SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Juu. Voin olla väärässä, mutta oliko niin että tuonkaltaisten keskustelujen nauhoittaminen salaa on laitonta? Salakuuntelua tms. Hyvien tapojen vastaista se ainakin on. Hommahan kellahtaa ympäri siinä vaiheessa jos nauhoitukseen pyydetään lupa tai vähintään ilmoitetaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama
Viestit: 5124
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Itseasiassa on tästä koosta/ulkonäöstä/tietyntyylisestä kommunikoinnin tasosta hyötyä, mikä tuli todistettua kun käytiin vaimon kanssa näyttämässä viime viikon perjantaina Subarua korjaustarpeeseen liittyen kun takapuskuri solmussa peräänajon seurauksena...

Päästiin tiskin taa klo. 16.20 ja kerrottuani asiani jonotuksen jälkeen, vastattiin että Tero on kyllä lähtenyt jo tänään aiemmin kotiin että tulkaa uudelleen vaikka maanantaina. Sanoin että soitin teille aamupäivällä ja sanottiin että autoa voi tulla näyttämään klo. 17.00 asti.
Vastattiin että niin mutta Tero on lähtenyt jo kotiin.
Siinä kohtaa mulla paloin käämit, korotin ääntäni, läjäytin kämmeneni voimalla tiskiin sanoen; nyt sieltä tiskin takaa joku muu vit...un teropetteri vähän pirun äkkiä katsomaan tuota meidän autoa, minulle nimenomaan puhelimessa sanottiin että autoa voi tulla näyttämään klo. 17.00 asti, meinaatteko te että huvikseni ajelen 10 km suunta ? Lisäsin että teistä kukaan ei halua että tulen tiskin sille puolen vai haluatteko ?
Saman tien tuoleiltaan nousi kaksi miestä ottaen tiskillä olevaa kameraa (kuvat vakuutusyhtiötä varten) ja oikein "väänsivät" siitä kumpi pääsee palvelemaan ja huvittavinta koko episodissa oli se että toisella asiointi kesken asiakkaan kanssa.

Vaimo sanoi jälkikäteen sivusta seuranneena että koko Delta-auton sali oli hiljentynyt kun olin läjäyttänyt kämmeneni tiskiin ja avannut suuni.

Eikä kyse ole mistään lapsellisuudesta, uhittelusta tai muusta vst, en vain pidä huonosta asiakaspalvelusta, kusettamisesta, juoksuttamisesta ym. vst.

Olen töissäni samanlainen, kun jotain pitäisi tehdä/tapahtua niin sitten ei ihmetellä, sitten tehdään, vihaan myöhässä oloa ja nysväämistä.

Ite olisin tässä Sony-tapauksessakin jo ollut jossain käymässä...

T: äkkipikainen ja kärsimätön...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja niffe »

nsamppa kirjoitti:Juu. Voin olla väärässä, mutta oliko niin että tuonkaltaisten keskustelujen nauhoittaminen salaa on laitonta? Salakuuntelua tms. Hyvien tapojen vastaista se ainakin on. Hommahan kellahtaa ympäri siinä vaiheessa jos nauhoitukseen pyydetään lupa tai vähintään ilmoitetaan.
Voit nauhoittaa minkä tahansa keskustelun, jossa olet itse osapuolena. Kaiken lisäksi voit tehdä sen vielä ilman ennakkoilmoitusta. Joskus kuitenkin kohtelias kysymys saattaa auttaa ennaltaehkäisevästi, eikä tällaisiin tilanteisiin, joihin esimerkiksi T71 on ajautunut, jouduta tuon kohteliaan pyynnön seurauksena.
Viimeksi muokannut niffe, Kesä 21, 2018 13 : 51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Seison korjattuna, muistin väärin. Piti itekin tarkastaa.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

