SONY A7II takuu- ja kennonpuhdistus-gate (KENNO VINOSSA)

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja jaava »

MattiH kirjoitti:(Moderaattori) T71 muokkaa otsikon, viesti on jo mennyt perille. Nyt se vain lähinnä hämää, kun ei enää pidä paikkaansa.

Sanoma säilyy edelleen, jos perään lisätään vaikka ....(ei enää). Siis:
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun (ei enää).
tms.
Koska asiasta on vain toisen käden tietoa, asiallisin muoto olis ... ehkei enää.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja mirrored »

Hohhoijaa. :-) Mitä jos Sonysta kirjoittelu laittettaisiin pannaan vaikkapa vuodeksi nyt ensi alkuun, koska asiasta ei ole varmaa tietoa, onko se ns. soiva peli?
habannaama
Viestit: 5124
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Mitä ihmeen toisen käden tietoa ?
Sonylta tullut SELKEÄ vastaus, SAA PUHDISTAA mm. JAS-tekniikassa TAKUUN RAUKEAMATTA.

Ei viralliselta taholta tullut vastaus ole toisen käden tietoa, pitääkö tästäkin vääntää umpisolmu ?
Mikä teitä oikein vaivaa, riidanhaluko ???
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
mirrored
Viestit: 1128
Liittynyt: Loka 09, 2004 1 : 58
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja mirrored »

habannaama kirjoitti: Mikä teitä oikein vaivaa, riidanhaluko ???
Lähinnä huumorilla omasta puolestani. On tää ihmeellinen taistelutanner. Sota tuskin laantuu ennen Nikonin uutuuksia ja sen jälkeen ollaankin omissa poteroissa vielä vahvemmin.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

jaava kirjoitti:Yksi! Mä olen näkevinäni melkoisen monta ja nekin lepattaa mihin milloinkin.

Tähän olis hyvä saada Sony julkaisemaan omalla sivullaan oikaisu.
Yksi. Jos siis pysytään tuossa villakoiran ytimessä kiinni.

Ainoa mistä me täällä kohkataan, on nimimerkki T71:n kautta tuoma versio. Hänhän vaikuttaa valtavasti siihen mitä kertoo milloinkin. Kaikki jotka ovat leikanneet esim. haastatteluja tietää kuinka paljon totuutta pystyy manipuloimaan kun nappaa yhden totuuden jyvän sieltä, toisen täältä ja järjestelee ne mukavasti haluamallaan tavalla. Niin se vain menee. Toisekseen tiedämme ainoastaan Infocaren tölväisyt. Kuten täällä ollaan moneen kertaan havaittu, niin keskustelun toinen osapuoli vaikuttaa aina myös keskustelun luonteeseen. Mitään käsitystä ei ole nimimerkki T71:n vaikutusta keskusteluun ja keissin ratkeamisiin, koska ensimmäistäkään T71:n viesti ei käsittääkseni ole tullut. jne, jne, jne.

Pelkkää spekulaatiota on kaikki loppu härväys täällä siihen päälle. Ja toki provosointia, mitä nämä henkilöön menot, haterit, fanboy ja uskonnollisuus-viittaukset ym. ovat. Niitäkin on moni kirjoittaja, itse mukaan lukien, pyytänyt välttämään. Niin on tehnyt myös ylläpito ja meno jatkuu siltikin. Ei tän nyt kuvittelis niin vaikea aihe olevan, etteikö tästä asiallisesti pystyisi keskustelemaan.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Täällä on ilmeisesti muutama allekirjoittaneen lisäksi saanut Sonylta tai jälleenmyyjiltä ihan hyvää tietoa kun on sieltä vaivautunut kysymään, suosittelen lämpimästi muidenkin kokeilla.

Liittyen kennon puhdistukseen tai vaikka 5-vuoden täysturvaan josta itse olen saanut tietoa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja jaava »

Miksus kirjoitti:Täällä on ilmeisesti muutama allekirjoittaneen lisäksi saanut Sonylta tai jälleenmyyjiltä ihan hyvää tietoa kun on sieltä vaivautunut kysymään, suosittelen lämpimästi muidenkin kokeilla.

Liittyen kennon puhdistukseen tai vaikka 5-vuoden täysturvaan josta itse olen saanut tietoa.
Minusta " ihan hyvää tietoa" saa monessa paikassa, kuten:
- Oluttuoppia siemaillen pubissa
- Kahvikupposen ääressä keskustellessa
- Foorumikeskusteluissa
- Puhelimessa kun soittaa asiakaspalvelijalle
- Sähköpostissa asiakaspalvelijalta
- Allekirjoitetussa kirjeessä tuotteen edustajalta
- Tuotteen yrityksen kotisivuilta
- Tuotteen käyttöoppaasta

Tuo kaikki on tietysti takuutilanteessa pitävyydeltään aivan eri luokissa. Kolme viimemainittua on oikeudessa (jos se on hyvän tiedon mitta) jo todistusvoimaisia, ja sähköposti tilanteesta riippuen. Itse kukin voi kuitenkin olla ihan hyvää tietoa.
Asia erikseen on se, kuinka hyvää tietoa sitten tulkitaan takuutilanteessa. Huonon asiakaspalvelun yrityksessä venkoillaan kaikesta mahdollisesta - vähän samaan tapaan kuin vakuutusyhtiöiden lääkärit tapaa tehdä.
Viimeksi muokannut jaava, Kesä 13, 2018 9 : 57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

Miksus kirjoitti:Täällä on ilmeisesti muutama allekirjoittaneen lisäksi saanut Sonylta tai jälleenmyyjiltä ihan hyvää tietoa kun on sieltä vaivautunut kysymään, suosittelen lämpimästi muidenkin kokeilla.

Liittyen kennon puhdistukseen tai vaikka 5-vuoden täysturvaan josta itse olen saanut tietoa.
Poimin tästä sanat "ihan hyvää tietoa".
Sonyn kanssa ongelma on ollut se, että saatu tieto on ollut väärää.
Kun sitten asiakastuesta on erikseen haluttu vielä varmistaa, että eihän asiassa ole sattunut sekaannusta, niin on saatu korvaava tieto, joka sekin on ollut väärää.

Sonyn kanssa ongelma on se, että vastuullista tahoa ei saa kiinni ja et pysty oikein varmistamaan mikä tieto on oikeaa. Juridiselta kannalta asialla on merkitystä, kun Sonyn sivuilta ei tietoa löydy siinä muodossa, että se on ymmärrettävää ja koskee juuri sitä asiaa, josta kysyjä halua lisätietoa.

Jälleenmyyjiltä saatu tieto on toisen käden tietoa ja markkinointiviestintää ja sillä ei ole muuta kuin mielipidettä vahvistava vaikutus.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja T71 »

MattiH kirjoitti:(Moderaattori) T71 muokkaa otsikon, viesti on jo mennyt perille. Nyt se vain lähinnä hämää, kun ei enää pidä paikkaansa.

Sanoma säilyy edelleen, jos perään lisätään vaikka ....(ei enää). Siis:
SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun (ei enää).
tms.

Esikatselussa voi sitten kokeilla, miten paljon tekstiä otsikon loppuun mahtuu. Alkuosa voisi olla mielestäni edelleen sama.
Voisitte minun puolestani ehdotella niitä otsikkoversioita, ettei tule tappelua siitäkin miten paljon ja millä tavalla pitää tätä asiaa muokata ja poistaa.
Hieman kyllästyttää tämä sensurointi siinä muodossa, että itse suhtaudun otsikoon kuin vanhaan lehtiotsikkoon, se on sen kyseisen päivän tuote ja asioilla on tapana muuttua.

Jos siis halutaan otsikkoon maininta tästä Sonyn takuuhelvetistä, niin ehdottakaa jotakin sanamuotoa, joka ei vaan millään loukkaa yhtään sonistia tai Sonyn viestintätoimiston väkeä.
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Miten se nyt siis on, jos ITSE putsaa lastalla niin meneekö takuu? JASin tai jonku muun kautta ei mene.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti:Miten se nyt siis on, jos ITSE putsaa lastalla niin meneekö takuu? JASin tai jonku muun kautta ei mene.
Veikkaan että jossain ehdoissa sanotaan että kennonpuhdistus (lastalla) tulee tehdä huollossa. Rupesin vaan miettii et jos siellä lukisi et voi puhdistaa miten huvittaa, niin kyllä sieltä seuloutuu ajan kanssa sankari joka putsaa kennon jollain juuriharjalla. Sitä kun ruvetaan selvittään niin sitten sankari sanoo et ”no mutku manuaali”. Veikkaan myös että sama homma on jokaisella kameravalmistajalla. Ja aika monella muulla ja monessa muussa tuotekategoriassa. Ei pidä koskaan aliarvioida ihmisen typeryyttä.
habannaama
Viestit: 5124
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Onko termi talonpoikaisjärki tuttu.... ?
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Samalla tavalla sieltä seuloutui käyttäjä ajan kanssa jonka ongelmaa huolto ei osannut ratkaista. Kun putsailin R2:n kennoa lastalla ja PEC-padilla ei tullut mieleenkään tämmöinen takuukeissi. Täytyy katsella jostain systeemi jolla saa puhdasta paineilmaa puhallettua niin pääsee muutenkin helpommalla.
hkoskenv
Viestit: 4405
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

habannaama kirjoitti:Onko termi talonpoikaisjärki tuttu.... ?
Joo. Sen mukaan valokuvaus on täysin yksiselitteisesti turhaa herrojen kotkotusta kaikissa muodoissaan. Kunnon maalaisihminen ei tarvitse valokuvia tai kameroita mihinkään. Joten mielestäni viittaukset talonpoikasjärkeen voidaan pitää poissa valokuvaustekniikkaa käsittelevistä keskusteluista. :-)
Hannu
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja jaava »

habannaama kirjoitti:Onko termi talonpoikaisjärki tuttu.... ?
Ratkaistaanko takuu- ja vakuutusasioita talonpoikaisjärjellä?
Tai selvitäänkö huonosta asiakaspalvelusta talonpoikaisjärjellä?
Maffer kirjoitti:Täytyy katsella jostain systeemi jolla saa puhdasta paineilmaa puhallettua niin pääsee muutenkin helpommalla.
Joskus oli mielessä tällainen ratkaisu. Rahllahan saa paineilmavehkeet, jotka myös poistaa ilmasta kompressorin öljyn ja muutkin epäpuhtaudet.
Mutta, mutta ... kuinka paljon painetta on turvallista käyttää kameran peiliä ja kennoa puhdistaessaan. Osa liastahan on melkoisen hyvin liimautunut pintoihin ja vaatii "liottamista".
Olenkin tyytynyt pumppuun irtonaisen pölyn poistossa.
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

jaava kirjoitti:
habannaama kirjoitti:Onko termi talonpoikaisjärki tuttu.... ?
Ratkaistaanko takuu- ja vakuutusasioita talonpoikaisjärjellä?
Tai selvitäänkö huonosta asiakaspalvelusta talonpoikaisjärjellä?
Juurikin tuossa se villakoiran ydin. Näitä takuu- ja vakuutusasioita kun aletaan oikeudessa asti ratkomaan, niin kyllä se maalaisjärki laitetaan hyllylle ja siitä vierestä napataan lakikirja. Sitä sitten tulkitaan kirjaimellisesti.

Ja taas tähän otsikon keissiin tuntuu, ettei maalaisjärki oikein mahdu tähänkään. Kyllä mulla usko ihmiskuntaan notkahti kun selvisi, että huoltolafka tekee näitä testejä kittiputkella. Siinä ei kyllä mitään järkeä ole. Ei maalaista, eikä kaupunkilaista.
Maffer
Viestit: 21444
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Postitalon Rahala putsaa siellä tiskin takana paineilmalla laitteita. Tai näin oli viimeksi kun vein A7r:n huoltokeikalle. Teknikko sutasi ensin paineilmahärvelillä kennon ja sitten loopilla katseli sen. Joku pistoolikahva siinä systeemissä oli suodattimineen.
©pjm
Viestit: 5953
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Vaikka olis millaiset suodattimet niin pitää muistaa että puristetun paineilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nestemäiseksi vedeksi. Sen oon huomannu monesti kun tullut suhauteltua spraypaineilmaa, ilmaa jossa ei ole ponnekaasuja seassa.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja jaava »

©pjm kirjoitti:Vaikka olis millaiset suodattimet niin pitää muistaa että puristetun paineilman sisältämä vesihöyry tiivistyy nestemäiseksi vedeksi. Sen oon huomannu monesti kun tullut suhauteltua spraypaineilmaa, ilmaa jossa ei ole ponnekaasuja seassa.
Mä olen ymmärtänyt noissa spray-paineilmapulloissa olevan usein öljyä tai muuta mömmöä mukana, eikä niitä siksi suositella optiikan puhalteluun.
©pjm
Viestit: 5953
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: SONY: kennon puhdistus Suomessa mitätöi takuun

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Näin on, kannattaa miettiä ennen kuin suhauttaa. On niitä puhdistettujakin ilmoja myynnissä, joskus tehtailla niihin törmännyt. Ei mitään verkkokauppakamaa.
Vastaa Viestiin