Sony A7III

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Rockford kirjoitti:Bufferi ja AF vaikuttais tosi hyviltä tässä. Mutta löytyykö jostain jo videota missä näkis mikä ero siinä EVF:n blackoutissa on tämän ja A9 välillä jos 10 fps sarjaa vetää?

Tän tyyppiset käytännön EVF-vertailut ois juurikin niitä missä videorevikka ois minusta omimmillaan. Tottakai myös käytännön EVF-resovertailua A7RIII verrattuna ois kiva nähdä.
En tiedä onko tämä mitä kaipaat, mut tässä on video siitä miltä kuvaaminen näyttää A9:n kanssa kun ES on käytössä:

https://www.martincphotography.co.uk/so ... ographers/

Skrollaat alas silent shutterin kohdalle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kostaja!
Viestit: 3792
Liittynyt: Huhti 28, 2004 9 : 21

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Maffer kirjoitti:Totta hitossa vertaan G9-mallia tähän. Panassa on ensinnäkin oikea kuvasuhde mistä homma lähtee ja siitäkin voi rykäistä bayer-romun kierron päälle jolloin Soni jää toiseksi resoluutiossa. Ja mitä ihmeen väliä sillä on onko tää joku kino tai m4/3? Kumpikin makrokoisia tuhnuja loppupelissä.

G9 on kuitenkin esimerkki siitä miten ei säästetä työkaluissa peilittömien maailmassa. Eikä se silti maksa 5000e.
Just just, jep jep...
No ei muutaku onnea vaan sitten sen kontrastopohjaisen af:n kanssa sinne hämärään ja sen pienen kennon kanssa.
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Jos en nyt vielä ole kaikkien kill-filessä, niin voisiko joku kertoa mitkä ovat tämän version tärkeimmät erot vs. mk2?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
poweri
Viestit: 407
Liittynyt: Helmi 03, 2008 11 : 57
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja poweri »

https://dustinabbott.net/2018/02/sony-a ... ii-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
kuka ampus? Who's shooting?



6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

nsamppa kirjoitti: Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.
Ainoa tapa parantaa foorumin laatua on kirjoittaa asiallisia juttuja sonnan joukkoon. Kyllä ihmiset aika hyvin osaavat ne sieltä suodattaa ja keskustelua muodostuu kohinan sekaan. Ainakin minä olen kiinnostunut näistä kameroista ja käyttäjien kokemuksista, vaikka ne eivät ehkä ole nykymuodossaan ihan sitä mitä minä ostaisin. Sony on kuitenkin edelläkävijä ja luultavasti muidenkin valmistajien kehitys tulee kuitenkin olemaan joissain määrin saman suuntainen.
Hannu
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

mremonen kirjoitti:Jos en nyt vielä ole kaikkien kill-filessä, niin voisiko joku kertoa mitkä ovat tämän version tärkeimmät erot vs. mk2?
Olisiko tuosta apua? Lyhyt linkki, nooo........

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... k7IsOq--OO" onclick="window.open(this.href);return false;
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

aikaarska kirjoitti: Täytyy vähän ihmetellä tuota Canonin julkistusta. Okei, sen on tarkoitus olla todella halpa perusjärkkäri...Mutta onko ideat tosiaan noin lopussa että pitää vanhalla tekniikalla vääntää tälläisiä hyvin rajoittuneita runkoja joissa ainoa selkeä pointti on halpa hinta?
Canonin paremmatkin julkistukset ovat olleet aika pliisuja viime vuosina. Eipä ole alkanut lompakossa polttaa. Toivottavasti kyse on vain siitä, että kaikki tuotekehityspanokset on laitettu peilittömän tekniikan kehittämiseen. Jos kyse on jostain muusta, niin se on huono merkki. Mutta lujille sekin tuntuu ottavan, vuosia vierii ja Sonyn tekniikka alkaa jo olla niin kypsää, että ei ole alkuunkaan realistista odottaa Canonin mark ykkösien olevan lähelläkään.

Toisalta se lienee niinkin, että nuo halpisperusmallit ovat firman rahasampo ja niiden ostajia ei kiinnosta kuinka vanha kenno on ja miten se suoriutuu. He vertaavat nettikokoisia kuvia puhelinten tuottamiin ja jos kaverit ja sukulaiset ovat tunnistettavia, kuvat ovat upeita ja kamera on mahtava.
Minulla on vieläkin v.2012 julkaistu Sony A37, joka oli erittäin halpa A-mount järkkäri, mutta oikein mukavasti varusteltu pieneen kokoon. Sen Sony 16mp APS-C kenno on vieläkin aivan hyvä:
Totuus on se, että tuon ikäiset ja vanhemmatkin kennot olivat täysin päteviä valokuvauksen tarpeisiin. Viimeisen 10 vuoden kehitys on ollut marginaalihifistelyä. Tuskin tälläkään on kovin montaa, jotka uskaltavat sanoa kuviensa tai ammattilaisten kuvien parantuneen kameratekniikan kehityksen ansiosta, paitsi korkeintaan sitä kautta että jaksavat raahata pieniä peilittömiä paikkoihin, joihin eivät jaksaneet peilikameroita ja tynnyriobjektiiveja.
Hannu
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

hkoskenv kirjoitti:
nsamppa kirjoitti: Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.
Ainoa tapa parantaa foorumin laatua on kirjoittaa asiallisia juttuja sonnan joukkoon. Kyllä ihmiset aika hyvin osaavat ne sieltä suodattaa ja keskustelua muodostuu kohinan sekaan. Ainakin minä olen kiinnostunut näistä kameroista ja käyttäjien kokemuksista, vaikka ne eivät ehkä ole nykymuodossaan ihan sitä mitä minä ostaisin. Sony on kuitenkin edelläkävijä ja luultavasti muidenkin valmistajien kehitys tulee kuitenkin olemaan joissain määrin saman suuntainen.
No perskule. Joskus se yksinkertaisin tapa on se paras. Tattikset tosta vinkistä ja painan ton visusti korvan taakse.

Mulle tää A7III oli alkuun vähän semmoinen ”ihan kiva” tyyppinen päivitys. Mulla A72 ollu käytössä ja sen videolaatu jättää aika paljon toivomisen varaa. Lisäksi sen vähän kaikkeen kompromissi huonoon suuntaan. Joten sen takia tää ei nyt niin hirveästi jaksanut innostua. Mut ku näki tän otsikon kameran speksit vs hinta niin johan rupes kiinnostaa. Tää on taas kompromissi missä iso osa on tehty hyvään suuntaan kuluttajan kannalta. Mä oon tässä pieniä pennejäni säästänyt A7SII:n hankintaan ja tää julkistus saa todella miettimään sen järkevyyttä. Jos tää tulee tipahtamaan alkuhuuman jälkeen sinne pikkusen reiluun kahteen tonniin, on siinä kameraa todella koko rahan edestä. On todella mielenkiintoista nähdä mihin käytettyjen A7SII:n hinnat tulee asettumaan, koska nyt jos ne on vähän vajaata kahta tonnia, ei sen ostamisessa ole vain mitään mieltä. A7III tekee kaiken mitä A7SII ja paljon enemmän. Esim. HDR videon on väitetty tekevän 10 bittisen videon haaveilusta turhaa. Ja tarkennus. Ja akku. Ja kosketusnäyttö. Ja ISO:n sieto. Kyllä tää kamera säväytti mua kuitenkin paljon enemmän ku A9 ja A7RIII yhteensä.

Mainittakoon vielä se että mun mielestä se on vain ja ainoastaan hyvä asia että näiden koko on pysynyt suurinpiirtein samana ja sama generaatio on samalla kopalla. Näin se itse kamera on vain palapelin yksi osa ja kuvatessa sen voi helposti vaihtaa toiseen/ käyttää toista samaan aikaan ilman että mikään muu ei muutu ku konepellin alla oleva osa.

Äärimmäisen mielenkiinnolla seuraan keskustelua kohinan seassa :)
temama
Viestit: 10020
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja temama »

hkoskenv kirjoitti:
nsamppa kirjoitti: Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.
Ainoa tapa parantaa foorumin laatua on kirjoittaa asiallisia juttuja sonnan joukkoon. Kyllä ihmiset aika hyvin osaavat ne sieltä suodattaa ja keskustelua muodostuu kohinan sekaan. Ainakin minä olen kiinnostunut näistä kameroista ja käyttäjien kokemuksista, vaikka ne eivät ehkä ole nykymuodossaan ihan sitä mitä minä ostaisin. Sony on kuitenkin edelläkävijä ja luultavasti muidenkin valmistajien kehitys tulee kuitenkin olemaan joissain määrin saman suuntainen.
näinhän se on,mutta ongelmia vaansyntyy kuin sieniä sateella vaikk yritettäisiin ollakuinka fiksuja&filmaattisia!
esim sun sinänsä asiallisessa kommentissa oli heti yksi miina, se on vahvistettuna yllä.
siinä on väittämä, että Sony on kuitenkin edelläkävijä .
toi saa jotkut meistä näkemään heti punaista, ja heittämään voimakkaan vastaargumentin!
ja hiekkalaatikkonahistelu on heti taas kohta valmis.

