Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja T71 »

jaava kirjoitti: Tämä on paketti, jossa on "trackin number", jota meidän postin seuranta ei tunnista.
Postin tracking on vähän mitä sattuu.
Just lähetin 30 pakettia EU maihin ja osassa toimii seuranta ja osassa ei. Kävi jopa niin, että kerran paketti katosi Saksassa matkalla Slovakiaan ja Postin seuranta ei sitä näyttänyt, mutta DHL:n seuranta näytti tasan samalla tunnuksella Saksasta eteenpäin. Eli nämä systeemit ei tosiaan pelaa yhteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Näitä kahta tulee käytettyä aika paljon:
https://www.17track.net/en" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.packagetrackr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Usein noista ainakin toinen näyttää missä paketti on menossa, ei välttämättä toimi aina Suomessa koska Posti.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
jaava
Viestit: 2000
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja jaava »

rolsen kirjoitti:Näitä kahta tulee käytettyä aika paljon:
https://www.17track.net/en" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.packagetrackr.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Usein noista ainakin toinen näyttää missä paketti on menossa, ei välttämättä toimi aina Suomessa koska Posti.
Kappas tuo ensimmäinen (https://www.17track.net/en" onclick="window.open(this.href);return false;) osasi näyttää jotain:
www.17track.net/en kirjoitti: Number: IDXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Package status: Expired
Country: China -> Finland
Destination:

Origin:
2019-12-13 16:37, Shenzhen, Port warehouse Loading
2019-12-10 19:00, Shenzhen, Enroute to Carrier’s Depot to be shipped via [China Post]
2019-12-09 21:06, SHENZHEN, Packed
2019-12-09 21:06, SHENZHEN, Processing shipment
2019-12-09 21:06, Shenzhen, Picked up Package from Origin
2019-12-09 09:43, SHENZHEN, Prepare for shipments
2019-12-09 09:43, SHENZHEN, Ready for pick-up
Ainakin Kiinan sisäisen seurannan verran, mutta seurantakoodi vaihtunee kuten kuriirikin, kun paketti on lähtenyt merelle kohti Suomea.

PS. Koronatilanne on aika paha myös Shenzhen:ssä:
Shenzhen (kiin.: 深圳; pinyin: Shēnzhèn) on kaupunki Guangdongin maakunnassa eteläisessä Kiinassa. Kaupunki sijaitsee Hongkongin erityishallintoalueen pohjoispuolella.

Muutama lukuarvo:
  • Guangdong Number of cases: 1349 _Number of deaths#: 7
  • Hubei _ _ _ Number of cases: 66337 Number of deaths#: 2727
jaava
Viestit: 2000
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja jaava »

Yöllä (29.2 - 1.3.) oli tullut vastaus kolmanneltakin kauppiaalta (siis lähettäneet viimetingassa kun 29. pvä olisin jo voinut nostaa jutun ebay:ssä):
"OK,We will resend for you"
Aika lakooninen.

Tulossa siis: 5 in 1 Bracket S-Type Bowens Mount Handle Holder for Speedlite Flash Snoot,
johon saa kiinni 5 käsisalamaa ja lisäksi Bowens kiinnityksellä (S-Type) härpäkkeitä.

Ei muuta kuin odottelemaan seurantakoodia ja sit on oltava Suomen postin kanssa tarkkana ja seurattava pakettia, kunnes se saapuu R-kioskille noudettavaksi.
Postin lähettämään ilmoitukseen paketin saapumisesta on turha luottaa 100% varmuudella (jos kaikista kolmesta se jäi puuttumaan).

Jaa niin, täytyy vielä tehdä Postille reklamaatio.

