Nikon d610 muistikorttiongelma

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Tasanko
Viestit: 18
Liittynyt: Huhti 02, 2014 22 : 35

Nikon d610 muistikorttiongelma

Viesti Kirjoittaja Tasanko »

Onko kellekään osunut ongelmia muistikortin kanssa. Mulla tuntuu nyt toimivan vain yksi ainut kortti. Integral ultima x. Ostin kingstonin kortteja kaksikin kappaletta ja molemmat jumittavat kameran aina jonkun ajan jälkeen. Tulee vaan että card error. Tietokoneessa toimivat hyvin. Kortit uusia. Sitten ostin toisen integralin kortin,tällä kertaa 32 gb. No myös se on tehnyt erroria. Ajattelin että olisiko korttipaikka nro 1 sitten jotenkin kulunut. Kokeilin 2 paikkaa ja siinä toimii vähän paremmin. On juminut siinäkin. Mitähän korttia näissä nikoneissa täytyy käyttää että suostuu toimimaan. Onko muilla ollut korttipaikoissa jotain huollettavaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Nikon d610 muistikorttiongelma

Viesti Kirjoittaja niffe »

Tasanko kirjoitti:Onko kellekään osunut ongelmia muistikortin kanssa. Mulla tuntuu nyt toimivan vain yksi ainut kortti. Integral ultima x. Ostin kingstonin kortteja kaksikin kappaletta ja molemmat jumittavat kameran aina jonkun ajan jälkeen. Tulee vaan että card error. Tietokoneessa toimivat hyvin. Kortit uusia. Sitten ostin toisen integralin kortin,tällä kertaa 32 gb. No myös se on tehnyt erroria. Ajattelin että olisiko korttipaikka nro 1 sitten jotenkin kulunut. Kokeilin 2 paikkaa ja siinä toimii vähän paremmin. On juminut siinäkin. Mitähän korttia näissä nikoneissa täytyy käyttää että suostuu toimimaan. Onko muilla ollut korttipaikoissa jotain huollettavaa.
Todennäköisesti korttien yhteensopivuus ei ole aivan 100%. Varmista vielä kokeilemalla jotain muuta kuin Kingstonin muisteja. Itsellä on hajonnut yksi Kingstonin nopea CF-kortti ja toinen aiheutti kirjoitusvirheitä sattumanvaraisesti. Nikoneissa varmin vaihtoehto on Sandisk nimeltä mainitsemattoman huoltofirman mukaan.
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Nikon d610 muistikorttiongelma

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mulla on ollut Nikoneissa Lexareita ilman ongelmia. D700:ssa oli myös Sandiskia, ei ongelmia niidenkään kanssa.

Formatoithan kortit aina kamerassa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nikon d610 muistikorttiongelma

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Sandiskin kortit on toimineet mulla aina ongelmitta Nikonin rungoissa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Vastaa Viestiin