oikeastaan täällä on lähes mahdoton keskustella laitteiden ns. paremmuudesta tai edes tuoda esille joitakin niiden ominaisuuksia jotka olisivat mukamas paremmin kuin jonkun toisen merkin laitteessa.

tai sitten yksi vaihtoehto on vaan, että jatketaan samaan malliin ja siedetään pikku nahistelu ihan viihteen vuoksi. jotain sääntöjä siinäkin vois kuitenki olla.muuten täällä ei kohta jaksa kirjoitella kukaan. eli peräänkuulutan edes pientä sivistyksen ja kunnioituksen siementä keskusteluihin, sillä prjäis varmaan jo melko pitkälle.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja niffe »

Tässähän sitä taas on sivunmitta keskustelua keskustelijoista...
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tosta otsikon kameran videon HDR ominaisuudesta täällä:

https://m.youtube.com/watch?v=aCr2lfMoMPY" onclick="window.open(this.href);return false;

On toi aika jäätävää. Etenkin n. 1:41 kohdassa oleva pätkä. Hämmästyttävää. Toki on markkinaosaston tuotosta mutta siltikin. Huikeaa jälkeä kaiken kaikkiaan.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Dpreviewn sampleista. Jotain hämärää voi tapahtua sopivassa vastavalo-/flaretilanteessa.

Kuva

Kuva
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Shuko kirjoitti:Dpreviewn sampleista. Jotain hämärää voi tapahtua sopivassa vastavalo-/flaretilanteessa.
Jos nämä johtuvat PDAF-sensoreista kennolla, niin Houston, we have a problem...

Tuleeko näitä muilla Sonyillä? Vaikkei tässä nyt mitään Sony-spesifistä olekaan, jos vika on noissa PDAF-jutuissa. Ongelma lienee sitten kaikissa, missä kennolla PDAF-sensorit.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Shuko »

mremonen kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Dpreviewn sampleista. Jotain hämärää voi tapahtua sopivassa vastavalo-/flaretilanteessa.
Jos nämä johtuvat PDAF-sensoreista kennolla, niin Houston, we have a problem...

Tuleeko näitä muilla Sonyillä? Vaikkei tässä nyt mitään Sony-spesifistä olekaan, jos vika on noissa PDAF-jutuissa. Ongelma lienee sitten kaikissa, missä kennolla PDAF-sensorit.
Samplesivun kommenteissa mainittiin, että voisi tulla myös A9llä.
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Shuko kirjoitti:Samplesivun kommenteissa mainittiin, että voisi tulla myös A9llä.
Eikös tässä ole sama tarkennussysteemi kuin a9:ssä (näin olin lukevinani tuolta jostain a72 vs a73 -vertailusta: "The A7 III gains a significant update to its autofocus because it features the same system found on the flagship A9").
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Shuko »

mremonen kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Samplesivun kommenteissa mainittiin, että voisi tulla myös A9llä.
Eikös tässä ole sama tarkennussysteemi kuin a9:ssä (näin olin lukevinani tuolta jostain a72 vs a73 -vertailusta: "The A7 III gains a significant update to its autofocus because it features the same system found on the flagship A9").
Tarkennus- ja kennotekniikka ovat ilmeisesti hyvin samanlaiset.

Johtuuko sitten mahdollisesti, että valo heijastuu kenno -> objektiivin viimeinen linssi -> kenno. Sonyssä on ennenkin ollut vastaavaa ongelmaa. Ehkä nyt se vain viivoittuu eri kennotekniikan johdosta.
Viimeksi muokannut Shuko, Helmi 28, 2018 10 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Miksus »

mremonen kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Samplesivun kommenteissa mainittiin, että voisi tulla myös A9llä.
Eikös tässä ole sama tarkennussysteemi kuin a9:ssä (näin olin lukevinani tuolta jostain a72 vs a73 -vertailusta: "The A7 III gains a significant update to its autofocus because it features the same system found on the flagship A9").
Näinhän se taitaa olla. Minusta, tämä uusi malli on hinta/laatusuhteeltaan todella lyömätön laite, nykyiseen tarjontaan nähden merkistä riippumatta.
A7r III ja A9 on enemmän tai vähemmän rahastuksen makua.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tästä päästään siihen että peilittömyys ei pitäisi tarkoittaa keskeneräisen tekniikan testauttamista käyttäjillä. Hyvällä kenttätestauksella about kaikki muut kuin kennotekniikka olisi voitu tarjota jo mk1-mallissa. ~käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Lyhyesti: Selvitä mitä/miksi, Suunnittele, Toteuta proto, Iteroi tarpeeksi, RTM
Nyt kävi näin: Toteuta, RTM, Iteroi mk1:llä

MK3 osuu jotenkin sinne päin käyttökelpoisuuden kannalta. Tosin tuo PDAF viivabugi kertoo siitä ettei kameraa edelleenkään ole kokeiltu kuin kirjahyllyä vasten insinöörien toimesta. Ei ole hyväksyttävä lopputulos reaalimaailman kuvauksessa vs. peilikamera.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja nomad »

Miksus kirjoitti:
mremonen kirjoitti:
Shuko kirjoitti:Samplesivun kommenteissa mainittiin, että voisi tulla myös A9llä.
Eikös tässä ole sama tarkennussysteemi kuin a9:ssä (näin olin lukevinani tuolta jostain a72 vs a73 -vertailusta: "The A7 III gains a significant update to its autofocus because it features the same system found on the flagship A9").
Näinhän se taitaa olla. Minusta, tämä uusi malli on hinta/laatusuhteeltaan todella lyömätön laite, nykyiseen tarjontaan nähden merkistä riippumatta.
A7r III ja A9 on enemmän tai vähemmän rahastuksen makua.
A9:llä kuvanneena sanoisin, että sen pointti on ainoalaatuisen hyvin toimivassa sähköisessä sulkimessa sekä tarkennuksessa - joka taatusti on elävässä elämässä käytettynä selvästi parempi kuin tässä A7m3:ssa. Lisäksi se etsin kun kuvataan nopeaa sarjaa :-)

A9 hinnoittelusta en osaa sanoa sillä itse kunkin arvioida, että tarvitseeko noita erityisominaisuuksia. Jos kuvaisin häitä tai vaikka klassista musiikkia tai teatteria, niin A9 olisi ihannekamerani. Ja toki se on ainoa Sonyn täyskennoinen jolla on oikeasti kotonaan kun kuvataan actionia.

Ehkäpä niin, että jos A9 maksaisi saman kuin A7r3, niin se olisi aika hyvä tarjous? A7r3 hiinta on mielestäni melko ok kun tekee vertailua vastaaviin Canonin ja Nikonin kameroihin. Myös A7m3 on taatusti hinnaltaan kilpailukykyinen kun vertaa esim Canon 6D mk2 tai Nikonin kohta tulevaan D610/750 seuraajaan.

Mutta noi Dpreview:n testikuvissa näkyvät rannut on kyllä aika paha juttu... Mutta onpahan taas jotain mistä jauhaa täällä dc.netissä.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja emerik »

Maffer kirjoitti:Tästä päästään siihen että peilittömyys ei pitäisi tarkoittaa keskeneräisen tekniikan testauttamista käyttäjillä. Hyvällä kenttätestauksella about kaikki muut kuin kennotekniikka olisi voitu tarjota jo mk1-mallissa. ~käyttäjäkeskeinen suunnittelu

Lyhyesti: Selvitä mitä/miksi, Suunnittele, Toteuta proto, Iteroi tarpeeksi, RTM
Nyt kävi näin: Toteuta, RTM, Iteroi mk1:llä

MK3 osuu jotenkin sinne päin käyttökelpoisuuden kannalta. Tosin tuo PDAF viivabugi kertoo siitä ettei kameraa edelleenkään ole kokeiltu kuin kirjahyllyä vasten insinöörien toimesta. Ei ole hyväksyttävä lopputulos reaalimaailman kuvauksessa vs. peilikamera.
Hiukan asia muistuttaa ensimmäisiä digitaalisia peilikameroita, kun tämäkin foorumi oli alkuvaiheessa. Peilikamerat oli epäkypsiä ja saivat varsin nopeasti uutta mallia, jossa edellisen mallin ongelmia korjailtiin (ja uusia keksittiin tilalle). Silloinkin tietty osa porukasta kiitettävän urhoollisesti ostivat aina uutta ja hype oli kovaa..
nomad kirjoitti:..Ehkäpä niin, että jos A9 maksaisi saman kuin A7r3, niin se olisi aika hyvä tarjous? A7r3 hiinta on mielestäni melko ok kun tekee vertailua vastaaviin Canonin ja Nikonin kameroihin. Myös A7m3 on taatusti hinnaltaan kilpailukykyinen kun vertaa esim Canon 6D mk2 tai Nikonin kohta tulevaan D610/750 seuraajaan.

Mutta noi Dpreview:n testikuvissa näkyvät rannut on kyllä aika paha juttu... Mutta onpahan taas jotain mistä jauhaa täällä dc.netissä.
Hinnoittelu on onnistunut ja kannattaa muistaa, että näiden hinnat laskee sitten aikaa myöten.
Vastaa Viestiin