Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jaava
Viestit: 1986
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja jaava »

aikaarska kirjoitti:
M1O kirjoitti:Niin tuossa puhutaan 5 vuotta vanhasta mallista, nykyään on toisin, kuten moni muukin asia.
Joo, vanhan kertausta. Pakkaamatonta 14bit Rawia vaan (senkin voi valita Sonyn kameroista nykyään), jos muhjupeikko iskee.
No ei pakkamaton raw ole juuri parempaa, siinähän muistia haaskataan, kun 14 bitin senselit tallennetaan 16-bitin muistiyksiköihin, jolloin muistia kuluu 100 x ( 1 - 14/16)% = 12,5% yli tarpeen (joten 10 teratavun kuvapankki tarvii levytilaa 12,5 teraa).

Normaalilla jpeg:n 14-bitin lossless moodilla päästään noin 50% tehokkuuteen (siis tarvitaan noin puolet kokonaisbittimäärästä enkoodattuna), eikä senselien biteistä menetetä dekoodauksessa ainoatakaan (joten enkoodattuna 10 teratavun raw-kuvapankki tarvii levytilaa 5 teraa).

Tuon pienemmän säilytystilan lisäksi mä haluan säilyttää kameran kuvaamista biteistä joka ainoan. Ja luopumaan niistä vasta kuvankäsittelyssä. Ja silloinkin valikoivasti omalla päätöksellä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Viesti Kirjoittaja temama »

Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Kattokaa, peilitön niittää satoa!!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DNSy5k4-0U" onclick="window.open(this.href);return false;

Tälleen se vaan menee tulevaisuudessa. Kannattaa olla edelläkävijä jo nyt. Vaihtaa ajoissa, vieläkun niistä peililäpsyistä saa jotain. Winkiwink.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Toimiiko Nikonissa ja Sigman 35:ssa af yhtään paremmin kuin videon Canonissa?
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Viesti Kirjoittaja emerik »

temama kirjoitti:Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Kattokaa, peilitön niittää satoa!!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DNSy5k4-0U" onclick="window.open(this.href);return false;

Tälleen se vaan menee tulevaisuudessa. Kannattaa olla edelläkävijä jo nyt. Vaihtaa ajoissa, vieläkun niistä peililäpsyistä saa jotain. Winkiwink.
Lopeta trollaus. Winkiwink.
Shuko
Viestit: 1960
Liittynyt: Touko 14, 2007 11 : 16

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Temama, rauhallisesti nyt. Jokainen saa kuvata vanhalla tekniikalla, jos niin haluaa. Oli se sitten vaikka filmi, peilidigit tai vaikka peräti puupönttö. Pääasia, että itse tykkää.

Olisit edes voinut tasapuolisuuden vuoksi kertoa, että näissä on vieläkin huonot värit, AF, akku jne.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Viesti Kirjoittaja temama »

emerik kirjoitti:
temama kirjoitti:Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Kattokaa, peilitön niittää satoa!!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DNSy5k4-0U" onclick="window.open(this.href);return false; Winkiwink.
Lopeta trollaus. Winkiwink.
Herää jo! Winkiwink. Toi youtube video sopii täysin ketjun aiheeseen, kun studio vaihtoi peililäpsyt peilittömiin. ja teki siitä asiallisen ja informatiivisen videon.

Kannattaa tsekata.

Jos tykkäät arvioida trollausta, niin tutustu tähän ketjuun;

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1065" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi ketju nimittäin, on sellaista trollishaibaa, ettette edes kaikki näköjään ymmärrä sitä!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
emerik kirjoitti:
temama kirjoitti:Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Kattokaa, peilitön niittää satoa!!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DNSy5k4-0U" onclick="window.open(this.href);return false; Winkiwink.
Lopeta trollaus. Winkiwink.
Herää jo! Winkiwink. Toi youtube video sopii täysin ketjun aiheeseen, kun studio vaihtoi peililäpsyt peilittömiin. ja teki siitä asiallisen ja informatiivisen videon.

Kannattaa tsekata.

Jos tykkäät arvioida trollausta, niin tutustu tähän ketjuun;

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... start=1065" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi ketju nimittäin, on sellaista trollishaibaa, ettette edes kaikki näköjään ymmärrä sitä!!
Nähtävästi temiksen häiriköinti alkaa uudelleen.
Ottaisit nyt ihan rauhallisesti. Vietä vaikka kesälomaa... :)
nsamppa
Viestit: 6422
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Eiköhän tänne temama:n mielipide mahdu siinä missä muidenkin. Turhaan sitä provosoidaan tai provosoidutaan. Sanoo Samppa peilin edessä.
Maffer
Viestit: 21443
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jos nuo studiot kuvaisivat kasvottomia kohteita niin painossa ei säästyisi mitään eikä missään muussakaan saisi mitään hyötyä vaihdosta. Bonuksena saa toimimattoman huollon Soni-leirissä ja studio seisoo kun kaikki kamerat pitää postittaa Ruotsiin testejä varten.
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja T71 »

Minkähän takia Ruotsissa on niin paljon soni-päätteisiä nimiä. Kuten Mulkvistsoni.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 ja emeriitus. Vai että trollaan jos laitan itse aloittamaani ketjuun täysin aiheeseen liittyvän linkin?!

