Cropista täyskennoon vai sittenkin jotain muuta?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
sda
Viestit: 51
Liittynyt: Syys 14, 2009 19 : 54

Cropista täyskennoon vai sittenkin jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja sda »

Pitkästä aikaa tuli otettu Nikon käteen ja käytyä kuvauskävelyllä, mutta sen jälkeen jäi miettimään että mihin ihmeeseen kaikkia aikoinaan hankittuja laseja enää tarvitsisikaan, koska 99% ajasta se on yksi ja sama f/2.8 pikkuzoomi nokalla ja joskus 70-200mm.

Toisaalta ei viitsisi vain myydä pois kaikkia, kun jossain kohti kaipaisi kännykän rinnalle sitä oikeata kameraa - mutta eihän näillä vuosikymmenen ikäisillä cropeilla taida ollakaan enää kuin käyttöarvo, laseilla ehkä vielä jotain muutakin. Vai kulkevatko enää nekään?

Varsinainen kysymys tuleekin siinä, että mikä olisi hyvä vaihtoehto, kun kuvaustarve on nykyään selkeästi enemmän videokuvan puolella kuin stillien, vaikka niitäkin vielä tarvitsee. Joillain vlogaajilla on näkynyt olevan käytössä Canon M50, croppi sekin ja silti jälki näyttää oikein mukavalta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Cropista täyskennoon vai sittenkin jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

M50 on ihan hyvä kamera, minulla on sellainen, mutta en tiedä kannattaako siihen nyt satsata, kun Canon on jollain aikavälillä luopumassa EF-M kiinnityksestä. Satsaus on selvästi RF:ään. Lisäksi kameran 4K on aika surkea 2.5x kokonaiskropilla. Itse valitsin M-sarjan 2014, joten olen siinä kiinni.

Jos kerran Nikonia on, niin ehkä Nikon olisi parempi. Nikonilla on kone kroppirunkoa, Z50, Zfc ja uusi Z30. Nämä tosin kaikki on vähän sama kamera, josta vain on ominaisuuksia riisuttu. Zfc:stä lähti salama ja Z30:sta etsin.
sda
Viestit: 51
Liittynyt: Syys 14, 2009 19 : 54

Re: Cropista täyskennoon vai sittenkin jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja sda »

Hyvä tieto nyt tuokin, että sekin bajonetti tulee tiensä päähän.

Otin mainitut vertailuun,
https://www.bhphotovideo.com/c/compare/ ... 649281-REG ja kovin veljeksiltähän ne näyttävät.
Vastaa Viestiin