SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

jaava kirjoitti:
habannaama kirjoitti:Onko termi talonpoikaisjärki tuttu.... ?
Ratkaistaanko takuu- ja vakuutusasioita talonpoikaisjärjellä?
Tai selvitäänkö huonosta asiakaspalvelusta talonpoikaisjärjellä?
Juurikin tuossa se villakoiran ydin. Näitä takuu- ja vakuutusasioita kun aletaan oikeudessa asti ratkomaan, niin kyllä se maalaisjärki laitetaan hyllylle ja siitä vierestä napataan lakikirja. Sitä sitten tulkitaan kirjaimellisesti.

Ja taas tähän otsikon keissiin tuntuu, ettei maalaisjärki oikein mahdu tähänkään. Kyllä mulla usko ihmiskuntaan notkahti kun selvisi, että huoltolafka tekee näitä testejä kittiputkella. Siinä ei kyllä mitään järkeä ole. Ei maalaista, eikä kaupunkilaista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Postitalon Rahala putsaa siellä tiskin takana paineilmalla laitteita. Tai näin oli viimeksi kun vein A7r:n huoltokeikalle. Teknikko sutasi ensin paineilmahärvelillä kennon ja sitten loopilla katseli sen. Joku pistoolikahva siinä systeemissä oli suodattimineen.
©pjm
Viestit: 5953
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Vaikka olis millaiset suodattimet niin pitää muistaa että puristetun paineilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nestemäiseksi vedeksi. Sen oon huomannu monesti kun tullut suhauteltua spraypaineilmaa, ilmaa jossa ei ole ponnekaasuja seassa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja jaava »

©pjm kirjoitti:Vaikka olis millaiset suodattimet niin pitää muistaa että puristetun paineilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nestemäiseksi vedeksi. Sen oon huomannu monesti kun tullut suhauteltua spraypaineilmaa, ilmaa jossa ei ole ponnekaasuja seassa.
Mä olen ymmärtänyt noissa spray-paineilmapulloissa olevan usein öljyä tai muuta mömmöä mukana, eikä niitä siksi suositella optiikan puhalteluun.
©pjm
Viestit: 5953
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Näin on, kannattaa miettiä ennen kuin suhauttaa. On niitä puhdistettujakin ilmoja myynnissä, joskus tehtailla niihin törmännyt. Ei mitään verkkokauppakamaa.
hkoskenv
Viestit: 4405
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Hyvä tietää, että pullopaineilma ei ole kuivaa. Olen joskus miettinyt, että sillä voisi olla käyttöä, mutta näköjään saman asian ajaa puhaltamalla. Sinänsä idioottimaista, koska vedenerotin on kaikkien tolkullisten paineilmajärjestelmien tärkeä komponentti.

Joku tällainenkin luultavasti auttaa: https://www.ikh.fi/fi/tarvikkeet/painei ... nerottimet" onclick="window.open(this.href);return false; Ei sen ilman laboratoriokuivaa tarvitse olla.
Hannu
©pjm
Viestit: 5953
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kaksi eri laitetta, vedeneroitin ja jäähdytyskuivain. Edellinen se pieni ajoittain tyhjennettävä kuppitsydeemi, se toinen taas kaikkea muuta kuin edellinen. Edellistä vois verrata lavuaariin jonka reunoilta vesi valuu viemäriin....
Sitä millaisesta prosessista spraypulloihin ilmaa pakataan on taatusti liikesalaisuus. Uskon että paremmat pakatut ilmat on kulkeneet hyvän puhdistusprosessin läpi.
Joku kuitenkin sanonut että kun ilmaa puhalletaan kovalla nopeudella niin ympäröivästä ilmasta tarttuu kosteutta joka jäähtyy ja lämmetessään taas pisaroituu. Tiiä sit....
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

Vinokennoisen Sony A7II rungon huoltopainajainen jatkuu.

Myyjäliike, jonka huollon kautta toimitin kameran kolmatta kertaa Ruotsiin ilmoitti, että Infocare väittää, ettei voi testata kamerani, koska en ole toimittanut toista ehjää runkoani heille.

Infocare:
______________________________________________________________________________
From what I can see this is the camera from "customer" that we had here already twice without any problems found.
We offered him to compare this camera with the one he has that he claims is ok. However, we only received one camera.
It’s impossible for us to do any comparison then so how are we to proceed?
What have "customer" told You and what is the status between You and him?

