Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
submin
Viestit: 27
Liittynyt: Helmi 13, 2008 19 : 12
Paikkakunta: Espoo

Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja submin »

Hei, saako täällä kysyä arviota sopivalle myyntihinnalle? Ostaja on jo tiedossa, mutta koska en ole seurannut alaa vuosiin ja kamerakin on pölyttynyt laukussaan jo pitkään, mulla ei ole aavistustakaan mikä olisi hyvä pyyntihinta näistä. Kiitos etukäteen jos joku osaisi hieman neuvoa :)

Canon EOS 650D, hieman alle 9000 ruutua kuvattu. Yksi akku ja laturi.

Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM
Sigma 18-50mm f/2.8 DC EX Macro
Tamron SP 70-300 SP f/4-5.6 USD VC

Kaikki objektiivit ulkoisesti uutta vastaavassa kunnossa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja mirrored »

(Tämä on myyntiosio omine sääntöineen, joten joutaisi muualle. Foorumilla on kyllä paikkoja joista valita.)

Avaa ebay.de ja laita hakuun välineet yksi kerrallaan. Lisäksi voit rastittaa vasemmalta kohdat Europäische Union ja Verkaufte Artikel jolloin alue on rajattu EU:hun ja se näyttää toteutuneet kaupat eli saat realistisemmat odotukset.

Esimerkiksi https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... Complete=1

(edit. Kännykällä ebay näyttää toiselta. Kyllä siitäkin nuo filtterit varmaan löytyvät joita käytin. )
Viimeksi muokannut mirrored, Maalis 06, 2022 14 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
©pjm
Viestit: 6017
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

MattiH
Site Admin
Viestit: 6289
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Jätin viestiketusta varjolinkin. Aika summanmutikassa siirsi alueelle "Mikä tahansa muu valokuvausaihe...".
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja mirrored »

submin kirjoitti: Maalis 04, 2022 21 : 53

1. Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM
2. Sigma 18-50mm f/2.8 DC EX Macro
3. Tamron SP 70-300 SP f/4-5.6 USD VC

Mainitulla metodillani, joka minusta antaa suuntaa ns. käypään hintaan jossa tavara liikkuu:

1. 200
2. 200
3. 200
650D 200

Tuon voi aina laskea ja hintoja hattuun poimien eri lailla tutkien tarkempaan näitä ebay-kohteita. Lisäksi itse kohde on vain osatekijä hinnanmuodostuksessa. Alimmat usein ilmentävät kokematonta tai välinpitämätöntä yksityismyyjää ja huutoon asettamista ilman hintavarausta.

Yhteensä 800€. Mitä tuumitte?
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja mirrored »

Järkyttävän halpaa ja mukana myös suorastaan oman sarjansa klassikoita. Kyse on myös markkinoiden mainingeista, jossa varmaan DSLR tavarassa ylipäätään ollaan aallonpohjassa. Sanoisinpa että perusteetontakin arvonalennusta ollut näkyvissä kuin filmivehkeillä 10-15 vuotta sitten ikään.
submin
Viestit: 27
Liittynyt: Helmi 13, 2008 19 : 12
Paikkakunta: Espoo

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja submin »

Kiitos viesteistänne ja ketjun siirrosta osuvampaan paikkaan!
Alkuperäiselle ostajalle nämä osoittautuivat liian kalliiksi vaikka tarjosin aika paljon tuota 800 euron arviota halvemmalla, joten nyt nämä pitäisi myydä jollekin muulle. Pohdiskelin että huutokaupalla voisi päästä hyvään tulokseen, joten täytynee laittaa Huuto.nettiin. Harmikseni taisin lukea foorumin säännöistä ettei täällä saa mainostaa Huuto.net kohteita, vaikken ihan ymmärrä minkä takia... Eikö se ole vain hyvä asia että foorumin aihepiiriin kuuluvat tuotteet saavat hieman näkyvyyttä?
T71
Viestit: 3490
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja T71 »

submin kirjoitti: Maalis 30, 2022 12 : 02 Harmikseni taisin lukea foorumin säännöistä ettei täällä saa mainostaa Huuto.net kohteita, vaikken ihan ymmärrä minkä takia... Eikö se ole vain hyvä asia että foorumin aihepiiriin kuuluvat tuotteet saavat hieman näkyvyyttä?
Se ei ole hyvä asia, että ihmiset spammaa omia huutonet myyntikohteitaan tänne linkkeinä.
Myyköön foorumilla ja huudossa vaikka samaan aikaan, sehän ei ole kiellettyä.
submin
Viestit: 27
Liittynyt: Helmi 13, 2008 19 : 12
Paikkakunta: Espoo

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja submin »

Mun nähdäkseni jos tavara on yhtään missään huutokaupattavana, sitä ei todellakaan sovi myydä muualla samaan aikaan. Noh, kukin tyylillään.
Se ei ole hyvä asia, että ihmiset spammaa omia huutonet myyntikohteitaan tänne linkkeinä.
En tarkoita haastaa riitaa, vaan ihmettelen vain: millä tavalla se ei ole foorumin etu jos foorumin aiheeseen olennaisesti kuuluvaa tavaraa yrittää foorumin käyttäjä kaupitella toisessa palvelussa ja linkata sen tänne? Foorumilla ei huutokaupan käynti ole kovin sujuvaa (oli se sallittua tai ei, en ottanut selvää), ja en ymmärrä miksi kaikella pitäisi aina olla kiveen hakattu hinta. Mä olen tykännyt myydä tavaraa siten että lähtöhinta on todella alhainen, hintavarausta ei ole minkäännäköistä, ja se menee sitten kaupaksi sillä hinnalla minkä joku siitä on valmis tarjoamaan ja olen siihen tyytyväinen.
T71
Viestit: 3490
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Hinta-arvio? EOS 650D ja muutama objektiivi

Viesti Kirjoittaja T71 »

submin kirjoitti: Maalis 30, 2022 16 : 52 Mun nähdäkseni jos tavara on yhtään missään huutokaupattavana, sitä ei todellakaan sovi myydä muualla samaan aikaan. Noh, kukin tyylillään.
Se ei ole hyvä asia, että ihmiset spammaa omia huutonet myyntikohteitaan tänne linkkeinä.
En tarkoita haastaa riitaa, vaan ihmettelen vain: millä tavalla se ei ole foorumin etu jos foorumin aiheeseen olennaisesti kuuluvaa tavaraa yrittää foorumin käyttäjä kaupitella toisessa palvelussa ja linkata sen tänne? Foorumilla ei huutokaupan käynti ole kovin sujuvaa (oli se sallittua tai ei, en ottanut selvää), ja en ymmärrä miksi kaikella pitäisi aina olla kiveen hakattu hinta. Mä olen tykännyt myydä tavaraa siten että lähtöhinta on todella alhainen, hintavarausta ei ole minkäännäköistä, ja se menee sitten kaupaksi sillä hinnalla minkä joku siitä on valmis tarjoamaan ja olen siihen tyytyväinen.
Huutokohteita oli aikanaan riesaksi asti palstalla. Siksi niitä ei saa linkata.
Huutokaupoissa kun on 2 myyntitapaa, osta heti ja aito huutokauppa joko lähtöhinnalla tai vaikka nollasta. Kuitenkin, jos laitat huutoon nollasta ja haluat paljon katsojia, niin olisihan se hyvä mainostaa sitä kohdetta, mutta porukalla menee siihen hermot, siksi ei.
Vastaa Viestiin