Paypal maksu pankkitililtä

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
VeikkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Huhti 10, 2024 7 : 37

Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja VeikkoS »

Moro,

Olen linkittänyt pankkitilin Paypalliin, tili näkyy ja pankin nimi maksutavoissa, mutta en pysty valitsemaan sitä maksutilanteessa vaihtoehdoksi. En myöskään saa valittua sitä oletusmaksutavaksi Paypallilla. Ainoa tapa maksaa nyt näyttäisi olevan, että siirrän tarvittavan summan etukäteen Paypal tilille ja maksan siitä. En halua linkittää Paypallille luottokorttia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
T71
Viestit: 3493
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja T71 »

VeikkoS kirjoitti: Huhti 17, 2024 8 : 56 Olen linkittänyt pankkitilin Paypalliin, tili näkyy ja pankin nimi maksutavoissa, mutta en pysty valitsemaan sitä maksutilanteessa vaihtoehdoksi. En myöskään saa valittua sitä oletusmaksutavaksi Paypallilla. Ainoa tapa maksaa nyt näyttäisi olevan, että siirrän tarvittavan summan etukäteen Paypal tilille ja maksan siitä. En halua linkittää Paypallille luottokorttia.
Voiko PayPalissa ylipäätään maksaa vain pankkitililtä? PayPalin idea on aina ollut se, että tilin taustalla on luottokortti. Tällöin siellä on aina saldoa, jos kortti on kelvolllinen. Pankkitilin sinne voi liittää sitä syystä, että saa siirrettyä muiden kortilla maksamia maksuja omalle tililleen.

Itse tein niin, että minulla on PayPaliin ja ebayhin oma yhteinen luottokortti. Jos jotain mene vihkoon, niin se ei vaikuta muihin kortteihin ja niiden saldoon. S-pankista ainakin saa kortin varsin kevyellä byrokratialla ja pienillä kuluilla. Jos ei ole luottotietoja, niin sitten tilanne voi olla vähän vaikea.
mremonen
Viestit: 9261
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Eikös tuo pankkitili ole myyntejä varten? Ostot menee luottokortilta. Muutenhan tuossa pitäisi olla joku sepa-maksu, tms.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
VeikkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Huhti 10, 2024 7 : 37

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja VeikkoS »

Varmasti juu näin, että pankkitili onkin vain myyntejä varten. Jotenkin olin kuvitellut, että olisi kaksisuuntainen ja, että maksaessa avattaisiin tililtämaksu-lomake omaan pankkiin, niin kun joissain verkkokaupoissa on.

Hyvä idea toisen käyttämättömän kortin liittäminen Paypalliin. Minullakin on S-pankin kautta luottokortti ja voin liittää sen siihen. Ei tullut mieleen.
aikaarska
Viestit: 12021
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

VeikkoS kirjoitti: Huhti 17, 2024 14 : 15 Varmasti juu näin, että pankkitili onkin vain myyntejä varten. Jotenkin olin kuvitellut, että olisi kaksisuuntainen ja, että maksaessa avattaisiin tililtämaksu-lomake omaan pankkiin, niin kun joissain verkkokaupoissa on.

Hyvä idea toisen käyttämättömän kortin liittäminen Paypalliin. Minullakin on S-pankin kautta luottokortti ja voin liittää sen siihen. Ei tullut mieleen.
Joo. Näin on. Ja paypal on myös oikein luotettava maksutapa. Ikinä ei ole ollut sen kanssa mitään ongelmia. Päinvastoin (sain helposti rahat takaisin kun tuote ei ollut mitä luvattiin).

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
oka
Viestit: 228
Liittynyt: Kesä 15, 2004 13 : 53

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja oka »

Jos luottokorttisi on Debit/Credit -kortti, niin kortissa on Debit-puolelle oma numero. Maksu menee silloin tililtä. Vai onko kyse siitä, että et halua laittaa PayPaliin mitään korttia?
VeikkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Huhti 10, 2024 7 : 37

Re: Paypal maksu pankkitililtä

Viesti Kirjoittaja VeikkoS »

Juu, syy oli nimenomaan se, että en tahtonut laittaa sinne korttia. Mutta vinkistä viisastuneena laitan sinne nyt käyttämättömänä olevan S-pankin luottokortin ja asia korjaantuu sillä. On melkein parempikin, kun menee sitten luottokortilta ja jos tulee hässlinkiä, niin se kohdistuu sitten tähän periaatteessa virattomaan kortiin.
Vastaa Viestiin