PS. Lähetin 2.3.2020 OmaPostista 2-osaisen reklamaation asiakaspalveluun:
  1. Vaikka olen antanut OmaPosti:ssa käytettäväksi Noutopisteeksi mun lähimmän R-kioskin, niin silti vievät paketit Huitulan Tuuttiin hankalan matkan päähän, jonka R-kioski on vielä ruuhkaisempi.
  2. En saanut kolmesta paketista saapumisilmoitusta, joista kahden kohtalo selvisi Postin paketinseurannasta, ja kolmas on edelleen tietymättömissä (seurantakoodia ei tunnisteta - on ilmeisesti Kiinan sisäinen). Pyysin Postilta menettelyohjeita kahden uudelleenlähetettävän paketin kohdalla, ettei nyt enää palaa Kiinaan.
Pyysin yhteydenottoa reklamaation johdosta puhelimitse, jotta eivät pääse sanahelinällä kiemurtelemaan.

PS2. Tuntuu aika nololta, että Suomen Posti on se heikoin lenkki, vaikka tavara tulee kehitysmaasta. Nehän alkaa kohta Kiinassa karsastamaan myös Suomea ja kieltäytyvät lähettämästä tänne, kun meidän logistiikka ei toimi.
Siis 3 pakettia poskelleen ja ilmeisesti kaikki Suomen Postin logistiikassa! Ei vaikuta enää satunnaiselta tapahtumalta.

PS3. Ennen eo. sähköposti-reklamaatiota yritin soittaa Postin asiakaspalveluun. Jonoon päästyäni klo 11:30, ilmoitettiin mun olevan 11. ja minä ajattelin päästä sitkeydellä juttuihin asiakaspalvelijan kanssa. Pelasin PC:llä pasianssia, katselin You Tube videoita (mä olen innostunut Ali Leiniön vaellusaiheisista jutuista - viilistelen ja muistelen vanhoja aikoja), luin Amppareista uutisia jne. Lopulta kello oli 13:30 ja mä olin jonossa toinen. En lopulta uskonut siellä enää olevan mitään asiakaspalvelijaa ja jonon lyhenevän vain ihmisten luovuttaessa.
No olihan se kaistapäistä jonottaa 2 tuntia, vaikka siinä mukavaa oheistoimintaa nyt sattui olemaankin. Perhanan perhanan perhanan Posti!
jaava
Viestit: 2000
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja jaava »

Nonnii, nyt ilmoitti sitten toinen kauppias hyvittäneensä koko ostosumman:
ebay kirjoitti:You received a full refund
Yongnuo YNE3-RX Wireless Flash Receiver ETTL for Yongnuo YN600EX-RT YN-E3-RT
The seller refunded US $39.00 to your original payment method.
Ja samaikaisesti oli jo hyvitys tullut myös PayPalin:
SHENZHEN YONGNUO PHOTOGRAPHIC EQUIPMENT CO LTD palautti 39,00 USD ostosta, jonka teit 13. joulukuuta 2019.
Loppui kauppiaalta usko tai sitten on rivit harvenneet liikaa.

PS. Mä olin jo hyväksynyt kauppiaan tarjouksen uudelleenlähettää paketti Suomeen. Hän siis muutti tuota sopimusta ihan itsenäisesti ... tuskin syyttä.
No mikäs siinä, saanhan mä tilattua nuo sitten kun päästään Koronan ohi.
Viimeksi muokannut jaava, Maalis 11, 2020 9 : 31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja T71 »

jaava kirjoitti:Nonnii, nyt ilmoitti sitten toinen kauppias hyvittäneensä koko ostosumman:
...
Loppui kauppiaalta usko tai sitten on rivit harvenneet liikaa.
Jos ebay kauppias saa liian monta huomautusta epärehellisestä korttitapahtumasta tai kadonneesta lähetyksestä tms tapahtumasta, jotka luottokorttiyhtiöllä on velvollisuus hyvittää asiakkaalleen, niin PayPal lopettaa yhteistyön ja kyseinen kauppias menettää oikeuden laskuttaa, mutta myös Paypalin edut, jotka voivat olla huomattavan suuret alennukset vastaanotettujen summien komissiosta, eli ei kannata aloittaa alusta PayPal myyjänä uudella tunnuksella, vaan hyvittää ostajille isojakin summia liikevaihdosta, jotta pysyy mukana pelissä.
KSK
Viestit: 77
Liittynyt: Helmi 24, 2020 17 : 04

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja KSK »

...
Viimeksi muokannut KSK, Syys 12, 2020 20 : 19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaava
Viestit: 2000
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja jaava »

Nonnii vuodenvaihteen jälkeen ensimmäinen Kiinantilaus sisään:
Yongnuo YN-E3-RX Wireless Flash Receiver: 38.45 EUR
Toimii sekä Canonin että Yongnuon 600 sarjan salamien kanssa yhteen.