Tää ketju on ainakin pysynyt elossa ihan kaikkien voimin, ei ole mun tarttenut nostss osaston kärkeen jokatoinen päivä itse, toisin kun eräässä toisessa ketjussa joka kaiken kukkuraksi perustuu vain yhden käyttäjän omaan tetsaukseen .joka ei millään muotoa edusta yleistä ja normikäyttäjän arkea.

Tosiaan. Mielipiteitä mahtuu, ja toi linkki fotostudion laitehankintoihin ei ole edes mitään mun keksimää hihhulointis! Saati trollausta. Joten säästäkäähän ne ilokaasumaiset troll-son-init omaan kyllästyneeseen mieleenne.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21443
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Pitäisikö tavallisen kuluttajan ostaa siis peilitön koska nämä studiot ovat niin tehneet?
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:T71 ja emeriitus. Vai että trollaan jos laitan itse aloittamaani ketjuun täysin aiheeseen liittyvän linkin?!

Tää ketju on ainakin pysynyt elossa ihan kaikkien voimin, ei ole mun tarttenut nostss osaston kärkeen jokatoinen päivä itse, toisin kun eräässä toisessa ketjussa joka kaiken kukkuraksi perustuu vain yhden käyttäjän omaan tetsaukseen .joka ei millään muotoa edusta yleistä ja normikäyttäjän arkea.

Tosiaan. Mielipiteitä mahtuu, ja toi linkki fotostudion laitehankintoihin ei ole edes mitään mun keksimää hihhulointis! Saati trollausta. Joten säästäkäähän ne ilokaasumaiset troll-son-init omaan kyllästyneeseen mieleenne.
Saat meuhkata tässä ketjussa ihan mielin määrin (minun puolesta).
Sovitaanko, että et kumminkaan tule häiriköimään tuonne huoltoketjuun, niin se pysyy asiallisena. Ei jaksaisi pelleillä sinun juttujen kanssa enää tämän kaiken lisäksi.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti:T71 ja emeriitus. Vai että trollaan jos laitan itse aloittamaani ketjuun täysin aiheeseen liittyvän linkin?!

Tää ketju on ainakin pysynyt elossa ihan kaikkien voimin, ei ole mun tarttenut nostss osaston kärkeen jokatoinen päivä itse, toisin kun eräässä toisessa ketjussa joka kaiken kukkuraksi perustuu vain yhden käyttäjän omaan tetsaukseen .joka ei millään muotoa edusta yleistä ja normikäyttäjän arkea.

Tosiaan. Mielipiteitä mahtuu, ja toi linkki fotostudion laitehankintoihin ei ole edes mitään mun keksimää hihhulointis! Saati trollausta. Joten säästäkäähän ne ilokaasumaiset troll-son-init omaan kyllästyneeseen mieleenne.
Saat meuhkata tässä ketjussa ihan mielin määrin (minun puolesta).
Sovitaanko, että et kumminkaan tule häiriköimään tuonne huoltoketjuun, niin se pysyy asiallisena. Ei jaksaisi pelleillä sinun juttujen kanssa enää tämän kaiken lisäksi.
Mun puolesta sä voit jatkaa pelleilyäsi sielusi kyllyydestä, mä kirjoittelen omia mielipiteitä sillon kun katson aiheelliseksi, eikä se katso aikaa tai paikkaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
aikaarska
Viestit: 11854
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

temama kirjoitti:Switch To Sony A7III from Canon & Nikon

Kattokaa, peilitön niittää satoa!!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... DNSy5k4-0U" onclick="window.open(this.href);return false;
Tätä ilmiötä on nyt enemmänkin ilmassa. Aika usein näkee näitä, jotka laittaa kalustoa uusiksi peilittömien suuntaan.
Pidän sitä kyllä melko luonnollisena suuntana kun ajattelee kuinka paljon tekniikka on muutenkin kehittynyt viimeisen 10-20 vuoden aikana. Vauhti on hurja. Vaikka olenkin ehkä vähän konservatiivinen, niin jotenkin vaikea ajatella, että peilikoneistoa pidettäisiin mukana enää kovin pitkään.

Olisi kiva jos tämäkin ketju pysyisi suht. asiallisena. Ja ylimääräiset pelleilyt ja lokaamiset jäisi vähemmälle. Se antaisi mahdollisuudet järkevälle, avoimelle keskustelulle.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21443
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Otsikko pitäisi kääntää malliin "Ehjien laitteiden tulevaisuus! Milloin huonosti testattujen laitteiden myynti kielletään?"

Ihan sama mikä toimiala, laatu on paskoutunut kuin lehmän karsina viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ei lohduta peilittömän tai lärpättimen omistajaa romu laite.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Otsikko pitäisi kääntää malliin "Ehjien laitteiden tulevaisuus! Milloin huonosti testattujen laitteiden myynti kielletään?"

Ihan sama mikä toimiala, laatu on paskoutunut kuin lehmän karsina viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ei lohduta peilittömän tai lärpättimen omistajaa romu laite.
Noh, ei nou. Tää ei ollut se ketju, se voi olla toinen ketju. Tässä ketjussa tarkoitus jutskaa nimenomaan siitä milloin peilittömät syrjäyttää vanhaa generaatiota edustavat DSLR vehekeet!

Totta silti, mitä turiset maffers. Kuluttajaelektroniikan laatu on laskenut hurjaa tahtia. Ei niitä enää tehdä kestämään kun 3 vuotta. lähes. ja tämä koskee lähes kaikkea kuluttajaelektroniikkaa, ei vain tiettyjä merkkejä jne

kattokaahan. amazon heittää palautustuotteet suoraan roskikseen!

https://yle.fi/uutiset/3-10272882" onclick="window.open(this.href);return false;

uskomatonta-ta tuhlausta! ei tää planeetta kestä tätä enää pitkään.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71
Viestit: 3422
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: ...mä kirjoittelen omia mielipiteitä sillon kun katson aiheelliseksi, eikä se katso aikaa tai paikkaa.
Moderaattori voisi olla eri mieltä tuosta sinun henkselien paukuttelustasi.
temama
Viestit: 9930
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja temama »

T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: ...mä kirjoittelen omia mielipiteitä sillon kun katson aiheelliseksi, eikä se katso aikaa tai paikkaa.
Moderaattori voisi olla eri mieltä tuosta sinun henkselien paukuttelustasi.
Moderaattori on sitä mieltä mitä on, mutta se ei taida olla sama asia kuin sinä?

Ja luulenpa, ettei sulla ole sen kummallisempia resursseja paukutella henkeseleitä kuin mullakaan. Jos tätä nyt edes voi sanoa henkseleiden paukutteluksi. Vai oletko asiasta eri mieltä?
Se, että olet (joidenkin mielestä ansiokkaasti) raportoinut yli puoli vuotta lähinnä vain oman takuuhuoltoasiasi etenemistä, ei vielä välttämättä ole kovinkaan paljon mitä tulee valokuvaamiseen. Varmaan tiedostat, että kaikkien foorumilaisten mielestä se ei ehkä ole niin mielenkiintoinen tapahtumasarja kuin joidenkin mielestä saattaapi olla. Vähemmälläkin melulla olisi saanut asian kuuluville.
Mutta ei se mittään. Kukin nauttikoon sellaisesta sisällöstä kun tahtoo! Ei ole multa pois.
Tämäkin vain oma henk koht mielipiteeni. Muuta mieltä voi kukin olla ihan vapaasti, ilman että lähden solvaamaan henkilöönmeneväksi pelleilyksi.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
M1O
Viestit: 674
Liittynyt: Helmi 26, 2018 16 : 46

Re: Peilitön tulevaisuus! Milloin DSLR haudataan?

Viesti Kirjoittaja M1O »

temama kirjoitti:
T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: ...mä kirjoittelen omia mielipiteitä sillon kun katson aiheelliseksi, eikä se katso aikaa tai paikkaa.
Moderaattori voisi olla eri mieltä tuosta sinun henkselien paukuttelustasi.
Moderaattori on sitä mieltä mitä on, mutta se ei taida olla sama asia kuin sinä?

Ja luulenpa, ettei sulla ole sen kummallisempia resursseja paukutella henkeseleitä kuin mullakaan. Jos tätä nyt edes voi sanoa henkseleiden paukutteluksi. Vai oletko asiasta eri mieltä?
Se, että olet (joidenkin mielestä ansiokkaasti) raportoinut yli puoli vuotta lähinnä vain oman takuuhuoltoasiasi etenemistä, ei vielä välttämättä ole kovinkaan paljon mitä tulee valokuvaamiseen. Varmaan tiedostat, että kaikkien foorumilaisten mielestä se ei ehkä ole niin mielenkiintoinen tapahtumasarja kuin joidenkin mielestä saattaapi olla. Vähemmälläkin melulla olisi saanut asian kuuluville.
Mutta ei se mittään. Kukin nauttikoon sellaisesta sisällöstä kun tahtoo! Ei ole multa pois.
Tämäkin vain oma henk koht mielipiteeni. Muuta mieltä voi kukin olla ihan vapaasti, ilman että lähden solvaamaan henkilöönmeneväksi pelleilyksi.
Temis, hyvin sanottu.
Vastaa Viestiin