Canon EOS R6

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja KTH »

Nti_Marple kirjoitti: Tammi 27, 2024 9 : 43 Kiitos kaikille vastauksista! 😀
Jäinkin verkkokaupan jonoon ja ne ei saaneet kertoa montako ihmistä on ennen minua jonossa, mutta tuo myyntihistoriahan näyttää ihan lupaavalta. Aloin kyllä myös miettiä, että kannattaisiko ostaa vaan RF 24-105 tai RF 50 1.8, niin pääsisi heti kokeilemaan. Onko kuvanlaadussa eroa noiden tai AF+sovitin kanssa? Painoa siitä adapterista tuskin paljoa tulee, tai muutakaan käyttöepämukavuutta?
Minulla on kolme erilaista RF-EF sovitinta Kuopiossa,voisin yhden noista myydä jos pääset noutamaan,löytyy canon vakio,canon säätörenkaalla ja kopio versio.Olen kokeillut noita kaikkia R6 enkä huomannut mitään eroa käytössä,tosin en ole mikään viimeisen päälle säätäjä joku tarkempi voi olla toista mieltä.Siksi nouto että voi valita mieleisen mallin.
https://kth.kuvat.fi/kuvat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nti_Marple
Viestit: 6
Liittynyt: Tammi 26, 2024 17 : 03

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Nti_Marple »

Moi! Joo, niinpä näyttää olevan kahta erilaista RF 24-105mm, tuo parempi vaan on nyt liian kallis. Mulla on itsellä EF 24-105mm L IS USM, jota ajattelin sillä adapterilla alkaa käyttämään (sekä 85mm kiinteä Canon) . Oletteko huomanneet mitään eroja noissa adaptereissa, onko toimineet kaikki yhtä hyvin noiden kanssa? Ja harmi kyllä en asu savossa, mutta jos en pariin viikkoon saa uutena, niin voisin ostaa jonkun noista sulta postitettuna. :)
elmar
Viestit: 4926
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja elmar »

Nti_Marple kirjoitti: Tammi 28, 2024 19 : 21 Mulla on itsellä EF 24-105mm L IS USM, jota ajattelin sillä adapterilla alkaa käyttämään (sekä 85mm kiinteä Canon) . Oletteko huomanneet mitään eroja noissa adaptereissa, onko toimineet kaikki yhtä hyvin noiden kanssa?
Se on kelpo yleislasi, mulla oli peiliromuaikoina sama. Ei mitään syytä vaihtaa ainakaan siihen stm-RF:ään, ällä-RF on taas jo EF:ää lirpun parempi.

Kannattaa hankkia Canonin oma adapteri, silloin voi olla varma että kaikki toimii kuten valmistaja on ajatellut.
Nti_Marple
Viestit: 6
Liittynyt: Tammi 26, 2024 17 : 03

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja Nti_Marple »

Odotus on päättynyt! Verkkokauppa ilmoitti jo tänään, että saa hakea sen Canonin oman perusadapterin. Nyt vaan kamera laulamaan!
T71
Viestit: 3495
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Canon EOS R6

Viesti Kirjoittaja T71 »

Nti_Marple kirjoitti: Tammi 29, 2024 19 : 38 Odotus on päättynyt! Verkkokauppa ilmoitti jo tänään, että saa hakea sen Canonin oman perusadapterin. Nyt vaan kamera laulamaan!
Verkkiksessä on myös kiva käydä. Voit saada rehellisen vastauksen lähes jokaiseen kysymykseen, kukaan ei tuputa lisämyyntiä ja kameraosaston myyjät ei näytä sarjamurhaajilta.
Vastaa Viestiin