Saas nährä tuleeko nyt perille (Posti hölmöili aiemmat 3 pakettia) ja mitä velottaa rajaviranomaiset.
aikaarska
Viestit: 12043
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Pieni tilannepäivitys kiinaostoksien suhteen.

Olen tänä vuonna ostanut Kiinasta (lähinnä ebay) melko paljon kaikenlaista kameratarviketta...Kun Covid-19 puhkesi Euroopassa pahimmilleen kevät-talvella, niin usean kiinapaketin toimitus vivästyi selkeästi. Minulla meni parin pienehkön tilauksen kanssa jopa yli 2kk silloin. Nyt lokakussa tilanne on mielestäni parantunut huomattavasti. Useampi syys-lokakuussa tilaamani paketti on tullut 2-4 viikon aikana tilauksesta.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
JKT
Viestit: 78
Liittynyt: Tammi 05, 2004 22 : 47

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja JKT »

Samat on kokemukset - paketit tulevat yleensä 2-3 viikossa. Tosin nuo seurannat taitavat olla välillä hieman "luovia". Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
jaava
Viestit: 2000
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja jaava »

jaava kirjoitti:Nonnii vuodenvaihteen jälkeen ensimmäinen Kiinantilaus sisään:
Yongnuo YN-E3-RX Wireless Flash Receiver: 38.45 EUR
Toimii sekä Canonin että Yongnuon 600 sarjan salamien kanssa yhteen.

Saas nährä tuleeko nyt perille (Posti hölmöili aiemmat 3 pakettia) ja mitä velottaa rajaviranomaiset.
Aikaa meni melkoisesti ja Posti lähetti lopulta mulle ilmoituksen paketista kahdella viestimellä:) (Tais mun vuodenvaihteen reklamaatiot sittenkin vaikuttaa).

Itse laitteeseen akut sisään ja päälle: ei sitten minkäänlaista valoa syttynyt, vehje on täysin mykkä kaikilla keksimilläni tavoilla kokeiltuna.
En jaksanut enää reklamoida, romu mikä romu. Ehkä joskus avaan sen ja ihmettelen sisuskaluja, joista tuskin saan mitään tolkkua ja heitän roskiin. *PRKLE*
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja T71 »

JKT kirjoitti:Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
Soittelin eilen työttömälle ylipainoiselle sukulaiselle, joka kertoi, että asuttamassaan eteläsuomalaisessa isossa kaupungissa TE toimisto velvoittaa huonokuntoisia, pitkäaikaissairaita tai ylipainoisia ihmisiä menemään Postille töihin jakajiksi, koska "siinä kunto kohoaa".
Ei ole vaikea kuvitella sitä työmotivaation määrää, kun karenssin uhalla töihin ei saada kuin lukutaidottomia ulkomaalaisvahvistuksia. Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.
JKT
Viestit: 78
Liittynyt: Tammi 05, 2004 22 : 47

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja JKT »

T71 kirjoitti:Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.
Jos olisikin vain kyse siitä viivyttelystä, mutta ei ole. Siinä samassa tapauksessa ja yhdessä toisessa sen paketin piti olla Suomessa puolessa siitä ajasta, mitä se muilta paketeilta kesti. Ja sitten viipyi muka kauan Suomessa. Ja molemmat olivat sattumoisin halpoja yksittäistilauksia. Liikaa yhteensattumia minun makuuni.
saloma-3
Viestit: 419
Liittynyt: Loka 31, 2004 18 : 34

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Jos tuotteiden ostaminen Kiinasta loppuu, se on yksiselitteisesti hyvä uutinen. Meidän kannaltamme. Luulisi, että koronapandemia olisi jo opettanut ihmisiä ajattelemaan.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja niffe »

