A7rIII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja T71 »

niffe kirjoitti:Ei tuo minigrip-muovipussien käyttö sinänsä mikään uusi ajatus ole. Muistan lukeneeni jo 15 vuotta sitten, että joku ruotsalainen kuvaajamimmi käytti skordareita sateella "sääsuojanjatkeena".
Tuli mieleen, että jos laittaa 3500 euroa tällaiseen, niin siinä ehkäisy on tosi pahasti myöhässä.

https://youtu.be/Y4sWwzSmmS4?t=2m46s" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Niin paljon toi a7r3 maksoi?
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja temama »

Noh, ei ole pakko käyttää, mut hei , jos varman päälle pelataan?!?!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21570
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Videosta olisi tullut kertaheitolla parempi jos olisi käynyt vahinko luurin ja pokkarin kanssa eli liukastettu versio siihen päälle.
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja T71 »

nsamppa kirjoitti:Niin paljon toi a7r3 maksoi?
Niin aivan, öh...
temama kirjoitti:Noh, ei ole pakko käyttää, mut hei , jos varman päälle pelataan?!?!
Kannattais vetää kaikki kumit lompakon ympärille ja jäädä himaan.
Maffer kirjoitti:Videosta olisi tullut kertaheitolla parempi jos olisi käynyt vahinko luurin ja pokkarin kanssa eli liukastettu versio siihen päälle.
Tässä videossa Temama pelaa varman päälle ja laittoi koko auton pussiin.

https://www.liveleak.com/view?i=c1c_1519158741" onclick="window.open(this.href);return false;
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kysymys, A7R3 kosketusnäyttö ja sen toiminta, että vaikuttaako näytön suojalasin asentaminen tämän ominaisuuden käyttöön?
Tämä ominaisuushan ei oikeasti toimi (kunnolla), mutta jospa se jonkun päivityksen jälkeen alkaisi toimia, niin haluaisin asentaa näyttöön suojakalvon, joka ei vaikuta tähän tarkennuspisteen siirtelyyn ja muuhun sen kummemmin. Onko kokemusta tai luettu vinkkejä jostakin?
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Minulla on tarvikemallin, lasinen näytönsuoja, jolla tuo toimii hyvin.

En silti väitä että se toimisi aina ja kaikilla hyvin.

Ainakin kaikkien edellisten A7 sarjan mallien näytöt ovat olleet herkkiä naarmuuntumaan, joten suosittelen suojaa.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja kohan »

Miksus kirjoitti:Minulla on tarvikemallin, lasinen näytönsuoja, jolla tuo toimii hyvin.

En silti väitä että se toimisi aina ja kaikilla hyvin.

Ainakin kaikkien edellisten A7 sarjan mallien näytöt ovat olleet herkkiä naarmuuntumaan, joten suosittelen suojaa.
Minulla ei ole mitään, paljaalla vetelen.
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Sääsuojasta; Itsellä on ko. Sonyn Z5
https://www.techradar.com/news/phone-an ... ny-1304163" onclick="window.open(this.href);return false;
Waterproofing has long been a key selling point of the Xperia line, and the Z5 has the highest possible IP68 rating for water and dust resistance. That means it's been tested by being immersed in fresh water for 30 minutes in depths of up to 1.5 metres.

However, the language used on Sony's website has changed: "The IP rating of your device was achieved in laboratory conditions in standby mode, so you should not use the device underwater,"
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja niffe »

Pojan Xperia Z1:n demo meni vähän höntisti, kun se hörppäsi ja sammui heti kraanan alla. Sama standardi kaikilla, mutta vähän eri tulkintaa :D
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Shuko »

kohan kirjoitti:
Miksus kirjoitti:Minulla on tarvikemallin, lasinen näytönsuoja, jolla tuo toimii hyvin.

En silti väitä että se toimisi aina ja kaikilla hyvin.

Ainakin kaikkien edellisten A7 sarjan mallien näytöt ovat olleet herkkiä naarmuuntumaan, joten suosittelen suojaa.
Minulla ei ole mitään, paljaalla vetelen.
Jep, ei kai suojakalvo tarvitse suojakalvoa?

https://www.youtube.com/watch?v=IdoDaZsCeds" onclick="window.open(this.href);return false;
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja T71 »

Miksus kirjoitti:Minulla on tarvikemallin, lasinen näytönsuoja, jolla tuo toimii hyvin.

En silti väitä että se toimisi aina ja kaikilla hyvin.

Ainakin kaikkien edellisten A7 sarjan mallien näytöt ovat olleet herkkiä naarmuuntumaan, joten suosittelen suojaa.
Tilasin A7II rungoille 3 suojaa ja yksi niistä on 9H lasia ja kaksi taipuisaa mitälie muovia. Ilmeisesti Sonyn omakin on taipuisaa muovia, joten mietityttää miten tämä valinta vaikuttaa käytettävyyteen.
Suoja todellakin kannattaa laittaa, kun nämä on varmaan suunniteltu menemään pahan näköiseksi, jotta asiakas ostaisi uuden.
Maffer
Viestit: 21570
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei ne sen ihmeellisemmin naarmuille mene, mutta haalistuvat ajan myötä. Tämä siis A7 mk1-mallit. Semmoinen harmaa huntu pukkaa siihen. Yhtään naarmua en saanut 8kk aikana R2:en takanäyttöön vaikka se oli ties missä mukana ilman suojia.
T71
Viestit: 3479
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja T71 »

Shuko kirjoitti:
kohan kirjoitti: Minulla ei ole mitään, paljaalla vetelen.
Jep, ei kai suojakalvo tarvitse suojakalvoa?

https://www.youtube.com/watch?v=IdoDaZsCeds" onclick="window.open(this.href);return false;
Sonyn kanssa mikään ei ole liioittelua.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)

Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja kohan »

Ville^K kirjoitti:Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)

Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
Olen kuvannut R3 kanssa kaikenlaisessa valaistuksessa Suomesta Portugaliin ja Israeliin aurinkoa vasten ei aurinkoa päin enkä ole huomannut mitään rantuja.
Kohu A7III raidoista ei ole vielä selvitetty mistä ne tulee niin odotellaan kyllä se sieltä selviää.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nomad »

kohan kirjoitti:
Ville^K kirjoitti:Onkos kellekään tullu vielä vastaan tätä vaihetarkennuspikselien aiheuttamaa bandingia R3:n kanssa? Jos kyllä, niin minkälaisissa olosuhteissa? Kuva ois kiva :)

Mä koitin vähän hakea tota näkyviin tänään kuvaamalla aurinkoa päin, mut en saanu aikaisiksi.
Olen kuvannut R3 kanssa kaikenlaisessa valaistuksessa Suomesta Portugaliin ja Israeliin aurinkoa vasten ei aurinkoa päin enkä ole huomannut mitään rantuja.
Kohu A7III raidoista ei ole vielä selvitetty mistä ne tulee niin odotellaan kyllä se sieltä selviää.
En minäkään ole saanut aikaiseksi. Piti tämän keskustelun johdosta syynätä tarkkaan läpi toissapäiväiset rajusti vastavaloon otetut kuvat. Hyviä olivat.

Mutta epäilemättä myös A7r3 kärsii tästä - lähinnä teoreettisesta - haitasta.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja emerik »

Valokuvauksen ytimessä selvästi porukka, kun pohtii ajatuksella mitähän tänään kuvaisi.
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nomad kirjoitti:Mutta epäilemättä myös A7r3 kärsii tästä - lähinnä teoreettisesta - haitasta.
No, toisaalta aika moni täällä esiin nostetuista epäkohdista kuuluu sarjaan "teoreettiset haitat".

Enivei, johtuisivatko nuo viirut kennon senseleiden koosta? A9 ja a7m3 jakavat saman reson, kun a7r3:ssa on tuplat.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:
nomad kirjoitti:Mutta epäilemättä myös A7r3 kärsii tästä - lähinnä teoreettisesta - haitasta.
No, toisaalta aika moni täällä esiin nostetuista epäkohdista kuuluu sarjaan "teoreettiset haitat".
Toki esim D750 heijastukset olivat juuri teoreettinen. Sensijaan D600 kennon likaantuminen tai erinäisissä kameroissa ollut reunapisteillä harhaan tarkentaminen eivät ole teoreettinen haitta. Kaikkea on nähty :-)

Näitä ne varmaan Nikonillakin raivoisasti pohtivat kun sitä Z-mounttiaan tekevät. Täysiverisen peilittömän kameran kehittäminen on lopulta yllättävän pitkä tie vaikka varhaisten E-Pen tai NEX mallien kaltaiset saatiinkin nopeasti markkinoille.
Vastaa Viestiin