AkuM
Viestit: 491
Liittynyt: Elo 20, 2004 19 : 57
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvan resoluutio

Viesti Kirjoittaja AkuM »

Yleensä jaan kuvat Full HD ruudulle sopivalla resoluutiolla. Silloin niistä pystyy halutessaan tulostamaan tavallisen "kymppikuvan".

Olen myös sanonut kuvien saajille, että jos haluavat tulostaa jostain ruudusta isompia kuvia, niin minulta saa isompiresoluutioisen kuvatiedoston. Toistaiseksi kukaan ei ole pyytänyt näitä isompiresoluutioisempia tiedostoja tulostustarkoituksiin.
mouhari
Viestit: 368
Liittynyt: Joulu 20, 2007 21 : 12
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kuvan resoluutio

Viesti Kirjoittaja mouhari »

Kiitoksia vastauksista... Olin tähän suuntaan arvaillut asioita ja nämä vastaukset vahvistaa asiaa...
Vastaa Viestiin