Canon 1D IV ongelma

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Canon 1D IV ongelma

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Tänään olin kuvaamassa ja takanäytöltä asetuksia selaillessa näyttö ensin kerran pimeni, sitten palautui ja hetken päästä pimeni lopulllisesti. Kamera toimii muuten normaalisti, kuvien otto onnistuu, pikkunäytöt toimii ainoastaan iso takanäyttö täysin mykkä. Ei siis näytä kuvia eikä asetuksia. Mikähän mahtaisi vanhusta vaivata, sää oli todella kuuma ja kostea ja pariin kertaan vähän satoi vettä jolloin kamera kastui päältä päin. Muuten sitä ei ole pudoteltu eikä kolhittu ja sillä kuvattu n. 100000 ruutua

Päivitystä tilanteeseen, tein kameraan akku ja patteri pois resetoinnin, ei vaikutusta. Liitin kaapelilla tietokoneeseen ja avasin eos utility ohjelman ja tein sen kautta viimeisimmän firmis asennuksen uudelleen. Erikoista että takanäytöllä kyllä näkyi päivityksen eteneminen, mutta sen jälkeen näyttö edelleen pimeä. Joten näyttö ei ainakaan täysin sökö
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
talonherra
Viestit: 1340
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Canon 1D IV ongelma

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Onko voinut saada kosteutta tms siihen nappulaan mistä takanäytön saa pimeeksi? Outo homma jos kerta pelaa softaa asennettaessa..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Re: Canon 1D IV ongelma

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Niin, oudoltahan se tuntuu, ellei eri osat ohjaa näytön toimintaa normaalitilassa ja firmis asennuksessa. Jolloin vika olisi siellä piirikortti puolella. No kamera lähti eilen huoltoon ja katsotaan nyt korjataanko vai heitänkö järveen
Jore
Viestit: 56
Liittynyt: Touko 19, 2003 14 : 58
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Canon 1D IV ongelma

Viesti Kirjoittaja Jore »

Mulla oli saman rungon kanssa jokunen vuosi sitten täsmälleen sama tilanne. Huollossa kiinnittivät vain takanäytön piuhan uudestaan kiinni kortille, se oli jotenkin irronnut vaikka en ollut sitä mihinkään kolhinut. Huolto veloitti siitä tietenkin mukavasti. :)
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Re: Canon 1D IV ongelma

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Jore kirjoitti:Mulla oli saman rungon kanssa jokunen vuosi sitten täsmälleen sama tilanne. Huollossa kiinnittivät vain takanäytön piuhan uudestaan kiinni kortille, se oli jotenkin irronnut vaikka en ollut sitä mihinkään kolhinut. Huolto veloitti siitä tietenkin mukavasti. :)

Ei ollut minun tuurilla noin simppeli vika. Mitä ilmeisemmin sökönä näytön virtapiiri
Vastaa Viestiin