paras paikka kehittää kuvat?

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
juha_m
Viestit: 1733
Liittynyt: Helmi 11, 2003 21 : 23
Paikkakunta: Helsinki, Oulunkylä
Viesti:

Re: paras paikka kehittää kuvat?

Viesti Kirjoittaja juha_m »

m3ll0n kirjoitti:Eli mikä on mielestänne paras paikka kehittää kuvat (netissä)?
Mitä mä oon lukenut niin porukat taitaa käyttää enimmäkseen joko fotonetin tai IFI:n palveluja.
Olen todella tyytyväinen Fotoykköseltä tilaamiini kuviin. Tilaisin heiltä juuri myös kalenterit, joten toivotaan että niissä on sama laatu.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Toivonen
Viestit: 750
Liittynyt: Maalis 24, 2003 17 : 53
Paikkakunta: Helsinki

Re: paras paikka kehittää kuvat?

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

m3ll0n kirjoitti:Eli mikä on mielestänne paras paikka kehittää kuvat (netissä)?
Olen useamman kerran tilannut kuvia FastLabista ja olen ollut aina tyytyväinen, sekä toimitukseen että laatuun. Riippuu tietenkin vaatimustasosta.

Hinnat ovat halpoja, ellei halvimmat.
10X15 0,07€
9X13 0,05€
Tomi Toivonen
specksturm
Viestit: 70
Liittynyt: Tammi 04, 2007 17 : 29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja specksturm »

Hei kaikki! Olen miettinyt mistä niitä 50x70cm hyviä kuvia saisi tehtyä halvalla - kiiltävälle paperille? Digiexpressillä oli 27€/kpl ja se tuntuu köyhälle taiteilijalle aika myrkylliseltä.
Olen googlannut paljon ja lukenut monta keskustelua ja , oli ilmeisesti aika hysteerinen tilanne viime kesällä kun IFI lopetti Pro linjansa. Mutta mistä te nyt sitten tilaatte teidän 50x70 suurennoksia. Vai onko se niin että Fotonetti 30x45cm on homman nimi?
m3ll0n
Viestit: 1260
Liittynyt: Helmi 14, 2005 15 : 13
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

specksturm kirjoitti:Vai onko se niin että Fotonetti 30x45cm on homman nimi?
No näin se ainakin mulla menee.
specksturm
Viestit: 70
Liittynyt: Tammi 04, 2007 17 : 29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja specksturm »

Sain muuten maili Eiriltä eilen kun laitoin kysymys 50x70 papereista.

Tässä ote.
Hei,

Kiiltäväpinta on tulossa nettipalveluumme,mutta tällä hetkellä emme pysty kertomaan tarkempaa aikataulua.


Toivottavasti hinta ja laatu suhde tulee olemaan kohdallan. :)
juha_m
Viestit: 1733
Liittynyt: Helmi 11, 2003 21 : 23
Paikkakunta: Helsinki, Oulunkylä
Viesti:

Re: paras paikka kehittää kuvat?

Viesti Kirjoittaja juha_m »

m3ll0n kirjoitti:Eli mikä on mielestänne paras paikka kehittää kuvat (netissä)?
Mitä mä oon lukenut niin porukat taitaa käyttää enimmäkseen joko fotonetin tai IFI:n palveluja.
Oon ollut tyytyväinen fotoykköseltä tilaamiini kuviin ja aion käyttää sitä jatkossakin.
specksturm
Viestit: 70
Liittynyt: Tammi 04, 2007 17 : 29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja specksturm »

Oli nyt tarkoitus teettää isoja kuvia Fotonetin pro linjalta mutta endura paperi on ilmeisesti matta. Mistä löytyy hyvä labra missä tehdään noin 60x90cm kiiltävälle paperille?
Wildsurf
Viestit: 8
Liittynyt: Touko 20, 2007 23 : 05

Viesti Kirjoittaja Wildsurf »

Helsingissä Dialab tekee todella isojakin kuvia, paperivaihtoehdoissakin löytyy ja laatu ollut todella hyvää oman kokemuksen mukaan... Hinnat taitaa kyllä olla kans kohdallaan, mutta jos kyseessä on tärkeä kuva niin ehkä sen maksaa? Jos väriasia arveluttaa, kannattaa tiedoston kanssa toimittaa vaikkapa kymppikuva värimalliksi, useimmissa paikoissa näin pääsee hyvinkin lähelle haluttua tulosta.
Yesse
Viestit: 374
Liittynyt: Tammi 03, 2007 0 : 39
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yesse »

Pixum.comista itse tilasin 50x75cm kuvan, kiiltävä pintainen.
1kpl 13€ + toimituskulut 3€

Ainoa miinus on, että pitää olla Visa maksamiseen, eli voi olla este nuorelle taiteilijalle (itsekkin lainannut tuttavan korttia).

Fastlab on toinen paikka, hintaa tulee euron pari lisää, mutta saa laskun kanssa tilattua.
Itse en tosin ole onnistunut lataamaan kuvaa fastlabiin, siellä kun pitää nuo kuvat erikseen latailla severille ja sitten tulee latausanimaatio forever....

Mutta pienemmät kuvat olen kyllä onnistunut saamaan, hyvää jälkeä, halpaa ja nopea toimitus.

Toivoisi tosin mattapinnan olevan vaihtoehtona noissa halvoissa nettikaupoissa.
Canon EOS 5D Mark II x2, 40D, 20D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, Helios 44M 58mm f/2.0, muutama salami
VilleJ
Viestit: 719
Liittynyt: Heinä 02, 2003 19 : 38
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

TeemuN kirjoitti:Itse kokeilin muutama viikko sitten kiireessä www.digiexpress.fi palveluja. Täytyy sanoa että sieltä sain ensimmäistä kertaa digiaikana sellaisia mustavalkokuvia joihin olin tyytyväinen värien suhteen. Musta oli mustaa ja valkoinen valkoista. Ja käytössä oli Kodakin Royal Digital väripaperi. Profiili tuntuu siis toimivan todella hyvin ainakin siinä suhteessa. Vertailukohtana on ollut eirin, ifin ja fotonetin tuotokset. Tämä pesi ne laidalta. Taidan jatkaa asiointiani heillä.
Omalla kokemuksella profiili ei toiminut. Asiaa vatvottiin myös heidän kanssaan testikuvan kera tuloksettomana. Mustavalkokuvat tulostuu profiilin kanssa sinertävinä, ilman mitään profiilia taisi tulla normaaleina. Eivät keksineet syytä ja eivät ainakaan enää ottaneet uudemmin yhteyttä.

Ennen kuin teetättää kalliimman foton, kannattaa ehkä ottaa testiksi se pikkukuva ekaksi. Se ei montaakaan kymmentä senttiä maksa. Eri asia tietty, jos ei pääse itse liikkeestä noutamaan kuvaa.
Noldor
Viestit: 27
Liittynyt: Joulu 04, 2003 18 : 30

Viesti Kirjoittaja Noldor »

Jos etsii laatua, niin kannattaa testa http://www.valokuvia.fi/
eesau
Viestit: 1922
Liittynyt: Maalis 11, 2003 23 : 41

Viesti Kirjoittaja eesau »

Noldor kirjoitti:Jos etsii laatua, niin kannattaa testa http://www.valokuvia.fi/
Aika tavalla pieniä vain ovat.
Alvarilol
Viestit: 239
Liittynyt: Maalis 18, 2008 8 : 27
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä

Viesti Kirjoittaja Alvarilol »

missäs olis nykyään paras hinta/laatusuhde teetetyille kuville?

extrafilmiltä tilannut tähän asti, mutta nykyinen setti mitä tuli nii osa kuvista oudon tummia vaikka kalibroidulla lcd-näytöllä näyttävät ihan eriltä. ei haittaa vaikka olisi ulkomainen paikka.
Canon EOS 1000D, BG-E5, 17-55mm f/2.8 IS USM, 18-55 IS, 55-250 IS, Speedlite 430EX II
MoreHuman
Viestit: 256
Liittynyt: Loka 23, 2007 12 : 07

Viesti Kirjoittaja MoreHuman »

Kiinnostaisi myös, kun tarvisin hyvälaatuiset kiitoskortit tyttären lakkiaiskuvista.
Sutzeen
Viestit: 418
Liittynyt: Huhti 13, 2008 21 : 07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sutzeen »

Mä en teetä enää missään muualla kuin täällä:

http://www.digitaland.fi/

Ylivoimaisesti paras :)
EOS-1D-X / EOS-1Ds III / EOS-1Ds II / EF 16-35 2.8L II / EF 24 1.4L II / EF 50 1.2L / EF 70-200 4L IS / 2x 580EX II / 600EX-RT
-Jani-
Viestit: 183
Liittynyt: Joulu 10, 2008 19 : 41
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Jani- »

Alvarilol kirjoitti:missäs olis nykyään paras hinta/laatusuhde teetetyille kuville?

extrafilmiltä tilannut tähän asti, mutta nykyinen setti mitä tuli nii osa kuvista oudon tummia vaikka kalibroidulla lcd-näytöllä näyttävät ihan eriltä. ei haittaa vaikka olisi ulkomainen paikka.
Itse tilasin extrafilmiltä 3 isompaa kuvaa ja yhden canvasin.. oli sitten viimeinen kerta. Kotona kalibroidulla näytöllä kaikki näytti hyvältä, mutta olivat vetäneet jonkun kontrastinlisäys ja tummennus säädön läpi kaikki kuvat. Noita kuvia en kehtaisi laittaa edes pimeän varaston seinälle oli ne niin huonoksi säädetty.
Lähetän kaikki kuvat takaisin ja annan kyllä rakentavaa palautetta.

Ifiltä olen tilannut ennemin samojakin kuvia ja heidän kuvansa näyttävät juuri siltä kun pitääkin.
ville75
Viestit: 52
Liittynyt: Joulu 18, 2005 23 : 50

Viesti Kirjoittaja ville75 »

Mitäs mieltä olette paljon kehutun Fotonetin kuvista? Mun erittäin subjektiivisen havainnon mukaan niiden punainen värikanava on erittäin lattea.

Edit: typo
Perry
Viestit: 626
Liittynyt: Helmi 04, 2008 11 : 49

Viesti Kirjoittaja Perry »

ville75 kirjoitti:Mitäs mieltä olette paljon kehutun Fotonetin kuvista? Mun erittäin subjektiivisen havainnon mukaan niiden punainen värikanava on erittäin lattea.

Edit: typo
Mitä tarkoittaa "lattea värikanava" ?
ville75
Viestit: 52
Liittynyt: Joulu 18, 2005 23 : 50

Viesti Kirjoittaja ville75 »

Kirkasta punaista ei ole olemassa - likimainkaan.
AHL
Viestit: 95
Liittynyt: Elo 11, 2010 8 : 44

Viesti Kirjoittaja AHL »

Jos hakee maksimaalista laatua niin kannattaa turvautua fotonettiin.
Case closed.
Vastaa Viestiin