T71 kirjoitti: Loka 28, 2020 14 : 57
JKT kirjoitti:Yksi pakettia oli muka vajaassa viikossa postin harmina ja sitten se saapui perille kuukautta myöhemmin. Jotenkin epäilen.
Soittelin eilen työttömälle ylipainoiselle sukulaiselle, joka kertoi, että asuttamassaan eteläsuomalaisessa isossa kaupungissa TE toimisto velvoittaa huonokuntoisia, pitkäaikaissairaita tai ylipainoisia ihmisiä menemään Postille töihin jakajiksi, koska "siinä kunto kohoaa".
Ei ole vaikea kuvitella sitä työmotivaation määrää, kun karenssin uhalla töihin ei saada kuin lukutaidottomia ulkomaalaisvahvistuksia. Älä siis epäile Postin kykyä ryssiä yksikertainenkin lähetys viikkoja kestäväksi toimitussirkukseksi.
Ryssiminen alkaa olla huonosti tilannetta kuvaava termi, sillä Venäjällä nämä asiat kuulemma toimivat varsin hyvin ja digitalisaatio on monessa asiassa harpannut meidän ohitsemme. Omatkin kokemukseni ovat olleet myönteisiä Suomesta käsin tilatessa. Heikäläisellä kuriirilla kahdessa päivässä futiskenkiä Uralin takaa Suomeen kohtuullisella kuriirimaksulla.
P2
Viestit: 121
Liittynyt: Syys 23, 2013 12 : 50

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja P2 »

Tilaaminen loppui jo talvella ennen uusia alveja. Alin seurannan mukaan 3/5 lähetystä tuli kiinasta tuhansia kilometrejä suomeen ja suomen tullin läpi, mutta jäi lopulta postin syövereihin, kun tosta vantaalta on jopa 50 km lohjalle. Onneksi alilta sai rekkulalla kaikista rahat takaisin. Ne läskit huonokuntoiset postilaiset ei ole vastanneet yhteenkään kyselyyn tai rekkulaan.

Lopputulos tässä on se että kun posti seuraavan kerran huonontaa työehtoja/palkkaa, niin tästä postiosoitteesta ei heru myötätuntoa postilaisille.
Matero
Viestit: 117
Liittynyt: Kesä 29, 2014 18 : 52

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja Matero »

En tiedä Kiinasta mutta joka puolelta EU:n ulkopuolelta ainakin joutuu miettimään tilaamista, koska tavarat menee Postin molokin kitaan.

UK:sta tuli vielä kesäkuussa tavaraa läpi, mutta samasta paikasta päivää aiemmin tilatut eivät taida löytää koskaan perille. Tavara tuli Suomeen kesäkuun puolella ja lajiteltiin myös Postin järjestelmän mukaan. Jostain syystä kuitenkin Posti munitteli paketin kanssa vielä ylimääräisen päivän niin että aika vaihtui heinäkuuksi ja pääsi ALV/tullauspalveluun. Maksoin heti 1.7. ja ajattelin että valitan ja karhuan ko. maksuja takaisin kun tilaamani tuote on käsissä. No tavara vapautettiin viikon viiveellä jakeluun, vaan ei ole näkynyt. Yli kahteen viikkoon Posti ei ole enää tiennyt missä paketti on, mutta väittävät tietävänsä ettei se kadonnut ole, huooh.

Että ei täältäkään heru kyllä myötätuntoa kenellekään jonka palkkakuitissa lukee Posti, oli johtaja tai duunari. Postin sekoilua on tässä tullut seurattua kohtuu läheltä parin vuoden ajan, eikä ole kyllä menestystarinoita tarjota.
P2
Viestit: 121
Liittynyt: Syys 23, 2013 12 : 50

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja P2 »

P2 kirjoitti: Heinä 30, 2021 15 : 40 Tilaaminen loppui jo talvella ennen uusia alveja. Alin seurannan mukaan 3/5 lähetystä tuli kiinasta tuhansia kilometrejä suomeen ja suomen tullin läpi, mutta jäi lopulta postin syövereihin, kun tosta vantaalta on jopa 50 km lohjalle. Onneksi alilta sai rekkulalla kaikista rahat takaisin. Ne läskit huonokuntoiset postilaiset ei ole vastanneet yhteenkään kyselyyn tai rekkulaan.

