Oijoijoi - Sony ryhtyy pihtaamaan kennoja??!!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Oijoijoi - Sony ryhtyy pihtaamaan kennoja??!!

Viesti Kirjoittaja spege »

-Antti- kirjoitti:Mun mielestä Nikonin pitäis vaan kehittää järkkäripuolta.
Rakas Öljy-Antti, mitä kehitettävää siinä enää on? Jos ei kaipaa "täyden koon" kennon kömpelyyttä, niin D500 on melkolailla täydellinen kamera. Bokéhpelleily on pérseestä ja harva (jos kukaan täällä DC.netissä) tulostaa kuviaan toistuvasti yli A2 kokoon.

Nikon D500 tarjoaa vaativan valokuvaajan käyttöön erinomaisen kuvanlaadun laajalla herkkyysalueella, liki täydellisen käyttöergonomian kompaktissa ja kevyessä rungossa, erinomaisen 153 pisteen AF:n, jossa tarkennuspisteet kattavat lähes koko huippuluokan peilietsimen kuvan, 10 fps sarjakuvausnopeuden 200 RAW:in jaksoissa ja taatun Nikon-laadun, ilman mitään Sony PlayStation-kameroille tyypillisiä omituisuuksia ja toimintahäiriöitä.

D500 on niin loistava valokuvaustyökalu, että sinänsä erinomainen D810 sai lähteä talostani ja tilalle tulivat pienikokoiset ja kevyet DX-koon laajakulma- ja yleiszoomobjektiivit, Sigma 8-16 DC ja 16-80 DX Nikkor. Objektiivit painavat yhteensä kilon ja kattavat korkealla kuvanlaadulla kinovastaavat polttovälit 12-120 mm. D500 ei ole mikään pelkkä croppirunko teleobjektiivin kanssa sorsakuvaukseen, vaan täydellinen valokuvauskamera, jolla aion ottaa onnellisin mielin vähäiset valokuvani elämäni loppuun saakka! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama
Viestit: 10019
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Oijoijoi - Sony ryhtyy pihtaamaan kennoja??!!

Viesti Kirjoittaja temama »

spege kirjoitti: D500 on niin loistava valokuvaustyökalu, että sinänsä erinomainen D810 sai lähteä talostani ja tilalle tulivat pienikokoiset ja kevyet DX-koon laajakulma- ja yleiszoomobjektiivit, Sigma 8-16 DC ja 16-80 DX Nikkor. Objektiivit painavat yhteensä kilon ja kattavat korkealla kuvanlaadulla kinovastaavat polttovälit 12-120 mm. D500 ei ole mikään pelkkä croppirunko teleobjektiivin kanssa sorsakuvaukseen, vaan täydellinen valokuvauskamera, jolla aion ottaa onnellisin mielin vähäiset valokuvani elämäni loppuun saakka! :)
rakas pegeliini. olen toki iloinen puolestasi ja hetkellisestä onnentunteestasi, mutta kun tätä on kuultu jo niin moneen kertaan taholtasi, ettei sitä ymmärrä ottaa tosissaan edes saippuasarjan urpoin hahmo.
elämäsi ei onnexi varmaan vielä lopu vuoden aikana, joten ehtinet vaihtaa monen monituista kertaa kalustoasi.
oikeastaan olen aistivani haperoituneilla tuntosarvillani pienoista tyytymättömyyttä nykyiseen Niikkon kalustoosi. Tunnusta vaan reilusti; olet jo pikkuhiljaa katsomassa takaisin kanuunaleiriin, eiks je??!
Vai olisiko sisäinen pikku hipsterihomosi jopa keikauttamassa nykyaikastuvan marsalkan suuntausta Sonyn sexikkäisiin pikkumustiin laitteisiin?!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Oijoijoi - Sony ryhtyy pihtaamaan kennoja??!!

Viesti Kirjoittaja spege »

Ei, ei, tenava hyvä. Etkö lukenut, mitä tuonne toiseen ketjuun kirjoitin?
spege kirjoitti:Croppirungosta (Canon EOS-10D) tämä minun digivalokuvaajan taival alkoi vuonna 2003 ja croppirunkoon (Nikon D500) se nyt päättyy. Raskaat FF-rungot ja painavat teleobjektiivit ovat taakse jäänyttä elämää. Hiljaa rasahtaa croppirungon peilikoneisto hakkuuaukean laidalla... :)
Olen päättänyt, että mikäli kuvausintoa ei tällä maailman parhaalla kameralla, Nikon D500:lla löydy, niin myyn kaikki kameralaitteet pois ja siirryn kokonaan iPhone-kuvaajaksi! Ei kuvausmotivaatio kohene kalustoa vaihtamalla, sen olen jo tässä elämässä oppinut.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oijoijoi - Sony ryhtyy pihtaamaan kennoja??!!

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

spege kirjoitti:
-Antti- kirjoitti:Mun mielestä Nikonin pitäis vaan kehittää järkkäripuolta.
Rakas Öljy-Antti, mitä kehitettävää siinä enää on? Jos ei kaipaa "täyden koon" kennon kömpelyyttä, niin D500 on melkolailla täydellinen kamera. Bokéhpelleily on pérseestä ja harva (jos kukaan täällä DC.netissä) tulostaa kuviaan toistuvasti yli A2 kokoon.
Rakas Speguli, olen kovasti onnellinen puolestasi, että olet jälleen kerran onnistunut löytämään täydellisen maailman parhaan kokoonpanon. Ja arvostan minäkin keveyttä ja käytettävyyttä, tosin kömpelömmillä laitteilla on paikkansa bokehpelleilyssä. Katsos kun sorsasta ottaa oikein viimeisen päälle muotokuvia, niin alkaa monasti pätemään muotokuvauksen lainalaisuudet, kapea terävyysalue korostaa kohdetta ja pehmoisen kermainen tausta ei aiheuta epileptisia kohtauksia katsojassa, kuten nämä erinäiset pimeät häröbokeh zoomit, joita olet sinnikkäästi läpi käynyt. Toki niilläkin pärjää, mutta alan olemaan hieman vanha ryömimään niin lähelle, että nuo epätoivotut vaikutukset saa kontrattua.
Mitä tulee täydellisyyteen, niin jos D500 on sitä, niin ehkäpä Nikon voisi keskittyä objektiivipuoleen? Kyllä omalta tehtaalta pitäisi tulla Marsalkan tasoisen kuvaajalegendan kalusto kokonaisuudessaan. Muuten rivisotilaat saattavat alkaa epäilemään oman merkin kaikkivoipaisuutta!
Vastaa Viestiin