______________________________________________________________________________

Nyt tästä pitäisi kuulemma taas maksaa turhan huoltokäynnin kulut, eli se reilut 208 euroa.


Soitin asiasta Sonyn asiakastukeen Berliiniin, koska pyysin heitä toimittamaan Infocareen viestin jo 11.6.2018, että pyytäisivät Sonylta ehjää kameraa vertailua varten.
Nyt soitin ja pyysin toimittamaan saman viestin Infocareen uudelleen.
Kirjoitin myös saman sisällön suoraan infocarelle (ja muille asianosaisille), kuten tein jo 8.6.2018 ja pyysin tilaamaan rungon Sonylta. Pyysin myös ilmoittamaan, jos Sony ei pysty toimittamaan kameraa, niin hommaan kameran jostain muualta.

Myyjäliike kuitenkin väittää sitkeästi, että juuri se minun toinen kamera pitäisi saada Ruotsiin ja olen hyväksynyt valmistajan ehdot, kun olen toimittanut viallisen kameran huoltoon. Se ei auta, että olen kertonut jo useasti, että mielestäni sellainen ehto, jolla aiheutetaan asiakkaalle taloudellisia menetyksiä ja kiristetään asiakasta on mitätön.


Myyjäliike:
______________________________________________________________________________
"Kamera on kahteen kertaan tarkistettu Infocaren toimesta virheettömäksi. Heillä myös on laitteisto ja omat testi kamerat mihin verrata mikäli näin katsovat tarpeelliseksi.

Ette kuitenkaan ole uskoneet mitä valmistajan valtuuttama huoltoyhtiö on kamerasta sanonut vaan väittäneet että teidän toinen yksilö toimii moitteetta. Näin ollen valmista on pyytänyt tämän yksilön tarkistettavaksi jotta he näkevät miten se eroaa jo testatusta.

Olette jokatapauksessa olleet tietoisia jo ennen huoltoon toimittamista, ehdot millä kamera voidaan toimittaa eteenpäin. Ette kuitenkaan ole toimineet valmistajan pyynnön mukaisesti joten mitä todennäköisimmin huoltoyhtiö veloittaa aiheutuneet kulut.
"
______________________________________________________________________________


Nyt ilmeisesti suurin ongelma on se, että toinen A7II kamerani on kunnossa.

Eipä olisi ihan äkkiä uskonut.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Pakko nostaa hattua otsikon vaihtamisesta. Nythän se on varsin kohdallaan ja kuvaa hyvin tätä keissiä.

Itse keissistä on vaikea keksiä enää mitään sanottavaa. Oikeastaan vain se tulee mieleen, että toivottavasti toi Infocare saadaan kittilinsseineen siivottua kamera-kartalta kokonaan.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ei mitään järkeä toimittaa ehjää runkoa huoltoon, vain huollon vertailutarpeiksi.

En ymmärrä mikä siellä infocaren puolella on nyt ongelma. Asenneongelma?

Ilmeisen paljon osaamattomuutta ainakin kameralaitteiden osalta.

Mutta luulisi nyt ainakin sillä Ruotsin huollolla olevan laitteita ja kameroita millä testata ja vertailla, jos pelkät mittalaitteet eivät riitä.
Tässä asiassa olisi auttanut paljon jos infocaren saralta oltaisiin oltu asiakkaan puolella enemmän, ja saatu kommunikaatio pelaamaan Ruotsin huollon kanssa. ..Nyt jää tulee vähän sellainen fiilis, että infocare-ruotsihuolto näsäviisastelevat ja vähättelevät asiakkaan tapausta selän takana, ja lopputuloksena tälläinen rumba.

Nyt ollaan sellaisessa pisteessä mihin ei ikinä olisi pitänyt joutua. Ainakin mitä tulee järkevään huoltoketjuun. En tiedä kuinka paljon asiakkaan kommunikaatiotyyli on vaikuttanut juttuun, mutta nyt suosittelisin hoitamaan koko jutun sen Sonyn Berliinin toimiston kautta...Ehkäpä kannattaa jopa ehdottaa, että kamera lähetettäisiin tarkistettavaksi ja huoltoon Saksaan. Vedota siihen, että asian hoitaminen venynyt ja ei tuottanut toivottua lopputulosta vaikka kamerasssa on selvästi vikaa asiakkaan mielestä. Ja tottakai testikuvat jotka selvästi osoittavat vikaa, olisi hyvä saada laitettua ladattavaksi johonkin sellaiseen palveluun mihin voi ladata originaalit kuvatiedostot.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti: Nyt ollaan sellaisessa pisteessä mihin ei ikinä olisi pitänyt joutua. Ainakin mitä tulee järkevään huoltoketjuun. En tiedä kuinka paljon asiakkaan kommunikaatiotyyli on vaikuttanut juttuun, mutta nyt suosittelisin hoitamaan koko jutun sen Sonyn Berliinin toimiston kautta...
Tää meni jo alussa pieleen, kun sanoin suoraan tälle ns kamerateknikolle niistä älyttömistä linssipölyväitteistä, että "ota yhteyttä Carl Zeissin asiakaspalveluun". Mun mielestä se vaan ei ole ammattimaista keksiä tekosyitä sille, ettei tarvitse puhdistaa asiakkaan kameran kennoa.
Tällä ns kamerateknikolla on ollut aikaa kirjoitella sivukaupalla täyttä potaskaa, mutta yhtä kennoa se ei ole viitsinyt puhdistaa. Uskoakseni ne tekee Infocaressa tätä tahallaan, jotta näitä tapauksia voidaan pidentää ja laskuttaa Sonya tai asiakasta aina vaan lisää.

Mitä tulee Berliinin toimistoon, niin sieltä on turha pyytää muuta apua, kun toimittamaan viestiä eteenpäin. Ne valittelee siellä kädet pystyssä, etteivät voi tehdä mitään. Sonylla ei ole yhtään mitään kontaktia tällaisiin ongelmatilanteisiin. Ei yhden yhtä henkilöä voida nimetä, jos kysyy kuka on vastuussa yhtään mistään.

aikaarska kirjoitti:Ehkäpä kannattaa jopa ehdottaa, että kamera lähetettäisiin tarkistettavaksi ja huoltoon Saksaan. Vedota siihen, että asian hoitaminen venynyt ja ei tuottanut toivottua lopputulosta vaikka kamerasssa on selvästi vikaa asiakkaan mielestä.
Kysyin sitä Saksan huoltoa ja Sonyn asiakastuki antoi ensinnäkin väärän huollon yhteystiedot tai ainakin se huolto vastasi, että he eivät hoida tätä kameraa.
Lisäksi asiakastuki kieltää laitteen toimittamisen Saksan huoltoon.
Voin siirtää kirjat hetkeksi Saksaan ja saan sen silloin sinne huoltoon, joten sitä kautta se onnistuu.
aikaarska kirjoitti: Ja tottakai testikuvat jotka selvästi osoittavat vikaa, olisi hyvä saada laitettua ladattavaksi johonkin sellaiseen palveluun mihin voi ladata originaalit kuvatiedostot.
Tämä onkin jännä juttu, kun tämä ns kamerateknikko on selittänyt moneen kertaan, että minun ottamilla kuvilla ei ole mitään arvoa todisteina.
Ne osoittaa kuulemma sen, mitä pidän ongelmana, mutta ei ne todista sitä, että kamerassa olisi mitään vikaa.

Jos siis 10:llä eri objektiivilla otetaan kuvia ja kaikissa on sama vika, niin huollossa se ei todista mitään. Tämä asettaa aika kovat laatuvaatimukset sille, että yrittäisi todistaa kamerassa olevaa hankalampaa vikaa, jos sitä ei selvässäkään tapauksessa suostuta tunnustamaan.
MjrPayne
Viestit: 192
Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

Ruotsalaista v...lua:

https://youtu.be/MBTGRW8Wbvs" onclick="window.open(this.href);return false;
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

MjrPayne kirjoitti:Ruotsalaista v...lua:

https://youtu.be/MBTGRW8Wbvs" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuotahan se.

Huolto on kirjoitellut ja selitellyt monet kerrat, etteivät vinokennoisella otetut valokuvat ole mitenkään kelvollisia todisteeksi, koska kuvauslaitteisto ei ole testattua ja kalibroitua.
Nyt he kuitenkin haluavat ehdottomasti minulta ehjän kameran sinne määräämättömäksi ajaksi keskellä kesää, vaikka kyseinen kamera ei ole mitenkään vertailukelpoinen mihinkään testiin siksi, että sitä ei ole testattu Sonylla tai kalibroitu.

Pyysin juuri myyjäliikettä lähettämään kyseisen asian tiedoksi Infocaren huoltoon, koska Infocaren huolto (+ huollon asiakaspalvelu + Sonyn asiakaspalvelu + Sonyn asiakaspalvelupäällikkö) ei vastaa taaskaan mihinkään lähetämääni viestiin.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

Tarkistin tänään Sonyn asiakastuesta Berlinistä, että Sonyn tapahtumalokiin tällä tapausnumerolla ei ole tehty mitään muuta merkintää, vaan siellä lukee edelleen, että asiakkaan tulee olla yhteydessä Infocaren huoltoon. Sony siis velvoittaa asiakkaan hoitamaan asian huollon kanssa ja vetäytyy vastuusta. Huolto sen sijaan ei vastaa mihinkään viesteihin, mutta esittää Sonyn nimissä tolkuttomia ehtoja yhteistyölle myyjäliikkeen kautta.

Toimitin vielä kolmea eri kautta tiedon Infocaren huoltoon siitä, että Sonyn tulee itse toimittaa testattu ja kalibroitu vertailulaite huoltoon ristiinkuvausta varten. Laitoin asian tiedoksi myös Sonyn Nordicin asiakaspalvelupäällikölle ja Sonyn asiakastukeen ja pyysin molempia tahoja jälleen toimittaman kyseisen rungon huollon käyttöön.

Uskon, että kaikesta vaivasta huolimatta, mitä tahansa teenkin, niin testi menee pieleen.
habannaama
Viestit: 5124
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Et vieläkään tehnyt mitään sen eteen että tapaus saisi mediajulkisuutta ?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Ei todellakaan ole asiakkaan homma toimittaa vertailulaitetta huoltoon. Huollossa pitää olla omat verrokkilaitteet ilman muuta, turhaa selittelyä ja jossittelua koko touhu. Luultavasti tuollakin on kyllä laitteet, mutta nyt jostain syystä asiakasta halutaan vain nöyryyttää koko rahalla.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

habannaama kirjoitti:Et vieläkään tehnyt mitään sen eteen että tapaus saisi mediajulkisuutta ?
Mediajulkisuutta voi olla vaikeaa saada. Tehokkaasti.

Mutta kuluttaja-asiamieheen vaan yhteyttä.

https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä voisi tulla apua sovintoratkaisuun, tai edes siihen että tapaus katsottaisiin Sonyn huollon kautta vielä kerran kunnolla läpi.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

rolsen kirjoitti:Ei todellakaan ole asiakkaan homma toimittaa vertailulaitetta huoltoon. Huollossa pitää olla omat verrokkilaitteet ilman muuta, turhaa selittelyä ja jossittelua koko touhu. Luultavasti tuollakin on kyllä laitteet, mutta nyt jostain syystä asiakasta halutaan vain nöyryyttää koko rahalla.
Kyykyttämisen piirteitä kyllä kieltämättä on. Eikä vaikuta mitenkään Sonyn politiikalta, vaan ihan paikallisten persoonien kiukuttelua tai pönttöpäisyyttä.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti: Mutta kuluttaja-asiamieheen vaan yhteyttä.

https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä voisi tulla apua sovintoratkaisuun, tai edes siihen että tapaus katsottaisiin Sonyn huollon kautta vielä kerran kunnolla läpi.
Soitin Kilpailu- ja kuluttajaviraston juristille ja keskustelimme siitä miten laillista on kiristää asiakasta sillä, että asiakkaan tulisi omalla kustannuksellaan toimittaa vertailulaitteita huoltoon tai valmistaja ei tee takuukorjausta asiakkaan laitteelle. Juristin vastaus oli, että tällä huollon käyttämällä sanamuodolla ja asiayhteydellä asia pitäisi laittaa poliisitutkintaan.
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

T71 kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: Mutta kuluttaja-asiamieheen vaan yhteyttä.

https://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sieltä voisi tulla apua sovintoratkaisuun, tai edes siihen että tapaus katsottaisiin Sonyn huollon kautta vielä kerran kunnolla läpi.
Soitin Kilpailu- ja kuluttajaviraston juristille ja keskustelimme siitä miten laillista on kiristää asiakasta sillä, että asiakkaan tulisi omalla kustannuksellaan toimittaa vertailulaitteita huoltoon tai valmistaja ei tee takuukorjausta asiakkaan laitteelle. Juristin vastaus oli, että tällä huollon käyttämällä sanamuodolla ja asiayhteydellä asia pitäisi laittaa poliisitutkintaan.
No ehkä tässä ei kuitenkaan poliisia tarvita. Erikoinen lausuma juristilta. Eikö niillä löydy siellä KKV:ssa mitään arvovaltaa ja keinoja ojentaa - esimerkiksi infocarea/sonya?

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin