gimbal kiinasta?

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
ape69
Viestit: 299
Liittynyt: Elo 22, 2005 13 : 30

gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja ape69 »

Tervehdys kaikille. Onko kellään kokemusta näistä Kiinan gimbal vakaajista?
Eli, etsin itselleni gimbal.. Nikon af-s 200-500mm,Nikon D7100 ja Manfrotto 055xprob kaveriksi.

Mitä tuossa katselin esim,Amazom : https://www.amazon.co.uk/Andoer-Gimbal- ... B00LL80TZQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.aliexpress.com/item/3290450 ... b201603_53" onclick="window.open(this.href);return false;


Niin näitäkin saa kiinasta. Ja hintahaarukka Kiinasta tilattuna merkistä riippuen on 40-200+ tullit jos säkä käy.

Vai kaivaakohan tässä verta nenästä jo heti alkuun ja väärä säästön kohde :) Tietenkin Benro GH2 Gimbal saisi jo 250e. Se kun ei raha puussa meikäläisellä kasva niin aina pitäisi yrittää säästää. Kiitos jos vaivauduit.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Laita ostoilmoitus käytetystä, noita näyttää liikkuvan säännöllisesti tuolla divarin puolella.

Suosittelen kuitenkin erittäin lämpimästi testaamaan moista mikäli mahdollista, en itse löytänyt moiselle käyttöä kuin vasta kiinteän viissatasen kanssa. Jos satut omistamaan videopään, niin testaa pahuuttas sen kanssa, voit yllättyä positiivisesti.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
ape69
Viestit: 299
Liittynyt: Elo 22, 2005 13 : 30

Re: gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja ape69 »

Ahaa.. Kiitos vinkistä. Mulla on nyt Manfrotto 498rc kuulapää mutta pikkuisen on kankea pyöritellä tuo yhdistelmää.Tuo videopää voisi olla myös hyvä ratkaisu. Kiitos.
jaava
Viestit: 1999
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mulla oli joskus videopää astro-kiikareiden suuntimiseen (painavat pahuksesti) ja hyvin toimi.
Nyt on kiinan-gimbaali 150-600mm zoomin tukena ja hyvin toimii. Tosin ei ole tietoa millaisia nuo kalliit vehkeet on ja millainen on hyvän valovoimaisen paino verrattuna mun zoomiin.
Toimii mun zoomi myös monopodin kanssa, jossa vain tilttipää.

EBaysta saattaa löytyä hyvinkin halvalla näitä kiinanvehkeitä ja saat vielä ilmaiseksi toimituksen lähipostiin tai jopa kotiovelle.
stili
Viestit: 19
Liittynyt: Marras 08, 2014 8 : 47

Re: gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja stili »

Samanoloinen Shoot merkkinen gimbal head eBaystä ostettuna (37eur Saksasta) ollut käytössä toista vuotta ja ollut kiinni tripodissa sekä monopodissa. Painoa yhdistelmällä kamera+optiikka n. 4kg ja kuvia otettu ~3k. Muita gimbaleja en ole kokeillut, muta tämä pelittää omiin tarpeisiin hienosti.
jaava
Viestit: 1999
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: gimbal kiinasta?

Viesti Kirjoittaja jaava »

stili kirjoitti:Samanoloinen Shoot merkkinen gimbal head eBaystä ostettuna (37eur Saksasta) ollut käytössä toista vuotta ja ollut kiinni tripodissa sekä monopodissa.
Kuulosti tutulta ja tarkistettuani Shoot toi munkin on.
Mä ostin sen vahingossa:) Siitä piti tulla aivan muuta (panoraamapää), mutta sen pystyakseli ei risteä kameran optisen akselin kanssa. Toimii kuitenkin gimbaalina hyvin.
Vastaa Viestiin