A7rIII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viestit: 21619
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No tämä. NASsit on kunnossa ja niiden lisäksi pari muuta tallennuspaikkaa.

Toli, asia ei ole isossa kuvassa kunnossa kun kuukaudessa kertyy subbareista toista sataa euroa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hkoskenv
Viestit: 4413
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

javal kirjoitti: Mutta asiaan, mikä olisi käytännössä se hyvä vaihtoehto Lightroom / Photoshop yhdistelmälle? Sellainen joka päivittyy tarpeeksi usein, tukee uudet kamerat (lähes) heti kun ne ilmestyy (siis yhtä nopeasti tai nopeammin kuin Adobe), jonka uskotaan olevan vahvana pelissä vielä ainakin 20 vuoden ajan, pysyy jatkuvasti mukana uusissa käyttöjärjestelmäpäivityksissä, toimii sekä Mac :ssä, PC :ssä ja tableitlla, jne... Ei minuakaan varsinaisesti kiinnosta maksaa 12€/kk, mutta nyt maksan kun en ole löytänyt korvaavaa vakuuttavaa vaihtoehtoa.
Jos sinä tarvitset tai muuten vain haluat tuollaisia raskaan sarjan ammattilaisominaisuuksia, niin Adobea tuskin mikään voittaa. Sitten on vain maksettava ammattilaistyökalusta ammattilaishinta, joka on asetettu tietäen, että harva ostopäätöksen tekijä (esim. firmojen palkkajohtajat tai ostoammattilaiset) maksaa tuotteita omasta pussista.

Käsittääkseni ongelma on lähinnä kevyemmän sarjan harrastajilla, jotka vaihtavat runkoa muutaman vuoden välein eivätkä yleensä edes osta kirkuen ensimmäisiä ennakkotilauskappaleita vaan odottavat, että hintataso järkiintyy ja ohjelmat alkavat tukea uusia kamoja. Heille riittää, että ohjelmat päivittyvät muutaman vuoden välein ja niiden tietokannat ovat sen verran avoimia, että jos ohjelman kehitys loppuu, tiedot voi portata uudelle ohjelmalle järkevällä vaivalla. Noista hienoista ja paikassaan hyödyllisistä ammattilaisominaisuuksista ei ole heille sen enempää iloa kuin 100 tonnin kaivosdumpperin ilmiömäisestä kuljetuskapasiteetista on kauppareissulla.
Hannu
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja rolsen »

burmanm kirjoitti: Se mikä ajanee henkilökohtaisesti minut Adobelta pois voi olla Lightroom CC. Jos Classic katoaa, niin jotain muuta pitää keksiä. En halua ostaa yet-another-cloud-storage-serviceä nimittin.
Sama, jos Classic lähtee, lähden minäkin.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja kohan »

rolsen kirjoitti:
burmanm kirjoitti: Se mikä ajanee henkilökohtaisesti minut Adobelta pois voi olla Lightroom CC. Jos Classic katoaa, niin jotain muuta pitää keksiä. En halua ostaa yet-another-cloud-storage-serviceä nimittin.
Sama, jos Classic lähtee, lähden minäkin.
Minä lähdin jo siinä kun kuukasimaksuja alettiin kerätä ja enkä aio maksaa Adobelle latin latia.
javal
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 20, 2003 21 : 12

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja javal »

kohan kirjoitti:
rolsen kirjoitti:
burmanm kirjoitti: Se mikä ajanee henkilökohtaisesti minut Adobelta pois voi olla Lightroom CC. Jos Classic katoaa, niin jotain muuta pitää keksiä. En halua ostaa yet-another-cloud-storage-serviceä nimittin.
Sama, jos Classic lähtee, lähden minäkin.
Minä lähdin jo siinä kun kuukasimaksuja alettiin kerätä ja enkä aio maksaa Adobelle latin latia.
Classic on myös minun käyttämä versio. Cloud versio vähemmän käytössä, saavat parannella sitä rauhassa paremmaksi ennenkuin minä innostun.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja rolsen »

kohan kirjoitti:
rolsen kirjoitti: Sama, jos Classic lähtee, lähden minäkin.
Minä lähdin jo siinä kun kuukasimaksuja alettiin kerätä ja enkä aio maksaa Adobelle latin latia.
No minen ole kk-maksuja vastaan, olen siinä systeemissä voittaja kun sain PS:n noin edullisesti. Mutta jos tuo pilviversio jää tulevaisuudessa ainoaksi, niin se on sit siinä. Toivottavasti siihen mennessä on joku kunnollinen katalookiohjelma jo olemassa.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja niffe »

Asensin vahingossa Cloud-version, mutta sehän on lähinnä pokkari- ja kännykkäkuvien käsittelyyn tarkoitettu ohjelmisto.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Maffer kirjoitti:No tämä mitä niffe tuossa kirjoitteli. Vaikka Adobe ei tietenkään avoimesti kerro mennäänkö vesiputouksella vai anarkistisella kehitysprosessilla, kertoo se paljon kun yleishyödylliset työkalut räjähtelee ja pusketaan lisää kaiken maailman turhia romuja käli täyteen. Versiossa CS2 oli jo 99% kaikesta tarvittavista työkaluista ja sen jälkeen on mennyt kakki tuulettimeen.

Suurin ihmetys on 3D-mallinnus Photoshopilla. Mitä ihmettä Adobe? Ei mitään jakoa erikseen 3D-mallinnukseen tehtyihin ohjelmiin.
Käyttääkö tuota 3D-osaa kukaan? En ole koskaan edes klikannut niitä 3D-puolen menuja/ikoneja...

Mitä sillä voisi tehdä, siis sellaista mihin ei kannata hyödyntää erillistä 3D-softaa?
Zone VI
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja zone6 »

kohan kirjoitti:
rolsen kirjoitti:
burmanm kirjoitti: Se mikä ajanee henkilökohtaisesti minut Adobelta pois voi olla Lightroom CC. Jos Classic katoaa, niin jotain muuta pitää keksiä. En halua ostaa yet-another-cloud-storage-serviceä nimittin.
Sama, jos Classic lähtee, lähden minäkin.
Minä lähdin jo siinä kun kuukasimaksuja alettiin kerätä ja enkä aio maksaa Adobelle latin latia.

Onko Cloudissa catalog? Jos ei, ei siitä ole Classicin korvaajaksi. Silloin ainoa tie lienee photo mechanic + Capture One. Eli aika kallis combo.
Zone VI
Räntä
Viestit: 458
Liittynyt: Tammi 28, 2019 17 : 51

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Räntä »

hkoskenv kirjoitti:...katteet sen kun kasvavat, kun ihmiset maksavat 5 vuodessa huomaamattaan tai helppoutta hakiessaan moninkertaisesti.
No, Photoshop CS6 täysversio maksoi vuonna 2015 kaupan hyllyltä n.800 e (Extended versio n.1000 e) ja muistaakseni päivitys oli n.200 e. Lightroom 6 oli n.200 e ja päivitys n.80 e. PS+LR yhdessä maksoivat siis kerran päivitettynä n.1300 e.

Adobe CC maksaa kympin kuukaudessa, eli kun lopetat röökinpolton saat CC:n n. kuukaudeksi päivän spaddujen hinnalla, loput 29 päivää on pelkkää nettoa. Kestää siis yli 10 vuotta kunnes olet viimeisten standalone-versioiden hinnassa. Onko kallista?

Hinnasta kuitenkin viis, parasta on että CC:n kanssa ei tarvitse enää koskaan miettiä päivityksiä tai yhteensopivuuksia uusien ja vanhojen rawien kanssa, koneella on aina viimeisimmät PS+LR+ACR-versiot. Itse en voisi elää ilman Photoshopin täysversiota, Lightroomin voisi ehkä korvata jollakin, mutta muut konvertterit ovat vain niin surkeita räpellyksiä...
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Räntä kirjoitti: No, Photoshop CS6 täysversio maksoi vuonna 2015 kaupan hyllyltä n.800 e (Extended versio n.1000 e) ja muistaakseni päivitys oli n.200 e. Lightroom 6 oli n.200 e ja päivitys n.80 e. PS+LR yhdessä maksoivat siis kerran päivitettynä n.1300 e.
Tämäpä on myös minun perusteluni sille, miksi kk-maksullinen CC on minulle voittoa kaikilla rintamilla. Warettajat mahdollisesti vihastuivat, kun Adobe siirtyi tähän malliin, puhdas veikkaus. Se oli aika paljon rahaa laittaa softaan kiinni tuollainen summa, siksipä en sitä koskaan raaskinut ostaakaan, piti tyytyä Elementsiin ja sen lisukepaketteihin jotta sai layerit aikanaan.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: A7rIII

Viesti Kirjoittaja Shuko »

rolsen kirjoitti:Tämäpä on myös minun perusteluni sille, miksi kk-maksullinen CC on minulle voittoa kaikilla rintamilla. Warettajat mahdollisesti vihastuivat, kun Adobe siirtyi tähän malliin, puhdas veikkaus. Se oli aika paljon rahaa laittaa softaan kiinni tuollainen summa, siksipä en sitä koskaan raaskinut ostaakaan, piti tyytyä Elementsiin ja sen lisukepaketteihin jotta sai layerit aikanaan.
Uuden koneen ostaessa mietin, että olisiko se lopultakin CC. Päädyin kyllä-vastaukseen seuraavien syiden vuoksi. Laillinen, joka on tietysti plussaa, eikä tarvitse murehtia päivitysten kanssa. Kun warez PS-käyttöä oli yli 20 vuotta ja LR 10v, joten siihen suhteutettuna, niin menee 13e/kk vielä halvalla.

Saisivat kyllä hieman järkeistää systeemiään, kun PS+LR on sen 13e, mutta jos haluat Premieren niin se onkin sitten 25e lisää.
Vastaa Viestiin