Sainkohan käytetyn rungon (Canon tiedostonumerointi)

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Jappee kirjoitti:Uudella rungolla tiedostonumerointi pitäisi alkaa nollasta. Nyt etsin syytä miksi se ei alkanut. Siihen pitäisi olla joku hyvä syy, jota kyselen tai kameraa on käytetty ennen kuin sain sen.
Kuten edellä todettiin, kun kamerassa käyttää korttia, jossa on kuvia, ja ottaa kuvan, niin tiedostonumerointi hyppää jatkamaan kortilla olevaa tiedostoa seuraavasta kuvanumerosta.

Minä ainakin haluaisin kameran, jota joku on kokeillut, sen jälkeen kun se on tullut tehtaan linjalta. Ja arvostan myös vaikka sitä, että palveleva kivijalkaliike on kokeillut kameraa kuljetuksen jälkeen, ettei heti tarvitse palauttaa jonkun tärähdyksen takia. Ja olen myös valmis sallimaan jonkun toisen asiakkaan kokeilevan kameraa. Tämä kun tarkoittaa, että saan myös itse tehdä niin.

Ja jopa tuhat kuvaa on vain pieni osa kameran elinkaarta. Laskurihan voi olla nollattu ja kameralla onkin otettu jo 50000 kuvan timelapse ennen sitä - et voi tietää. Tosin edelleen arvaisin syynä olleen kuvallisen muistikortin käyttö.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Gamma
Viestit: 1724
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Verkkokaupoissa kun on se parin viikon palautusoikeus, tietääkö kukaan paljonko kameroita palautetaan? Miten nämä palautetut myydään, käytettynä vai uutena?
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

Gamma kirjoitti:Verkkokaupoissa kun on se parin viikon palautusoikeus, tietääkö kukaan paljonko kameroita palautetaan? Miten nämä palautetut myydään, käytettynä vai uutena?
Olen muutamasta kaupasta kysynyt, toisessa sanoivat että menee takaisin myyntiin uutena, jos laite on vielä samassa kunnossa, toisessa sanoivat että palautetut menee myymälään halvemmalla myyntiin. Tiedä sitten.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Jos rungossa oli vielä kaikki suojamuovit paikallaan (LCD:n -näyttöjen kelmut jne) niin eiköhän se uusi ole.
Zone VI
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

olli R kirjoitti:[Tosin edelleen arvaisin syynä olleen kuvallisen muistikortin käyttö.
Tämä on selkeästi todennäköisin syy. Mutta se on mahdollisesti tehty myyjän toimesta varmistautuessaan, että kamera toimii.

Mutta kehottaisin kysymään myyjältä. Mutta ilman mitään arvauksia syystä, jotta myyjä antaa oman versionsa.
Vastaa Viestiin