niffe kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Juu. Voin olla väärässä, mutta oliko niin että tuonkaltaisten keskustelujen nauhoittaminen salaa on laitonta? Salakuuntelua tms. Hyvien tapojen vastaista se ainakin on. Hommahan kellahtaa ympäri siinä vaiheessa jos nauhoitukseen pyydetään lupa tai vähintään ilmoitetaan.
Voit nauhoittaa minkä tahansa keskustelun, jossa olet itse osapuolena. Kaiken lisäksi voit tehdä sen vielä ilman ennakkoilmoitusta. Joskus kuitenkin kohtelias kysymys saattaa auttaa ennaltaehkäisevästi, eikä tällaisiin tilanteisiin, joihin esimerkiksi T71 on ajautunut, jouduta tuon kohteliaan pyynnön seurauksena.
Ilmoitus nauhoituksesta johtaa vain siihen, että mitään tietoa ei saa. Nyt sillä ei enää ole merkitystä, tieto on jo saatu. Kun olen itse osallinen viestintään, niin saan sitä tallettaa kaikissa muodoissaan.

Nythän pystyn todistamaan, että Sony on osallinen tähän Infocaren vedätykseen. Lain edessä Sony kaatuu siinä missä huoltokin. Täysin ääliömäinen veto ulkoistaa suuryhtiön vastuu jollekin asennevammaiselle kamerateknikkolle, jolle asiakkaan kusettamisesta näyttää tulleen ihan elämäntapa.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja niffe »

T71 kirjoitti:
niffe kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Juu. Voin olla väärässä, mutta oliko niin että tuonkaltaisten keskustelujen nauhoittaminen salaa on laitonta? Salakuuntelua tms. Hyvien tapojen vastaista se ainakin on. Hommahan kellahtaa ympäri siinä vaiheessa jos nauhoitukseen pyydetään lupa tai vähintään ilmoitetaan.
Voit nauhoittaa minkä tahansa keskustelun, jossa olet itse osapuolena. Kaiken lisäksi voit tehdä sen vielä ilman ennakkoilmoitusta. Joskus kuitenkin kohtelias kysymys saattaa auttaa ennaltaehkäisevästi, eikä tällaisiin tilanteisiin, joihin esimerkiksi T71 on ajautunut, jouduta tuon kohteliaan pyynnön seurauksena.
Ilmoitus nauhoituksesta johtaa vain siihen, että mitään tietoa ei saa. Nyt sillä ei enää ole merkitystä, tieto on jo saatu. Kun olen itse osallinen viestintään, niin saan sitä tallettaa kaikissa muodoissaan.

Nythän pystyn todistamaan, että Sony on osallinen tähän Infocaren vedätykseen. Lain edessä Sony kaatuu siinä missä huoltokin. Täysin ääliömäinen veto ulkoistaa suuryhtiön vastuu jollekin asennevammaiselle kamerateknikkolle, jolle asiakkaan kusettamisesta näyttää tulleen ihan elämäntapa.
Huolto ja asiakaspalvelu ei välttämättä ole Sonyn ydinliiketoimintaa, joten skandinaavisilla markkinoilla on aika luontevaa ulkoistaa jollekin paikalliselle toimijalle. Joka tapauksessa Sony alihankkijoineen ja jakelukanavineen näyttäytyy sinulle yhtenä entiteettinä, joten sinun ei tarvitse sitä tietää, miten he valmistajan vastuunsa tai lupaamansa takuun hoitavat, kunhan hoitavat kohtuullisia aikatauluja, riittävää huolellisuutta ja ammattitaitoa noudattaen.
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mitäs arvelette miten tämmönen keissi menisi Infosnaresta läpi:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1550195" onclick="window.open(this.href);return false;

Varmasti olisi ass-designed ja koko keikka asiakkaan maksuun.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Mitäs arvelette miten tämmönen keissi menisi Infosnaresta läpi:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1550195" onclick="window.open(this.href);return false;

Varmasti olisi ass-designed ja koko keikka asiakkaan maksuun.
Ei menisi läpi, tuskin millään firmalla. Tuollainen himmentimien lehtien asennon pieni epätäydellisyys täydellä aukolla on melko tavallista.
Ainut mahdollisuus on palauttaminen myyntiliikeeseen. Ja vaihto toiseen yksilöön. Jos tuntee olevansa näin tarkka kuluttaja, niin kannattaa varmistaa jo etukäteen, että vaiho/palautus on mahdollista. Suomessa siis ainakin postimyynti.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onhan toi aika kurjan näköinen jos on ostanut vehkeen täyden aukon kuvailuun.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

