Spyder 3 eri versioiden erot?

Mitä ne ovat, missä käytetään, miten käytetään, mistä saadaan, miksi käytetään
uneksija
Viestit: 204
Liittynyt: Maalis 13, 2008 21 : 06

Spyder 3 eri versioiden erot?

Viesti Kirjoittaja uneksija »

Alustavasti katselin kalibrointilaitteita mahdollista uutta näyttöä silmällä pitäen, mutta mietin että osaisiko joku kertoa, mitä eroa Spyder 3:n Express, Pro ja Elite versioiden välillä on?

Käyttötarkoituksena kuvien käsittely. Itse en tulosta kuviani, vaan teetän ne muualla. Parempi maksanee enemmän, mutta mitähän se enempi pitää sisällään?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jare
Viestit: 474
Liittynyt: Tammi 11, 2003 17 : 15

Viesti Kirjoittaja Jare »

EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II
vahonen
Viestit: 77
Liittynyt: Helmi 17, 2003 22 : 59

Viesti Kirjoittaja vahonen »

Käsittääkseni vain Elitessä (varmistettua tietoa Pro:sta en löytänyt mistään, Expressissä tiedän että ei ole mahdollista) tulee mukana softa joka mahdollistaa tavoitekirkkauden säädön kalibroinnin aikana.

Tyypillisesti LCD näytöt ovat aivan jumalattoman kirkkaita ja vaikka olisivatkin oikein kalibroituja niin tulee helposti ongelma "miksi printit näyttävät liian tummilta" jos kuvat säätelee kohdilleen liian kirkkaalla LCD:llä. Oman näyttöni kalibroin 90CD/m2 kirkkaudelle printtejä (jos kuvat tullaan esittämään hyvin tummassa tilassa niin olen käyttänyt 80CD/m2) varten ja webbijulkaisuun menevien kuvien käsittelyyn käytän "standardi" 120CD/m2.

Aiemmin tulostin kuvat IFI-pro:lla tai jonkun muun ICC profiloitua palvelua tarjoavalla firmalla, nykyisin tulostan kuvani itse - molemmissa tapauksissa ongelmana olivat liian tummat tulosteet ennen kuin opin säätämään näytön kirkkauden tuonne 90CD/m2.

Lisäksi jos haluaa käyttää L* gammaa niin Elite on näistä esitetyistä vaihtoehdoista siihen ainoa vaihtoehto.

Myöskin LaCie Blue Eye 2 on hyvä vaihtoehto, mutta Eliteäkin kalliimpi.
--
Samuli Vahonen
http://www.vahonen.com
Diuuh
Viestit: 2185
Liittynyt: Helmi 10, 2006 2 : 03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

Ja ainakin Elitessä uusin ohjelmaversio pitää aktivoida tiettyyn laitteeseen. Ohjelman siis voi asentaa vaikka 1001 koneeseen, mutta se toimii vain yhden ja ainoan laitteen kanssa.

Syy tähän menettelyyn, rauta Pro ja Elite versiossa on sama.
Eli aikaisemmin oli aika helppo asentaa kaverin Elite version ohjelma vaikka itsellä Pro ;)

Ei onnistu enää. Eli sitä saat mistä maksat.

--
Aki
Onnellinen Eliten omistaja
Viinikka
Viestit: 293
Liittynyt: Syys 13, 2004 15 : 35

Viesti Kirjoittaja Viinikka »

Mitä tuo aktivointi sitten käytännössä tarkoittaa?

Minulla esim. on 3 eri tietokonetta millä käsittelen kuvia. Jos olen kalibroinut yhden koneen näytön ja sitten pitäsi kalibroida toinen, niin häviääkö säädöt ensimmäisestä?
kurg
Viestit: 422
Liittynyt: Touko 30, 2007 19 : 14

Viesti Kirjoittaja kurg »

Viinikka kirjoitti:Mitä tuo aktivointi sitten käytännössä tarkoittaa?

Minulla esim. on 3 eri tietokonetta millä käsittelen kuvia. Jos olen kalibroinut yhden koneen näytön ja sitten pitäsi kalibroida toinen, niin häviääkö säädöt ensimmäisestä?
Taitaa ennemmin tarkoittaa sitä, että ohjelma toimii vain yhden kalibraattorin kanssa. Eli kyllä sitä ohjelma-kalibraattori-yhdistelmää voi käyttää vaikka niihin 1001:een koneeseen.
Diuuh
Viestit: 2185
Liittynyt: Helmi 10, 2006 2 : 03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

Juurikin näin. Että jos olet Eliten ostanut, ja sinulla on laite, muut ei tee sarjanumerolla mitään. Sinä itse voit ostamaasi Elite 3 käyttäen kalibroida vaikka 1001 konetta.

--
Aki
Diuuh
Viestit: 2185
Liittynyt: Helmi 10, 2006 2 : 03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Diuuh »

no itseasiassa, ohjelman voi asentaa vaikka 2000 koneeseen. Ja ilman aktivointikoodia. Mutta yksi aktivointikoodi toimii vain 1 kalibraattorin kanssa. Tai toisinpäin. Tai sekä että.

Tämä oli vastaus valmistajan toimesta kun aktivoinnista kyselin.
Eli sanonko mihin ne arvailut 5 koneeseen. Muka.
Vastaa Viestiin