Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
niffe kirjoitti:Ei tuo minigrip-muovipussien käyttö sinänsä mikään uusi ajatus ole. Muistan lukeneeni jo 15 vuotta sitten, että joku ruotsalainen kuvaajamimmi käytti skordareita sateella "sääsuojanjatkeena".
Tuli mieleen, että jos laittaa 3500 euroa tällaiseen, niin siinä ehkäisy on tosi pahasti myöhässä.
Kysymys, A7R3 kosketusnäyttö ja sen toiminta, että vaikuttaako näytön suojalasin asentaminen tämän ominaisuuden käyttöön?
Tämä ominaisuushan ei oikeasti toimi (kunnolla), mutta jospa se jonkun päivityksen jälkeen alkaisi toimia, niin haluaisin asentaa näyttöön suojakalvon, joka ei vaikuta tähän tarkennuspisteen siirtelyyn ja muuhun sen kummemmin. Onko kokemusta tai luettu vinkkejä jostakin?
Waterproofing has long been a key selling point of the Xperia line, and the Z5 has the highest possible IP68 rating for water and dust resistance. That means it's been tested by being immersed in fresh water for 30 minutes in depths of up to 1.5 metres.
However, the language used on Sony's website has changed: "The IP rating of your device was achieved in laboratory conditions in standby mode, so you should not use the device underwater,"
Miksus kirjoitti:Minulla on tarvikemallin, lasinen näytönsuoja, jolla tuo toimii hyvin.
En silti väitä että se toimisi aina ja kaikilla hyvin.
Ainakin kaikkien edellisten A7 sarjan mallien näytöt ovat olleet herkkiä naarmuuntumaan, joten suosittelen suojaa.
Tilasin A7II rungoille 3 suojaa ja yksi niistä on 9H lasia ja kaksi taipuisaa mitälie muovia. Ilmeisesti Sonyn omakin on taipuisaa muovia, joten mietityttää miten tämä valinta vaikuttaa käytettävyyteen.
Suoja todellakin kannattaa laittaa, kun nämä on varmaan suunniteltu menemään pahan näköiseksi, jotta asiakas ostaisi uuden.
Ei ne sen ihmeellisemmin naarmuille mene, mutta haalistuvat ajan myötä. Tämä siis A7 mk1-mallit. Semmoinen harmaa huntu pukkaa siihen. Yhtään naarmua en saanut 8kk aikana R2:en takanäyttöön vaikka se oli ties missä mukana ilman suojia.
Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)
Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
Ville^K kirjoitti:Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)
Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
Olen kuvannut R3 kanssa kaikenlaisessa valaistuksessa Suomesta Portugaliin ja Israeliin aurinkoa vasten ei aurinkoa päin enkä ole huomannut mitään rantuja.
Kohu A7III raidoista ei ole vielä selvitetty mistä ne tulee niin odotellaan kyllä se sieltä selviää.
Ville^K kirjoitti:Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)
Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
Olen kuvannut R3 kanssa kaikenlaisessa valaistuksessa Suomesta Portugaliin ja Israeliin aurinkoa vasten ei aurinkoa päin enkä ole huomannut mitään rantuja.
Kohu A7III raidoista ei ole vielä selvitetty mistä ne tulee niin odotellaan kyllä se sieltä selviää.
En minäkään ole saanut aikaiseksi. Piti tämän keskustelun johdosta syynätä tarkkaan läpi toissapäiväiset rajusti vastavaloon otetut kuvat. Hyviä olivat.
Mutta epäilemättä myös A7r3 kärsii tästä - lähinnä teoreettisesta - haitasta.
nomad kirjoitti:Mutta epäilemättä myös A7r3 kärsii tästä - lähinnä teoreettisesta - haitasta.
No, toisaalta aika moni täällä esiin nostetuista epäkohdista kuuluu sarjaan "teoreettiset haitat".
Toki esim D750 heijastukset olivat juuri teoreettinen. Sensijaan D600 kennon likaantuminen tai erinäisissä kameroissa ollut reunapisteillä harhaan tarkentaminen eivät ole teoreettinen haitta. Kaikkea on nähty :-)
Näitä ne varmaan Nikonillakin raivoisasti pohtivat kun sitä Z-mounttiaan tekevät. Täysiverisen peilittömän kameran kehittäminen on lopulta yllättävän pitkä tie vaikka varhaisten E-Pen tai NEX mallien kaltaiset saatiinkin nopeasti markkinoille.