Lopputulos tässä on se että kun posti seuraavan kerran huonontaa työehtoja/palkkaa, niin tästä postiosoitteesta ei heru myötätuntoa postilaisille.
Mie romahin ja tuli kolme pakettia tilattua Alilta, kun suomesta ei löytynyt. Toimitusvarmuus on tällä uudella otannalla noussut täyteen 100% ja todella nopeasti seurannan mukaan tulee tullista kotiin.
Todennäköisesti syynä on se että, tullista eteenpäin toimitus on nykyään matkahuollolla, niin postin motivoituneet sankarit eivät pääse hukkaamaan lähetyksiä!
lrcanon
Viestit: 158
Liittynyt: Tammi 14, 2014 15 : 48

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja lrcanon »

olen vain käyttänyt Ebayta myös EU:n ulkopuolisissa tilauksissa esim: Kiina, kun tilaat esim: Kiinasta niin tavaran maksun yhteydessä Ebay veloittaa myös ALVin yleensä 24%, kannattaa kirjautua OmaPostiin, kun saat Kiinan myyjältä lähetys/seuranta Kirjain/numeroyhdistelmän niin syötä se postin seurantaan, kun paketti on tulossa Suomeen 2-4 viikon jälkeen, saat Postilta ilmoituksen lähetyksestä tässä vaiheessa voi seurantanumero muuttua toiseksi? no mitä väliä, Posti siis ilmoittaa että hoitavat tulli-ilmoituksen puolestasi, kun paketti on noudettavissa Posti ilmoittaa tekstarilla/kirjeellä myös näet OmaPostin seurannassa tapahtumat,et maksa mitään ylimääräisiä kuluja esität vain henkasin ja saat paketin, iisiä toimi tammikuussa 2022, ja toivottavasti myöhemminkin!
aikaarska
Viestit: 12043
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Loppuuko kameratarvikkeiden ostaminen Kiinasta

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

P2 kirjoitti: Helmi 02, 2022 11 : 19
Mie romahin ja tuli kolme pakettia tilattua Alilta, kun suomesta ei löytynyt. Toimitusvarmuus on tällä uudella otannalla noussut täyteen 100% ja todella nopeasti seurannan mukaan tulee tullista kotiin.
Todennäköisesti syynä on se että, tullista eteenpäin toimitus on nykyään matkahuollolla
, niin postin motivoituneet sankarit eivät pääse hukkaamaan lähetyksiä!
Allerkirjoitan tämän. Tuntuu siltä, että matkahuolto nykyään luotettavampi toimija. Yksi aivan tuore omakohtainen tapaus. Ihan vain kotimaan postitilaus:
- Tilasin 3.helmikuuta tuotteen kotimaiselta firmalta. Toimitus postin kautta. Ihmettelin kun 2 päivään postin seurannassa ei tapahtunut mitään edistystä--> yhteys myyjä firmaan.
- Firmasta kerrottiin, että paketti kyllä toimitettu postille, mutta posti ilmeisesti "hukannut" paketin...
- Firma lähetti minulle tuotteen uudestaan 9.helmikuuta
- Tuotteen olisi pitänyt tulla tänään 10.2. noutopisteeseen, mutta ei ole vieläkään tullut (10.2. klo. 17)

..Ennen posti oli nopea ja luotettava firma, mutta parissa vuodessa on tapahtunut muutos paljon huonompaan suuntaan.

Minulla on myös useita kokemuksia kiinapakettien toimituksesta. paketit ovat tulleet ilahduttavan nopeasti Kiinasta Suomeen, mutta sitten jämähtäneet postin oravanpyörään useiksi päiviksi, vaikka tulliselvitykset olen tehnyt nopeasti.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin