Sony A7SIII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Järki käteen ny. Miksi Soni paskoisi hinnaltaan $$$$$-luokan videolaitteidensa markkinat S3:lla? Mä veikkaan että se suuri mahtava juttu on 7K€ maksava erillinen firmispatsi 10bit videolle. Ja se toimii vain kullatun muistikortin kanssa. Tai 10fps kuvavirtaa suoraan kamerasta instagrammiin 1MP koossa.

Pixel-binnattu 100MP kenno olisi jo jotain. Semmosta 20+MP extrasileää kuvaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti:Järki käteen ny. Miksi Soni paskoisi hinnaltaan $$$$$-luokan videolaitteidensa markkinat S3:lla?
Järki käteen nyt ittelles ja nyt etsimään sitä parempaa kuvanlaatua muistikorteista hopi hopi. Sulla jäi edelleen se perustelu kesken aiemmasta keskustelusta muistikorteista ;)

Videokameroissa on omat etunsa ja hybrideissä omat. Ne jotka tarvii videokameran, ostaa videokameran. Ne jotka tarvii hybridin, ostaa hybridin. Ne on eri käyttäjille ne. Jos ei sitä tiedä, ei oo järkeä kädessä tai muualla lähelläkään kehoa.
Maffer kirjoitti:Mä veikkaan että se suuri mahtava juttu on 7K€ maksava erillinen firmispatsi 10bit videolle. Ja se toimii vain kullatun muistikortin kanssa. Tai 10fps kuvavirtaa suoraan kamerasta instagrammiin 1MP koossa.
Lyödään kymppitonnin veto tosta sun veikkauksesta. Mä sanon ettei noi sun veikkaukset tuu toteutumaan. Put your money where your mouth is. Seisotko sanojes takana vai onko pelkkää lässytystä vailla säkkejä?
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Siis mitä? Mä veikkasin. En suinkaan sanonut että näin se on tai antanut sille SR6-ratingia. Jos ny yhtään olet katsellut niin Sony on puuhaillut pilvipalvelunsa parissa. Jotain integraatiota kamerasta ulospäin ja helposti voi odottaa mikäli se on jotain päräyttävää kuten mainostettiin.

Johan varasin ennakkoon uuden Fujin, siinä niitä säkkejä. En mitään kilikalikennoista regressiokonetta vuodelta 2013.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Lässyn lää. Seiso nyt sanojes takana mies. Jos pystyt kertomaan ihmisille että järki käteen ja näin nää hommat menee, niin kai sulla pitää olla myös luottoa sanoihin ettei oo pelkkä lässytystä. Pannaa se kymppitonni kiinni ni ei tarvii urputtaa.
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja M1O »

nsamppa kirjoitti:Lässyn lää. Seiso nyt sanojes takana mies. Jos pystyt kertomaan ihmisille että järki käteen ja näin nää hommat menee, niin kai sulla pitää olla myös luottoa sanoihin ettei oo pelkkä lässytystä. Pannaa se kymppitonni kiinni ni ei tarvii urputtaa.
Turha tuohon on lähteä Samppa, näkeehän tuon jo ilman vetojakin että samanlaista yksipuolista ja ehdotonta totuutta tuntuu löytyvän ketjusta toiseen, asiaan kuin asiaan.

Eikun hups, kyllähän toki jokainen mielipiteensä saa sanoa :/
burmanm
Viestit: 469
Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja burmanm »

nsamppa kirjoitti:Lässyn lää. Seiso nyt sanojes takana mies. Jos pystyt kertomaan ihmisille että järki käteen ja näin nää hommat menee, niin kai sulla pitää olla myös luottoa sanoihin ettei oo pelkkä lässytystä. Pannaa se kymppitonni kiinni ni ei tarvii urputtaa.
Seisotko sä sen 8K lupauksen takana vastaavasti? Täytyyhän sulla olla yhtälailla vastuu sitten hehkutuksista kuin Mafferilla.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

burmanm kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Lässyn lää. Seiso nyt sanojes takana mies. Jos pystyt kertomaan ihmisille että järki käteen ja näin nää hommat menee, niin kai sulla pitää olla myös luottoa sanoihin ettei oo pelkkä lässytystä. Pannaa se kymppitonni kiinni ni ei tarvii urputtaa.
Seisotko sä sen 8K lupauksen takana vastaavasti? Täytyyhän sulla olla yhtälailla vastuu sitten hehkutuksista kuin Mafferilla.
Ei oo mun sanoja ne. Minkä takia mulle kuuluu muiden sanomiset pätkääkään.

Mä veikkaan 4K60p ja 10bit vähintään ulostulon kautta. Molemmat erikseen, ei yhdessä. Sen mä veikkaan ja sen takana seison. Paa sinä tonni mun kanssa siihen kiinni? Miten on?
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti:Järki käteen ny. Miksi Soni paskoisi hinnaltaan $$$$$-luokan videolaitteidensa markkinat S3:lla? Mä veikkaan että se suuri mahtava juttu on 7K€ maksava erillinen firmispatsi 10bit videolle. Ja se toimii vain kullatun muistikortin kanssa. Tai 10fps kuvavirtaa suoraan kamerasta instagrammiin 1MP koossa.
Sonyn on käytännössä pakko vastata kilpailijoiden paperispekseihin, jos se meinaa nykyään myydä. Ei se ole uusi asia Sonylle tai Canonille, joilla on harrastajalaitteiden kanssa kilpailevaa ammattivideokameratuotantoa. Vastaus lienee perinteinen, annetaan paperilla prameaa tekniikkaa mutta rampautetaan käytettävyys jollain tavalla niin, että ammattimainen työnkulku häiriintyy sen verran pahasti, että isommat firmat laittavat muutaman kymppitonnin siihen.

Harrastajavideokuvaajat, pikkufirmat ja pienestä koosta hyötyvät ovat siinä tapauksessa ilman muuta ulkona Sonyn ammattibisneksistä, että kilpailijoilla on merkittävästi parempaa tekniikkaa pienessä koossa halvalla. Ei se pihtaaminen sitten enää ole kuin jääräpäisyyttä, joka kostautuu itselle muutaman kvartaalin päästä.

Pixel-binnattu 100MP kenno olisi jo jotain. Semmosta 20+MP extrasileää kuvaa.
Mihin tuollaista käytännössä tarvitaan? Julistekokoiset vedokset, joita tiirataan suurennuslasilla, ovat aika marginaalista kamaa. Lähinnä jossain valokuvanäyttelyissä.

Minulla ei ole ollut 13 megapikselin 5D:n hankkimisen jälkeen (muistaakseni) ainoatakaan tilannetta, jossa olisin toivonut enemmän resouutiota johonkin fyysiseksi tuotteeksi tehtävään tai bittimuodossa julkaistavaan kuvaan. Tiedän kyllä, että julisteen kokoiset vedokset ovat hienoja, mutta ei minulla ole oikein kuvia, joista sellaisia haluaisi, eikä suuria seinäpintoja, johon niitä ripustaisi.

Ja 8K:stakin riekkuminen on hieman ennenaikaista, kun 4K-näyttökin on vielä harkinnassa. Käytän näyttöä myös pelaamiseen ja 4K vaatisi hyvän rungon hintaisen nipun näytönohjaimia ja 20 kV:n sähköliittymän niiden ruokkimiseen (tai sitten tilan raivaamisen kahdelle näytölle, joka olisi paras ratkaisu, mutta kun ei viitsi). 8K:n kaupanpäälliseksi tulee toivottavasti konesali, kontillinen huippunäytönohjaimia ja pieni ydinvoimala.
Hannu
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja niffe »

Kaikki klipit, joita olen videona laittanut eteenpäin, on pyydetty HD-resolla tai jopa pienempänä. Edes 4K-kokoa ei kukaan halua työntää nettiin. Eri asia on sitten messuille tehtävät isoilla näytöillä pyörivät pätkät. Niiden varmasti pitää olla 4K tai jatkossa mahdollisuuksien mukaan 8K.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti:Kaikki klipit, joita olen videona laittanut eteenpäin, on pyydetty HD-resolla tai jopa pienempänä. Edes 4K-kokoa ei kukaan halua työntää nettiin. Eri asia on sitten messuille tehtävät isoilla näytöillä pyörivät pätkät. Niiden varmasti pitää olla 4K tai jatkossa mahdollisuuksien mukaan 8K.
Mulla se standardi on fullHD. Messuillekin riittää fullHD mitä niitä nyt on tullu tehtyä. 4K:ssa mulle etuna on sen muokattavuus. Voi kikkailla kaikenlaista kivaa ja pystyy vähän väljemmin kompromissein kuvaamaan kun tietää mitä leikkauspöydällä saa aikaan. 8K:ssa mua nyt lähinnä kiinnostaa suurempi bitrate. Jos kamera pystyy tallentamaan 8K25p, pystyy se myös 4K50p ja fullHD100p kenties jopa suurempia hidastuksia. Samoin voisi olla silloin mahdollista myös sisäinen 4K50p 10bit. Mut itse 8K:ta sellaisenaan käyttäisin vain tarvittaessa (=kikkaillessa).
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja niffe »

Jep, korjaan täälläkin, että fullHD. Kun harvakseltaan turaa näiden videoklippien kanssa, ei oikein termitkään täsmää. Tuo bitrate -juttu on totta. Siitä se laatu tulee loppuviimeksi, että on mitä pakata :D
aikaarska
Viestit: 11975
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Jos maailman tilanne ei ihan romahda, niin se on ainakin yksi ihan varma asia tekniikka kehittyy joka tavalla ja alalla. 8K vaikuttaa ehkä nyt liioittelulta, mutta 10 vuoden kuluttua se on varmaankin melko perustavaraa...olisihan se kiva jos jo huomattavasti aikaisemmin voisi tehdä videota tulevaisuuden standardien vaatimusten mukaan.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

aikaarska kirjoitti:Jos maailman tilanne ei ihan romahda, niin se on ainakin yksi ihan varma asia tekniikka kehittyy joka tavalla ja alalla. 8K vaikuttaa ehkä nyt liioittelulta, mutta 10 vuoden kuluttua se on varmaankin melko perustavaraa...olisihan se kiva jos jo huomattavasti aikaisemmin voisi tehdä videota tulevaisuuden standardien vaatimusten mukaan.
Niin, se olisi ihan kiva. Sitten kun alat katsoa, mitä 10 vuoden kuluttajaviihdetekniikan edelläkävijyys maksaa, 8 k kamerat, tietokoneet, joilla videoiden käsittely on miellyttävää, näytöt, tallennustila, jne. niin käy helposti niin, että "ihan kiva" ei ole sen hinnan väärtti. Ja hyvin luultavasti 10 vuoden kuluttuakin ylivoimainen valtaosa videoista katsotaan jonkun matolaatikon pieneltä ruudulta. Ja valtaosassa videoita sillä ylimääräisellä infromaatiolla ei ole mitään merkitystä. Se on "ihan kiva", mutta jos se puuttuu, niin joku nörtti napisee ja muut eivät edes huomaa. Mutta hyvä tietysti, että joku haluaa maksaa edelläkävijyydestä satakertaisesti, niin tekniikka halpenee ja markkinoille tulee keskiluokkaisia ja lopulta halpismalleja.
Hannu
burmanm
Viestit: 469
Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja burmanm »

nsamppa kirjoitti:Mä veikkaan 4K60p ja 10bit vähintään ulostulon kautta. Molemmat erikseen, ei yhdessä. Sen mä veikkaan ja sen takana seison. Paa sinä tonni mun kanssa siihen kiinni? Miten on?
Onko toi sun "beyond expectations" ? Markkinoilta löytyy jo GH5s joka tuottaa noi. Ei kelpaa.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

burmanm kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Mä veikkaan 4K60p ja 10bit vähintään ulostulon kautta. Molemmat erikseen, ei yhdessä. Sen mä veikkaan ja sen takana seison. Paa sinä tonni mun kanssa siihen kiinni? Miten on?
Onko toi sun "beyond expectations" ? Markkinoilta löytyy jo GH5s joka tuottaa noi. Ei kelpaa.
Näppärästi jätit sen alkuosan lainaamatta. Well done. Kertauksen vuoksi: noi ei ole mun sanoja.

Ja mä en muistanutkaan että GH5s oli täyskenno. Jotenkin muistelin että Panasonicin ff oli vasta tulossa. Kiitos tosta tiedosta. Oli uutta mulle.

Lisäks markkinoilta nyt löytää ihan mitä vaan. Laittaa vaan tarpeeksi ison pinon dollareita päällekkäin niin lähes mitä vain saat. Vaikka RAW videon ff kennolla. Onhan semmosia. Se oliskin kova otsikon kameraan, mutten siihen jaksa uskoa.

Joten. Pannaanko se tonnin veto noista mun veikkauksista. Mä voin vielä antaa vielä 2:1 kertoimen sulle. Sä paat 500€ kiinni ja mä 1000€. Miten on? Kelpaako vai lähdetäänkö taas ”nomutku” laatikolle?
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja mirrored »

Vedonlyöntisaitti on nousussa.

nsamppa kirjoitti:
burmanm kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Mä veikkaan 4K60p ja 10bit vähintään ulostulon kautta. Molemmat erikseen, ei yhdessä. Sen mä veikkaan ja sen takana seison. Paa sinä tonni mun kanssa siihen kiinni? Miten on?
Onko toi sun "beyond expectations" ? Markkinoilta löytyy jo GH5s joka tuottaa noi. Ei kelpaa.
Näppärästi jätit sen alkuosan lainaamatta. Well done. Kertauksen vuoksi: noi ei ole mun sanoja.

Ja mä en muistanutkaan että GH5s oli täyskenno. Jotenkin muistelin että Panasonicin ff oli vasta tulossa. Kiitos tosta tiedosta. Oli uutta mulle.

Lisäks markkinoilta nyt löytää ihan mitä vaan. Laittaa vaan tarpeeksi ison pinon dollareita päällekkäin niin lähes mitä vain saat. Vaikka RAW videon ff kennolla. Onhan semmosia. Se oliskin kova otsikon kameraan, mutten siihen jaksa uskoa.

Joten. Pannaanko se tonnin veto noista mun veikkauksista. Mä voin vielä antaa vielä 2:1 kertoimen sulle. Sä paat 500€ kiinni ja mä 1000€. Miten on? Kelpaako vai lähdetäänkö taas ”nomutku” laatikolle?
nsamppa kirjoitti:Lässyn lää. Seiso nyt sanojes takana mies. Jos pystyt kertomaan ihmisille että järki käteen ja näin nää hommat menee, niin kai sulla pitää olla myös luottoa sanoihin ettei oo pelkkä lässytystä. Pannaa se kymppitonni kiinni ni ei tarvii urputtaa.
Viimeksi muokannut mirrored, Syys 28, 2018 13 : 30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
burmanm
Viestit: 469
Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja burmanm »

nsamppa kirjoitti:Näppärästi jätit sen alkuosan lainaamatta. Well done. Kertauksen vuoksi: noi ei ole mun sanoja.
nsamppa kirjoitti:...8K...
Hyvältä soundaa.
Kyllä toi on sun sana. Tuleeko 8k vai ei?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

burmanm kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Näppärästi jätit sen alkuosan lainaamatta. Well done. Kertauksen vuoksi: noi ei ole mun sanoja.
nsamppa kirjoitti:...8K...
Hyvältä soundaa.
Kyllä toi on sun sana. Tuleeko 8k vai ei?
Ja sit seuraavaks jätit sitten sen linkin lainaamatta mistä noi oli lainauksia. Hyvin sä vedät. Trolliopissa ollaan oltu hereillä. Huoh.

Seuraavaan lainaukseen varmaan poimit sanan sieltä täältä ja toisen täältä? Sen jälkeen riittääkin pelkästään kirjaimet uudelleen järjestettynä?

Nyt mies vähän niskasta ittees kiinni tai hamekangas ostoksille.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Kuin te jaksatte?
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja niffe »

Shuko kirjoitti:Kuin te jaksatte?
Joo, samaa mieltä.
Vastaa Viestiin