Canonin peilitön FF, EOS R

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Videotouhuihin se IBIS on todella näppärä, jopa välttämätön. Tossa taas tän julkaisun yks ristiriidoista. Eteenpäin kääntyvästä näytöstä vloggaajat tykkää. Sitten taas tossa on iso läjä semmosia ominaisuuksia, mistä vloggaajat ei tykkää.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nomad »

nsamppa kirjoitti:Videotouhuihin se IBIS on todella näppärä, jopa välttämätön. Tossa taas tän julkaisun yks ristiriidoista. Eteenpäin kääntyvästä näytöstä vloggaajat tykkää. Sitten taas tossa on iso läjä semmosia ominaisuuksia, mistä vloggaajat ei tykkää.
Ja valokuvaajille olisi yleensä paras se simppelisti ylös-alas kääntyvä takanäyttö
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Minä mistään mitään tiedä, mutta jos täyskennoinen peilitön kiinnostaisi ja valita pitäisi tuossa kolmen eri valmistajan luokassa, jossa ilmeisesti toisiaan lähinnä "vastaavat" Canon EOS R, Nikon Z6 ja Sony a7III, niin ihmetellä pitää jos Sony saanut sen runkovakaajansa toimimaan, niin miksei Canon moisessa onnistunut ?
Siis aivan absurdi ajatus että siitä jotain haittaa olisi, jos vaakakuppiin asetetaan hyödyt ja haitat, niin lienee itsestäänselvää, kumpaan suuntaan vaakakuppi kallistuu ja joka muuta väittää, väittää väittämisen halusta.
Siinä kohtaa jos täyskäriin vaihdan niin ei kahtaa kysymystäkään, ostanko rampautetun vloggaajalelun vai ihan oikean kameran.
Canon, ei näin, tai niin no joo, jos se hintalappu olisi ollut tyyliin 1500 egeä, mutta kun se ei ole, samaan hintaan saa enemmän ominaisuutta josta aitoa hyötyä.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nomad kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Videotouhuihin se IBIS on todella näppärä, jopa välttämätön. Tossa taas tän julkaisun yks ristiriidoista. Eteenpäin kääntyvästä näytöstä vloggaajat tykkää. Sitten taas tossa on iso läjä semmosia ominaisuuksia, mistä vloggaajat ei tykkää.
Ja valokuvaajille olisi yleensä paras se simppelisti ylös-alas kääntyvä takanäyttö
Kyllä mäkin valitsisin mieluummin sen pelkän ylös-alas kääntyvän näytön. Mä kun en juuri koskaan kuvaa itseäni, niin mun turailussa toi flippaava näyttö on vain haitaksi. Toisaalta en oo tommosta flippaavaa koskaan stedannu käytössä mutta hiha sanoo näin.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Shuko »

https://news.mynavi.jp/article/20180910-690162/" onclick="window.open(this.href);return false;

Japanese website MyNavi posted an interview with various Canon Managers about the company’s brand new full frame mirrorless camera, the Canon EOS R.

Some highlights from the interview:

The Canon EOS R sensor is not the same as the sensor featured on the EOS 5D Mark IV. The EOS R sensor is a new development.
The image quality of the Canon EOS R will beat any other Canon DSLR camera thanks to new sensors, new processors and new, high performing lenses
Canon did not add on sensor stabilisation (IBIS) because of the costs, and heating and size issues. They might consider adding on sensor stabilization on future models
There will be more EOS R models in the line-up. Expect lower and higher end models to be released in the future
Canon is considering making a 8k Cinema EOS R camera
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mikä vaikutus tuollaisella kennonheilutussysteemillä (IBIS) on kameran MTBF:ään?

Kun peilistä on päästy eroon, niin keskimääräisen vikaantumisvälin luulisi kasvavan. Vai onko sillä väliä?
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja niffe »

nsamppa kirjoitti:
nomad kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Videotouhuihin se IBIS on todella näppärä, jopa välttämätön. Tossa taas tän julkaisun yks ristiriidoista. Eteenpäin kääntyvästä näytöstä vloggaajat tykkää. Sitten taas tossa on iso läjä semmosia ominaisuuksia, mistä vloggaajat ei tykkää.
Ja valokuvaajille olisi yleensä paras se simppelisti ylös-alas kääntyvä takanäyttö
Kyllä mäkin valitsisin mieluummin sen pelkän ylös-alas kääntyvän näytön. Mä kun en juuri koskaan kuvaa itseäni, niin mun turailussa toi flippaava näyttö on vain haitaksi. Toisaalta en oo tommosta flippaavaa koskaan stedannu käytössä mutta hiha sanoo näin.
Tästä on vissiin kirjoiteltu ennenkin, mutta epäsymmetrisellä olkarigillä näyttö on sun oikean silmän edessä ja vasemmalla kädellä voit tökkiä tarkennusta ja edelleen vasemmalla silmällä näet ohi tähtäimen osataksesi tähdätä oikeaan kohtaan skenellä. Kameralla voi puolestaan kompata ryhmäkuvatkin etupuolelta niin, että on itse mukana. Ihan ok ominaisuuksia, kun ensin selvittelee itselleen mihin niitä on tarkoitettu käytettäväksi.
Myynnissa
Viestit: 461
Liittynyt: Marras 30, 2014 0 : 31

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

nsamppa kirjoitti:Videotouhuihin se IBIS on todella näppärä, jopa välttämätön. Tossa taas tän julkaisun yks ristiriidoista. Eteenpäin kääntyvästä näytöstä vloggaajat tykkää. Sitten taas tossa on iso läjä semmosia ominaisuuksia, mistä vloggaajat ei tykkää.
Kyllähän ihan perinteisessä valokuvauksessakin IBIS on omiaan. Kun siirryin aikoinaan Canon to Olympus, niin oli aikamoinen shokki, kun yhtäkkiä sainkin teräviä kuvia käsivaralta pienemmillä milleillä 2sek ja jotain ja isommilla vielä 1/5sek. Toki näihin tuloksiin pääsen, kun sekä rungossa, että objektiivissa on vakaaja päällä. Jalustaa käytän enään yökuvauksissa, kojussa tai jos haluan suotimella saada päivällä liikettä linnunradalla.

Mitä tulee tähän Canonin FF peilitömään, niin kiire on se sana jolla tätä kaikkea kuvaisin. Piti saada nyt jotan ulos ja se oli nyt tämä. Ensi vuonna tulee sitten jo paljon parempaa, mutta niin tulee muiltakin.

ppie
http://www.petripietilainen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

niffe kirjoitti: Tästä on vissiin kirjoiteltu ennenkin, mutta epäsymmetrisellä olkarigillä näyttö on sun oikean silmän edessä ja vasemmalla kädellä voit tökkiä tarkennusta ja edelleen vasemmalla silmällä näet ohi tähtäimen osataksesi tähdätä oikeaan kohtaan skenellä. Kameralla voi puolestaan kompata ryhmäkuvatkin etupuolelta niin, että on itse mukana. Ihan ok ominaisuuksia, kun ensin selvittelee itselleen mihin niitä on tarkoitettu käytettäväksi.
Kyllä kyllä. Toisaalta taas jos tietää jo aika tarkkaan miten itse on tottunut kuvaamaan, minkälaisiin keisseihin tarvitsee itse omassa hommassaan valmistautua ja tietää että flippaava näyttö on itselleen vain haitaksi (esim. gimbalin ala-asentoon kääntäminen on mahdotonta), lisäksi kun ei ole kertaakaan edes käynyt mielessä että tarvitsisi flippavaan näytön, voinee aika suurella varmuudella väittää että valitsee itse mieluummin pelkän ylös-alas näytön. On toki flippaavassa näytössä omat etunsa, mm. nuo mainitsemasi, mutta ne edut ei palvele mun tarpeita.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Tarinan opetus on siis, että jos ääneen pohdit, että miksi Canon ei laittanut vakaajaa runkoon. Tulee sinun vain lopettaa kuvaaminen. Gotcha!
izzard
Viestit: 57
Liittynyt: Syys 07, 2018 13 : 22