T71 kirjoitti:
rolsen kirjoitti: Infocaren toiminta on aika vahvasti pilaamassa Sonyn mainetta tässä kohtaa, tässä olisi ihan peliliike Sonylta ottaa case itselleen ja iskeä uusi kamera kouraan ja pahoitella tapahtunutta kunnolla.
Myyjäliikkeen huolto ilmoitti eilen, että "Meillä ei ole lisättävää enää, huoltomme on kertonut kaiken oleellisen. "
Pyysin välittämään myyjäliikkeen käyttämälle juristille tiedon, että "vaikka Sonyn valtuutettu huolto ei huonon asenteen, olemattoman ammatitaidon ja puutteellisten testimenetelmien takia halua tunnustaa vikaa, niin viranomaisten on se kyseisten kuvien perusteella pakko tunnustaa.

https://www.dropbox.com/sh/z61s1vqhhyaa ... 4_GPa?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Juristilla on oikea näkemys siitä kannattaako asiakasta lähteä painostamaan tällaisen asian takia ja millaiseen lopputulokseen tämä tapaus tulee osaltanne päättymään".

Vieläkö habannaamaa naurattaa se, että mä nauhoitan senkin, jos ostan autoliikkeestä uuden auton?
Takaan, että myyjäliikettä, Infocarea tai Sonya ei naurata. Ei ainakaan se tallenne, jossa Sonyn asiakastuen työntekijä toteaa itse kameran vialliseksi, käy neuvottelemassa Sonyn asiakastuen italialaisen kameraexpertin kanssa ja palaa kertomaan, että Infocaren virheellinen lausunto kamerasta kumotaan 11.5.2018.
Mikä tässä T71 kuvassa on menossa? Katso oikean alakulman reunaa?

Kuva

...en ole nähnyt vastaavaa.

En mökin hitaan nettiyhteyden takia viitsi nyt katsoa enempää, mutta myöhemmin kyllä. mitäs muut tuumaa?

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti: Mikä tässä T71 kuvassa on menossa? Katso oikean alakulman reunaa?

*kuva

...en ole nähnyt vastaavaa.

En mökin hitaan nettiyhteyden takia viitsi nyt katsoa enempää, mutta myöhemmin kyllä. mitäs muut tuumaa?
Se on kaide, jonka varjo näkyy itse kuvassa.

Paikka on vesiurheilukeskus Laguuni Espoon Keilaniemessä. Kuvassa näkyy niitä vaijereita, joita yritys oli juuri virittelemässä sinne vesille noina päivinä. Siinä meren ja kaiteen välissä oli sellainen lyhyt sorakaistale, jossa oli hyvää tekstuuria etualaan, joten kuvailin siitä muutamia testikuvia.

Tässä on muutama lisäkuva 21mm Loxialla samasta paikasta.

https://www.dropbox.com/sh/g2n6mead1vt9 ... vx21a?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo on muuten aika hyvä paikka tehdä af testejä teleobjektiiville, jos joku miettii missä voisi testata väärin tarkentavaa Sigmaa.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

OK. taas kotona. Juhannusruuhkat selätetty ;-) Suurella viekkaudella onnistuin kiertämään Kuortti-Lusin hemmetinmoisen ruuhkasumpun! Mutta hieman laadunvalvontaa ja takuukorjauksia kaivattasiin pienemmille maaseututeille. Siellä on erittäin vaarallisia reikiä ja kuoppia päällysteissä. Toivottavasti en onnistunut pilaamaan aluvanteitani...
Viimeksi muokannut aikaarska, Kesä 24, 2018 21 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Itsellä on Amarok kiikarissa. Meni hermot tän valtion reikäratoihin. Alustat ei kestä normiautoissa enää. Suosittelen ajamaan tien 46 heinolasta jaalaan jos luulee olevansa hyväkin kuski. Siinä punnitaan osaako ohjata renkaat monttujen ohi. 25km pelkkää reikää kumpikin kaista täynnä asfaltissa, siis sellaiset kolot mihin mahtuu jalkapallo tai pieni koira kokonaan.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Itsellä on Amarok kiikarissa. Meni hermot tän valtion reikäratoihin. Alustat ei kestä normiautoissa enää. Suosittelen ajamaan tien 46 heinolasta jaalaan jos luulee olevansa hyväkin kuski. Siinä punnitaan osaako ohjata renkaat monttujen ohi. 25km pelkkää reikää kumpikin kaista täynnä asfaltissa, siis sellaiset kolot mihin mahtuu jalkapallo tai pieni koira kokonaan.
Juuri sitä tietä ajoin.. Ja allekirjoitan täysin mitä kirjoitit...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Itsellä on Amarok kiikarissa. Meni hermot tän valtion reikäratoihin. Alustat ei kestä normiautoissa enää. Suosittelen ajamaan tien 46 heinolasta jaalaan jos luulee olevansa hyväkin kuski. Siinä punnitaan osaako ohjata renkaat monttujen ohi. 25km pelkkää reikää kumpikin kaista täynnä asfaltissa, siis sellaiset kolot mihin mahtuu jalkapallo tai pieni koira kokonaan.
Juuri sitä tietä ajoin.. Ja allekirjoitan täysin mitä kirjoitit...
Aja ensi kerralla Woikosken kautta. Tehdas ajattaa vetyä Mäntyharjun ja Kouvolan suuntaan siinä määrin, että teissä ei ole montun monttua.

http://www.woikoski.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Harmin paikka, ettei näissä kaasutehtaissa ole mitään tehtaanmyymälää, josta saisi pullon ilokaasua mukaan, niin tietäisi millaista on olla onnellinen sonisti.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

Nyt se on tapahtunut.
Kesti 4 kuukautta ja viikon, että Sonysta otettiin yhteyttä.

Sain lauantaina 23.6.2018 viestin Henrik Agerbeckilta, joka on Sonyn asiakaspalvelun johtaja Euroopassa. Julkaisen nyt poikkeuksellisesti tämän henkilön nimen, koska hän edustaa tässä tapauksessa yritystään johtavassa asemassa.


Viestin sisältö on lyhyesti se, että minun vinokennoisessa Sony A7M2 kamerassani ei ole mitään vikaa ja minun pitäisi toimittaa oma ehjä A7M2 kamerani Sonyn valtuutettuun huoltoon Ruotsin Infocareen tai vinokennoisen kameran takuu loppuu siihen.

Viestin ehkä mielenkiintoisin anti on kuitenkin tässä. Pyysin Sonya toimittamaan huoltoon testatun ja ehjän A7M2 rungon, jotta huolto voi tehdä tuon ristiinkuvauksen. Näin vastaa Sony.


Henrik Agerbeck / Sony: "Infocare already do HAVE a flawless ILC-A7M2 calibrated and tested camera provided by Sony long time ago. They have a wide range of Sony cameras provided by Sony for testing and calibrating other cameras.
Their technicians are very skilled and experienced in repairing Sony cameras and lenses since 2005".



Eli tämän mukaan Infocafella on huollossa kalibroitu A7M2 vertailukamera, mutta he vaativat silti minua toimittamaan keskellä kesää oman A7M2 kamerani huoltoon määräämättömäksi ajaksi vertailukuvausta varten. Kysymys kuuluu: miksi?

"Sonyn" väite teknikkojen taitotasosta on täyttä bullshittiä, kuten jokainen ketjun lukenut tietää.
Toisaalta, kun Sonyn iso johtaja näin sanoo, niin kaikki tämän huollon absurdit väitteet objektiivissa olevasta pölystä tai CA ongelmista objektiivissa ynnä muu asettuvat täysin uuteen valoon. Tämän tason toimija ei voi olla tietämätön kameroiden ja objektiivien perusasioista tavalla, joita se on viime kuukausina asiakkaalle esittänyt.

Olisiko niin, että Infocaressa hylätään tahallaan Sony tuotteiden takuukorjauksia vedoten mitä mielikuvituksellisimpiin väitteisiin?


Henrik Agerbeck / Sony: "Your camera ILC-A7M2 with serial no. 3819218 has been for service several times for the fault you experience and there has never been found any fault on it, as you also mentioned.
So Infocare are not able to help you further."


Eli kun huolto oikein munaa, niin takuu loppuu oikeasti siihen.


Henrik Agerbeck / Sony: "You mentioned below that “Infocare wanted to explore the camera once more” which is not quite correct. As you have another ILC-A7M2 cameras (S/N 38XXXXX), Infocare and I have suggested that you send in both, to be able to cross reference the units with each other, to try and get closer to the root course of your experienced fault as informed in attached email.

By only sending one camera, ILC-A7M2 with serial no. 3819218, doesn’t get Infocare closer to the root course of the fault you experience, as there are no fault on the camera, this is actually just waste of time for you and Infocare."



Tämän mukaan huolto olettaa, että minun ehjässä kamerassani olisi kenno vinossa ja vinokennoisessa se olisi suorassa?
Älytöntä syyllistää asiakasta siitä, että hänellä on EHJÄ Sony kotona.
Pyysin kertomaan mikä on se tekninen syy, jonka perusteella minun tulisi toimittaa oma ehjä kamerani huoltoon. Kerroin myös, että kamera on päivittäisessä käytössä ja siinä ei ole mitään vikaa.

Yleensähän huollolle pitää todistaa, että kamerassa ON joku vika, mutta Sonyn huollolle pitää jopa todistaa, että aivan asiaan liittymättömässä kamerassa EI ole vikaa!


Henrik Agerbeck / Sony: " So I will strongly recommend that you also send in your other camera (S/N 38XXXXXX) as requested by Infocare, this is just an offer to you and finally your choice.
Otherwise Infocare will not be able to help you and will return your camera and close the case once and for all."


Henrik Agerbeck
Nordic Customer Service Delivery Manager
Sony Nordic, Customer Service Europe



Eli loppuun asiakasta vielä kiristetään sillä, että täysin tapaukseen liittymätön kamera pitää toimittaa Ruotsiin huoltoon, tai Sony käytännössä irtisanoo vinokennoisen kameran takuun.

En tiedä missä olin silloin, kun näitä johtajan paikkoja jaettiin, mutta olisi pitänyt olla Tanskassa ja pitää käsi pystyssä.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

T71 kirjoitti:

Henrik Agerbeck / Sony: " So I will strongly recommend that you also send in your other camera (S/N 38XXXXXX) as requested by Infocare, this is just an offer to you and finally your choice.
Otherwise Infocare will not be able to help you and will return your camera and close the case once and for all."


Henrik Agerbeck
Nordic Customer Service Delivery Manager
Sony Nordic, Customer Service Europe



Eli loppuun asiakasta vielä kiristetään sillä, että täysin tapaukseen liittymätön kamera pitää toimittaa Ruotsiin huoltoon, tai Sony käytännössä irtisanoo vinokennoisen kameran takuun.

En tiedä missä olin silloin, kun näitä johtajan paikkoja jaettiin, mutta olisi pitänyt olla Tanskassa ja pitää käsi pystyssä.
Ilmeisesti siellä nyt ollaan todellakin siinä uskossa, että kun kamera ollut useita kertaa huollossa, ja todettu olevan kunnossa, niin myös johtoportaassa näin uskotaan.
Oikeasti johtoportaan on tietyssä määrin uskottava siihen henkilökuntaan mitä heillä on. Johtoportaalla tuskin itselläkään ehkä on teknisiä valmiuksia miettiä näitä ruohonjuuritasolta.
Vaikuttaa siltä, että koska kamera ollut useita kertaa huollossa, niin he haluvat nähdä miksi sinun kokemuksesi tästä tiltissä on sellainen kun on, eli mikä on toisen runkosi tila ja vaikuttaako asiaan kenties objektiivi.

Minusta tuolle johtajalle voisi kuitenkin kirjoittaa ihan järkiperäisen vastauksen . Eikö sinulla ollut muitakin Sonyn runkoja kuin vain toinen A7M2?
Että testattu on useammalla rungolla ja että sinä tarvitset kameroistasi valokuvaamiseen, ettet voi lähettää useita huoltoon kerralla. Ja että jos heillä kerran on useita sonyn kameroita huollossa, niin vertailun voi varmasti tehdä niihin. Luulisi johtajankin ymmärtävän sen.
Voit kirjoittaa, että olet todella tosissaan asian kanssa, ettet tee tätä huvin vuoksi. Että tämä viallinen yksilö toden totta antaa kuvaa joka on tiltissä. Että huollossa on tehty väärä diagnoosi kiireessä. Ehkä vika voi olla myös vakaajamekanisimista, mutta vain tämä kamerarunkosi antaa valokuvaa jossa on vikaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja emerik »

Pakko kyllä myöntää ettei tuota toisen kameran lähettämistä oikein itsekään käsitä (toistoa). Koko hommasta paistaa kyllä sellainen arvovalta juttu huollon suhteen.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kirjoitin Sonyn johtajalle hyvin asiallisen viestin, jossa toin esiin näitä tapauksen seikkoja.
Hän on myös saanut jonkun valokuvan, mutta en tiedä onko hän perillä asiasta miten hyvin.

Hän kyllä kirjoitti, että "I am very well informed of your case, from Infocare Sweden." Eli huolto on oletettavasti valehdellut hänellekin sujuvasti, kuten esim Infocaren Suomen toimistolle ja myyjäliikkeelle.
Tämä kyseinen teknikkohan kirjoittaa hyvää ja sujuvaa englantia, mutta itse asiasisältö on usein ihan puutaheinää linssipölyineen ja värivirheineen.

Myyjäliike muuten ilmoitti juuri seuraavaa:

"Huoltoyhtiö olisi halunnut vertailla nimenomaan sinun virheettömäksi ilmoittamaasi yksilöä tähän toiseen mielestäsi virheelliseen yksilöön, jotta mahdolliset eroavaisuudet voitaisiin havaita, mutta jos et halua kameraa toimittaa, niin ei toki sinun ole pakko niin toimia.

Huoltoyhtiö voi vaihtaa varmuuden vuoksi halutessasi kamerasi mecha-devicen, mutta tämä ei välttämättä muuta mitään tai voi muuttaa tilannetta toleranssien sisällä parempaan tai huonompaan suuntaan. Mikäli kuitenkin haluat huoltoyhtiön varmuuden vuoksi vaihtavan osan, niin ilmoitathan tästä meille, kiitos."


Ilmoitin, että nyt ei vaihdeta mitään osia, kun asia on menossa eteenpäin.
Mutta huollosta jollain alkaa ilmeisesti hermo pettää, kun tällaista ehdotellaan.

Nyt on muuten mennyt yli 75 tuntia tähän hommaan.
Toisilla menee 5000 Siperian kalastusmatkaan ja toiset pääsee virtualimatkalle Linköpingiin.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

Lähetin Henrik Agerbeckille google drive linkkeinä kasan täyskokoisia testikuvia.
Lisäksi mukaan lähti alkuperäinen kolmen kameran cross test, eli kuvasin jo 15.2.2018 kolmella kameralla tätä vikaa rinnakkain ja toimitin kuvat Infocareen 2.3.2018, koska siellä tuntui olevan epäselvyyttä siitä onko kamerassa vikaa vai ei.

Myös Infocaresta tuli asiallinen viesti samalta teknikolta, mutta viesti oli lähetetty yrityksen asiakaspalvelun mailiosoitteesta. Mikä lie syynä.
Pitää vielä ajan kanssa lukea tuo viesti, jossa tehtiin sama osien vaihtotarjous ja ehdot olivat yhtä huonot, eli jos kamera korjataan, niin ehkä se korjaantuu tai ehkä ei, mutta valittaa ei saa.
Tällaisella ehdotuksella ei ole minulle mitään arvoa.
Vastaa Viestiin