Järjestelmäkameran hankinta

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Moikka...

Itse olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriä. Olen katsonut malleja: Canon eos d750 ja Nikonin d5300. Nikon: AF-P 18-55 VR ja Canon:18-55IS STM . Onko näissä kyseisissä malleissa eroja? Onko nämä objektiivit sellaisia yleisobjektiivia..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Ei ole kummastakaan kokemusta joten täytyy tutkia testejä.
Molemmat objektiivit ovat ns. yleisobjektiiveja, soveltuvat perusnäppäilyyn.

Millaisella budjetilla olet liikkeellä ja millaisia kuvia haluat kamerallasi ottaa.

DXO:n testejä katsomistasi malleista:
https://www.dxomark.com/Cameras/Canon/EOS-750D" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dxomark.com/Lenses/Canon/Ca ... -56-IS-STM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dxomark.com/Cameras/Nikon/D5300" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dxomark.com/Lenses/Nikon/AF ... D5300__919" onclick="window.open(this.href);return false;
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja temama »

ArpE009 kirjoitti:Moikka...

Itse olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriä. Olen katsonut malleja: Canon eos d750 ja Nikonin d5300. Nikon: AF-P 18-55 VR ja Canon:18-55IS STM . Onko näissä kyseisissä malleissa eroja? Onko nämä objektiivit sellaisia yleisobjektiivia..
Ne ovat juuri sellaisia ihan perus yleis zuumeja.

Molemmat ovat yhtä hyviä kameroita, mutta Nikon D5300 on absoluuttisesti parempi kuvan laatu, Canoni taas pystyy huikkasen parempaan videointiin myös.
Canonin malli on muuten 750D ja Nikon D5300 (canonissa D on takana, Nikonilla edessä, Nikonin D750 on ihan eri kamera)
Viimeksi muokannut temama, Elo 04, 2017 12 : 17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Kiitos...Budjetti 500-800...
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Nikon paketissa on myynnissä AF-P 18-55VR ja toisissa Af-P Dx 18-55/3,5-5,6 g vr. (Merkintä)

Onko ne samoja?
Isosceles
Viestit: 2452
Liittynyt: Syys 23, 2005 23 : 17
Paikkakunta: Lahti

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Molemmat AF-P ja VR joten samoja ovat.
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

En osaa vertailla, mutta perheessä on Nikon 5300 jota vielä saa hyvään hintaan uutena. Kuvanlaatu on erinomainen ja käytettävyys ok... varmasti hyvä ostos. Canonin mallista en tiedä, mutta tuskin on parempi.

Budjetissasi olisi varaa korvata kittiobjektiivi heti alussa toiseksi, mutta ei se ihan välttämätöntä ole. Nikonin kittiobjektiivi on ihan hyvä, ja todella kevyt mikä lienee tässä tapauksessa pelkkää plussaa.
--------
Aves!
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Sattui verkkokaupan ilmoitus silmiini:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 5-VR-musta

Mielestäni hiukan paremmalla objektilla. Ostan tämän. Olen vertaillut tätä kameraa samoilla objekteilla, niin haitari on hinnoissa melkoinen. Siis eri liikkeissä.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja emerik »

Niin tai ostat käytettynä. Esimerkiksi tuolla myyntipuolella saa D600 rungon 650e ja siihen vaikka rajalasta Nikkor 50mm 1.8 200e. Luulisi että Canonilla löytyy myös noita halpoja 6D runkoja, joka on myös hyvä ostos. Toki kaikki riippuu mitä kuvailee, mutta yksi asia on varmaa. Tämä harrastus ei ole halpaa.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

ArpE009 kirjoitti:Sattui verkkokaupan ilmoitus silmiini:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 5-VR-musta

Mielestäni hiukan paremmalla objektilla. Ostan tämän. Olen vertaillut tätä kameraa samoilla objekteilla, niin haitari on hinnoissa melkoinen. Siis eri liikkeissä.
Varmaankin ihan hyvä paketti ja laajempi polttoälialue kuin 18-55:ssä.

DXO:n vertailu noiden kahden objektiivin välillä:
https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/ ... 19_205_919" onclick="window.open(this.href);return false;
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Vielä kiusaan...

Voiko joku ohjeistaa mitä tämä testi pitää sisällään. Tällaista tietämätöntä.
Mitä sharpnes jne. tarkoittaa.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

Siinä on pieni kysymysmerkki kunkin arvostelun perässä, sitä klikkaamalla avautuu pieni ikkuna jossa se selitetään.
Sharpness
Sharpness is a subjective quality attribute of an image or a lens. Sharpness indicates the visually perceived quality of details of an image or details reproduced by a lens. It is associated with both resolution and contrast of reproduced details (within an image or by a lens).
The DxOMark score for Sharpness is based on the Perceptual Megapixel (P-Mpix) concept that weights the Modulation Transfer Function (MTF) of the lens with the human visual acuity. Read more about Perceptual Megapixels.
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Ok. Kiitos.
Juha Sa
Viestit: 427
Liittynyt: Kesä 27, 2008 10 : 06

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Juha Sa »

itse seuraan noissa tuota kokonaispistemäärää ja Sharpness -tulosta.
Vinjetoinnin ja CA:n voi kuvankäsittelyssä korjata mutta jos objektiivi ei tuota riittävän terävää kuvaa on se minulle kelvoton.
Nettikäytössä laadultaan huonompikin objektiivi toki riittää.

En tiedä onko Sharpness -arvon megapikselit suoraan verrannollisia kennon megapikseliarvoon mutta mitä suurempi se on sitä enemmän yksityiskohtia objektiivi kameran kennolle siirtää.
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Kiitos vihjeestä...
aikaarska
Viestit: 11970
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

ArpE009 kirjoitti:Sattui verkkokaupan ilmoitus silmiini:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... 5-VR-musta

Mielestäni hiukan paremmalla objektilla. Ostan tämän. Olen vertaillut tätä kameraa samoilla objekteilla, niin haitari on hinnoissa melkoinen. Siis eri liikkeissä.
Hyvä vihje. Kannattaa ostaa tuo kitti, mielummin kuin 18-55mm objektiivilla. Broidilla on tuo kyseinen 18-105VR ja se on yllättävän hyvä ja käyttökelpoinen lasi hintaisekseen.
Samoin tuo koko paketti 649€ hintaan on edullinen.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Paketissa ei ole objekttiivin suojusta. Täytyy tilata erikseen. LC-67. Tarkoittaako tuo jälkimmäinen luku kokoa mm. Kun valittavana on 67, 72 ja 77mm suojus.
Valottaja
Viestit: 172
Liittynyt: Syys 16, 2004 16 : 05

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja Valottaja »

^Kyllä kait tuossa objektiivinsuoja tulee mukana, tuntuisi oudolta jos näin ei olisi - oletko tarkastanut että asia tosiaan on näin?
Sen sijaan vastavalosuoja objektiiville tuosta paketista varmaankin uupuu.
ArpE009
Viestit: 44
Liittynyt: Kesä 16, 2016 20 : 50

Re: Järjestelmäkameran hankinta

Viesti Kirjoittaja ArpE009 »

Soitin...Tuntui oudolta. Lähetin äsken vielä asiasta sähköpostitse kyselyn.
Pitää varmistua vielä.

Tulee matkassa..
Vastaa Viestiin