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja izzard »

rarehanu kirjoitti: Eikä täällä tunnuta ymmärettävän, että kun kysymyksessä on lähtökohtaisesti still kamera tuossa hintaluokassa.
Hintaluokan perusteella en ehkä vetäisi jakoa still/video, mutta videokamera tämä ei selvästikään ole, siitä ilmeisesti on yksimielisyys saavutettu :)

Onko kyseessä sitten millainen still kamera niin siitä ei ole kovin hirveästi keskustelua. Ilmeisesti tällä pääsee nyt käsiksi Canonin uuteen optiikkaan ja toisena myyntiargumenttina on 5Dmk4 tasoinen tai ehkä hiukan parempikin kenno muutamaa satasta edullisempaan hintaan. Onko siinä riittävästi ostoperustetta?
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja Shuko »

rarehanu kirjoitti:3. Miten videokuvaus on onnistunut ennen ibistä
Joko jalustalta tai sitten huonosti.
izzard kirjoitti: Onko kyseessä sitten millainen still kamera niin siitä ei ole kovin hirveästi keskustelua. Ilmeisesti tällä pääsee nyt käsiksi Canonin uuteen optiikkaan ja toisena myyntiargumenttina on 5Dmk4 tasoinen tai ehkä hiukan parempikin kenno muutamaa satasta edullisempaan hintaan. Onko siinä riittävästi ostoperustetta?
Voisi olettaa, että mahdolliset ostajaehdokkaat omistavat jo tällä hetkellä 5D4, joten tämä ei siihen nähden sinällään ole parannus.
izzard
Viestit: 57
Liittynyt: Syys 07, 2018 13 : 22

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja izzard »

Shuko kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:3. Miten videokuvaus on onnistunut ennen ibistä
Joko jalustalta tai sitten huonosti.
izzard kirjoitti: Onko kyseessä sitten millainen still kamera niin siitä ei ole kovin hirveästi keskustelua. Ilmeisesti tällä pääsee nyt käsiksi Canonin uuteen optiikkaan ja toisena myyntiargumenttina on 5Dmk4 tasoinen tai ehkä hiukan parempikin kenno muutamaa satasta edullisempaan hintaan. Onko siinä riittävästi ostoperustetta?
Voisi olettaa, että mahdolliset ostajaehdokkaat omistavat jo tällä hetkellä 5D4, joten tämä ei siihen nähden sinällään ole parannus.
Sitä segmenttiä voivat houkuttaa nuo uudet lasit. Toinen segmentti on 5D1-5D3:lla räpsivät joita voi houkuttaa kennoaspekti ja kolmas segmentti 6D1 omistaja. Jos mielikuvitusta venyttää niin ehkä neljäntenä vielä ensimmäistä runkoa hankkivat nuoret kuvaajat joilla on pääsy isän/sedän tms vanhemman kuvaajan Canon objektiiveihin.
rarehanu
Viestit: 394
Liittynyt: Syys 07, 2016 14 : 34

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

Shuko kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:3. Miten videokuvaus on onnistunut ennen ibistä
Joko jalustalta tai sitten huonosti.
izzard kirjoitti: Onko kyseessä sitten millainen still kamera niin siitä ei ole kovin hirveästi keskustelua. Ilmeisesti tällä pääsee nyt käsiksi Canonin uuteen optiikkaan ja toisena myyntiargumenttina on 5Dmk4 tasoinen tai ehkä hiukan parempikin kenno muutamaa satasta edullisempaan hintaan. Onko siinä riittävästi ostoperustetta?
Voisi olettaa, että mahdolliset ostajaehdokkaat omistavat jo tällä hetkellä 5D4, joten tämä ei siihen nähden sinällään ole parannus.

Puhut ilmeisesti omasta kokemuksesta tuosta videokuvaamisesta, ne jotka itse tunnen ovat kyllä onnistuneet ihan hyvin ja aina voi vaihtaa kaluston paremmin hommaan soveltuvaksi.

Juu, ei tuo 5D4:n omistaville juuri mitään uutta ja ihmeellistä, mutta onhan tuon ennakkotilaushintakin reilusti halvempi.
Vielä jos hinta tippuu yhtäpaljon (%) kuin 5D4 ja yhtä nopesti (ekat hyvät tarjoukset), eli oltaisiin lähelle 1800:aa niin saatan jopa itse olla kiinnostunut.
Olettaen ettei testeissä paljastu mitään yllättävää negatiivista ja tarkennus on sitä mitä joissain ennakoissa on ollut.
rarehanu
Viestit: 394
Liittynyt: Syys 07, 2016 14 : 34

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

izzard kirjoitti:
rarehanu kirjoitti: Eikä täällä tunnuta ymmärettävän, että kun kysymyksessä on lähtökohtaisesti still kamera tuossa hintaluokassa.
Hintaluokan perusteella en ehkä vetäisi jakoa still/video, mutta videokamera tämä ei selvästikään ole, siitä ilmeisesti on yksimielisyys saavutettu :)

Onko kyseessä sitten millainen still kamera niin siitä ei ole kovin hirveästi keskustelua. Ilmeisesti tällä pääsee nyt käsiksi Canonin uuteen optiikkaan ja toisena myyntiargumenttina on 5Dmk4 tasoinen tai ehkä hiukan parempikin kenno muutamaa satasta edullisempaan hintaan. Onko siinä riittävästi ostoperustetta?

Ei sitä vetoa tarvitsekkan hintaluokan perusteella tehdä, jo kenno kertoo ettei se ole tarkoitettu ensisijaisesti (optimaalinen) videokuvaukseen.
Kyllähän näillä vanhemmillakin rungoilla pääsee käsiksi uusiin laseihin, mutta onko se järkevää on varmasti aika tapauskohtainen kysymys.
Jossain muistaakseni väitettiin että RF mahdollistaisi jopa 4X nopeamman tarkennuksen, onko näin, aika näyttää ja kuinka paljon sillä on merkitystä.
Viimeksi muokannut rarehanu, Syys 14, 2018 20 : 03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jka71
Viestit: 2020
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Minulla on 5DIV. Minun käyttööni lähes optimi runko. Kääntyvän näytön puute hiertää eniten. Minulla on myös 80D jossa on kääntyvä näyttö. Tätä olen jo monet kerrat miettiny vaihtavani 6DII. Kroppi "hyöty" on aina voittanu lopulta vaihdon toiseen täyskennoseen.

Nyt sitten olis vaihtoehtona EOS R jossa täyskenno ja kääntyvä näyttö +suodin adapteri EF objektiiveille. Tuo adapteri saattaa ratkaista asian. R objektiiveissa ei ole minulle mitään mielenkiintoista. Omat EF objektiivit(5kpl) kattaa kaikki tarpeeni(+ EF-M 2kpl).

Nyt ostohalut riippuu käyttökokemuksista ja mihin hinta asettuu. Jos ominaisuudet paremmat kuin 5DIV niin hinta aika kohtuullinen,mutta jos ominaisuuksiltaan jäisi "kakkosrungoksi" niin ennakkohinta hiukka liian kallis.

