Hyvä ja halpa

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
tuohis
Viestit: 49
Liittynyt: Elo 04, 2003 11 : 46

Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja tuohis »

Hei!
Kovin aktiivisesti ei ole tullut seurattua runkojen kehitystä ja ominaisuuksien paranemista vuosiin. Olisi kuitenkin tarve hankkia reilusti käytetty EOS. Budjetti on luokassa "satasia", käyttö lähinnä staattisten kohteiden kuvaamista, joten mikään urheilutoimittajan runkoa ei tarvita nopeudeltaan. Vaatimuksena on enempikin jonkinlainen kosteudenkesto ja luotettavuus, koska maastossahan tuo mukana paljon kulkisi.

Lähinnä mielessä siis joku vanha 1, 5, 6, 7 tai suosituksillanne hyvä 10- sarjan eos. Onko joku joka loistaa kirkkaudellaan yli muiden ja johon kannattaa pennosensa laittaa. Jokunen croppikennolle sopiva putki kyllä löytyy nurkista jo vanhasta rungosta.

TT
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
pitkes-j
Viestit: 46
Liittynyt: Helmi 15, 2008 18 : 22

Re: Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja pitkes-j »

Moro,
no mulla ois 7D runko joutilaana.Ihan käyttökunnossa.En ossaa sitä laukausmäärää kahtoo mut kyllä seon kymmeniä tuhansia.Kuitenkin hyvin pelannu.Mukana akku,laturi ,hihna ja muistikortti.
Hintapyyntö 270 euroo.
Kuvia voin läh.pyynnöstä.
Terveisin
Esko Pitkänen
Hailuoto
040-5145638
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Henk. koht. jättäsin ehdottomasti juuri 7D rungon väliin (siis mk I). Samalla kennolla varustetut canonit (600D, 60D, eos M, etc) toimii ny niin hyvin, kuin vanhat kroppicanonit yleensäkin (ei siis mitään maata mullistavaa - usein riittävä), mut just 7D ei eli se paskoo kuvat alhaisilla ISOilla ja koska tarve ei ko. kameran nopeuteenkaan ole niin jätä väliin (paitti jos tykkäät pystyraidoista). Syy lienee siinä, et ko. runko lukee muuntimet paria eri väylää pitkin ja niiden vahvistus on joko heti alussa pielessä tai valuu sivuun ajan myötä. Toki mun kokemus koskee vaan viittä runkoa (2 omaa ja 3 vierasta) eli arpaonni voi myös suosia. Kosteussuojista mä olen huono sanomaan mitään, kun yhtäkään en ole vielä onnistunut metsässä rypiessä hajottamaan - no 6D:t ovat ottaneet kyl ukkossateella vedet kivasti sisään, mutta toipuneet kuivuessaan (ehkä se ajan myötä hapettuu käsiin). 70D olis mun valinta Canonin kropeista käytettynä - sen kai saa kohtuu huokeella (n. 400).

Enkä ole itse myymässä mitään.
tuohis
Viestit: 49
Liittynyt: Elo 04, 2003 11 : 46

Re: Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja tuohis »

Hyvä että on hyvää keskustelua!

Vaatimuksina on kyllä, että runko olisi mahdollisimman kohinaton, koska kuvailen kyllä mielelläni heikossa valossa, öisin, kuutamolla jne...

Kosteudenkestosta sen verran, että kyllä se kesäyön kaste ja sankka sumu menee rungon sisälle aika helposti ja toistuvasti - kokemusta kyllä tästä on. Sen ulossaanti onkin sitten aika paljon haastavampaa...
TT
rarehanu
Viestit: 394
Liittynyt: Syys 07, 2016 14 : 34

Re: Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

tuohis kirjoitti:Hyvä että on hyvää keskustelua!

Vaatimuksina on kyllä, että runko olisi mahdollisimman kohinaton, koska kuvailen kyllä mielelläni heikossa valossa, öisin, kuutamolla jne...

Kosteudenkestosta sen verran, että kyllä se kesäyön kaste ja sankka sumu menee rungon sisälle aika helposti ja toistuvasti - kokemusta kyllä tästä on. Sen ulossaanti onkin sitten aika paljon haastavampaa...
TT
Jos kohinattomuus on tärkeä, niin jalusta ja 6D niin pärjää aika kivasti.
Koska noin heikossa valossa, ei ilman jalustaa onnistu millään normirungolla.
tuohis
Viestit: 49
Liittynyt: Elo 04, 2003 11 : 46

Re: Hyvä ja halpa

Viesti Kirjoittaja tuohis »

No ei tuo homma ilman jalustaa ole tullut mieleenkään, koska valotusajat ovat kyllä tähänkin saakka olleet 5-30s.....
Vastaa Viestiin