En ole vielä tutustunu tarkemmin spekseihin kun nyt vasta hoksasin tuon suodin adapterin. Miltä R vaikuttaa spekseiltään verrattuna 5DIV? Plussat ja miinukset?
rarehanu
Viestit: 394
Liittynyt: Syys 07, 2016 14 : 34

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja rarehanu »

jka71 kirjoitti:Minulla on 5DIV. Minun käyttööni lähes optimi runko. Kääntyvän näytön puute hiertää eniten. Minulla on myös 80D jossa on kääntyvä näyttö. Tätä olen jo monet kerrat miettiny vaihtavani 6DII. Kroppi "hyöty" on aina voittanu lopulta vaihdon toiseen täyskennoseen.

Nyt sitten olis vaihtoehtona EOS R jossa täyskenno ja kääntyvä näyttö +suodin adapteri EF objektiiveille. Tuo adapteri saattaa ratkaista asian. R objektiiveissa ei ole minulle mitään mielenkiintoista. Omat EF objektiivit(5kpl) kattaa kaikki tarpeeni(+ EF-M 2kpl).

Nyt ostohalut riippuu käyttökokemuksista ja mihin hinta asettuu. Jos ominaisuudet paremmat kuin 5DIV niin hinta aika kohtuullinen,mutta jos ominaisuuksiltaan jäisi "kakkosrungoksi" niin ennakkohinta hiukka liian kallis.

En ole vielä tutustunu tarkemmin spekseihin kun nyt vasta hoksasin tuon suodin adapterin. Miltä R vaikuttaa spekseiltään verrattuna 5DIV? Plussat ja miinukset?

Kroppi varmaankin jostain tietystä syystä ja eihän sitä silloin ole järkeä vaihtaa huonompaan FF runkoon mitä jo on.
Mielestäni kannattaa odotta niitä testejä ja käyttökokemuksia ja sitten tehdä ratkaisuja, onko järkevää laittaa 5D4 vaihtoon.
jka71
Viestit: 2020
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja jka71 »

rarehanu kirjoitti:
jka71 kirjoitti:Minulla on 5DIV. Minun käyttööni lähes optimi runko. Kääntyvän näytön puute hiertää eniten. Minulla on myös 80D jossa on kääntyvä näyttö. Tätä olen jo monet kerrat miettiny vaihtavani 6DII. Kroppi "hyöty" on aina voittanu lopulta vaihdon toiseen täyskennoseen.

Nyt sitten olis vaihtoehtona EOS R jossa täyskenno ja kääntyvä näyttö +suodin adapteri EF objektiiveille. Tuo adapteri saattaa ratkaista asian. R objektiiveissa ei ole minulle mitään mielenkiintoista. Omat EF objektiivit(5kpl) kattaa kaikki tarpeeni(+ EF-M 2kpl).

Nyt ostohalut riippuu käyttökokemuksista ja mihin hinta asettuu. Jos ominaisuudet paremmat kuin 5DIV niin hinta aika kohtuullinen,mutta jos ominaisuuksiltaan jäisi "kakkosrungoksi" niin ennakkohinta hiukka liian kallis.

En ole vielä tutustunu tarkemmin spekseihin kun nyt vasta hoksasin tuon suodin adapterin. Miltä R vaikuttaa spekseiltään verrattuna 5DIV? Plussat ja miinukset?

Kroppi varmaankin jostain tietystä syystä ja eihän sitä silloin ole järkeä vaihtaa huonompaan FF runkoon mitä jo on.
Mielestäni kannattaa odotta niitä testejä ja käyttökokemuksia ja sitten tehdä ratkaisuja, onko järkevää laittaa 5D4 vaihtoon.
Siis 5DIV pysyy joka tapauksessa. Sen kuvanlaatu ja tarkennus on hyvä. Vaihdossa menisi 80D. Sen käyttö viime aikoina on ollu lähinnä päiväperhosia kuvatessani makrolla. Aiemmin myöskin 100-400 kanssa(päiväperhoset/linnut), RX10IV vei sen paikan :)

R voisi täyttää kääntyvän näytön ansiosta 80D paikan makroilussa ja kääntyvän näytön sekä suodinadapterin vuoksi osittain maisemakuvauksissa. 5DIV olisi sitten action kamerana.

Nämä nyt on tälläisiä ääneen ajatteluja. Perinteisesti tilaus nappia tulee painettua josku talven pimeinä iltoina.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

rarehanu kirjoitti:
Taitaa olla niin ettet ymmärrä myöskään huumoria, olen pahoillani että yritin sitä kömpelösti sitä asiaan laittaa.

1. Asiallista, sen varmaan päättä jokainen kohdallaan, mielestäni rajoilla pitää/voi mennä muuten on liian bliisua ja varsinkin kun siihen on aihetta.
Toisaalta olet ihan itse antanut siihen hyvän syyn.
2. Tottakai voi ostaa kaikkea lisää, muttei se tee 256GB SD kortista nopeampaa kuin mitä vastaava CF korttia saa ja onhan nää loppujen lopuks pers` aukisten ratkaisuja.
3. Suurin syy on että ihminen oppinut ajattelemaan on, laiskuus, kohta ei pysy edes *sensuroitu* kädessä.
Tai kysymys on siitä ettei rautatankomies oo ihan näissä nykyajan hömpötyksissä kärryillä. Netissä väärin ymmärtämisen riski on valtava. Varsinkin huumori voi joskus mennä pahasti ohi. Mutta hyvä että olet pahoillasi. Ainakin tiedostat hölmöilysi. (huumorivaroitus)

Ja taas vastaukset.

1. En kommentoi.
2. Muistikortteja on myös eri nopeuksisia. Muistikortin tila ja koko ovat eri asioita. Niin tai näin, mutta yksi tai kaksi mustikorttipaikkaa vaikuta edelleenkään mitenkään. Lisäksi, kuten mainitsin, 10 bittisen videon ulos saamiseksi tarvitset joka tapauksessa ulkoisen tallentimen. Jos on sattunut tekemään videoita aiemminkin hiemankaan enemmän, voi hyvinkin olla ennestään n. 500mb/s vauhtiin kykenevä tallennin + jos sattuu hyllystä löytymään Canonin ff-lasia, pääsee tolla kameralla hyvin halvalla laadukkaaseen 1080p 50fps videoon kiinni. Lukuunottamatta tota 10 bittistä toi oli tosi kovaa kamaa vuonna 2014. Mut niin tai näin. Nää EOS R:t, Nikon Z:t ja Sonyn A7:t on persaukisten juttuja kyllä. Vastaavaan laatuun (10bit+ff+4K) päästäkseen, on ennen tarvinnut pelkkään runkoon latoa kymmeniä tuhansia. Siihen linssit päälle linssit. Lisäksi verrattuna pienempään kameraan tarviit isommat gimbalit, isommat kelkat, isommat jalustat, isommat videopäät, isommat reput jne. Lisäksi toki kaksi assaria auttamaan pääsemään samaan tehokkuuteen kuin näillä pienillä kameroilla. Varmaan menee kuusinumeroisen luvun lähelle. Tämmöselle meikäläisen kaltaiselle tyhjätaskulle nää nykyisetkin kamerat vie rahat ihan riittämiin. Toisaalta vastapainoksi saa todella monipuolisesti tehtyä verrattain laadukasta materiaalia.
3. Tasan samaa mieltä. Ehkä lisänä sota on kautta aikain ollu hyvä motivaatio ajatteluun.
MattiH
Site Admin
Viestit: 6276
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Canonin peilitön FF, EOS R

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Siirsin loppupäästä muutaman sivun ei-niin-asiallisia viestejä ketjusta Sana on melkein vapaa -alueelle. Voi olla, että muutama lapsi meni pesuveden mukana.

alla pesuvesi:
Sivuraiteilla (Canonin peilitön FF, EOS R, osa tänne) (Sana on melkein vapaa)
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12755814" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin