Canon eos 5D MK IV

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja temama »

habannaama kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti:Ota taas runsaasti vettä, tuoremehua ja Buranaa ennen nukkumaanmenoa.
Itse suosittelisin noin säälittävässä tapauksessa;

a) paikallisessa mielenterveyspolissa käyntiä...

b) K-raudassa käyntiä, osastolla köydet ja sen jälkeen etsimään lähin petäjä ja siitä riittävän vahva oksa...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.

höh. muistokirjoituksestasi luulin et ollaan henkenheimolaisia, mutt ei sitten kuitenkaan. Tai ehkä Caanon omistus tekee vaan katkeraxi, en tiedä. MUTTA hermot TUNTUU OLEVAN tiukalla caanolaisilla nykypänä.
Sinulle arvon Habisaivo suosittelisin huikkasen rentouttavaa puuhastelua sen peililäpsyttimesi kanssa! Tämän marsalkka spegen aikoinaan kehittämän mallin mukaan säätelet caanonisi sarjatulelle, työnnät sen ainoon oikean tööttisi caanonin EäF mounttiin sisään, JA ANNAT PALAA!!! välitömästi tunnet ikiaikaisen peilikoneiston ihanan rytkytyksen luissa ja ytimissä asti.
tätä personal aktia tulee jatkaa niin kauan kunnes ett tunne nahkafagotissasi muuta ku JinjaJangia!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama
Viestit: 5161
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Ongelman ydin ehdottamaasi on siinä, että tunnen muutoinkin toistuvaa JinjaJangia nahkafagotissani, enkä näin ollen tarvitse siihen ulkosia ärsykkeitä, niinkuin mitä ilmeisimmin "jotkut" tarvinevat, kun ilmeisesti aihe noinkin yksityiskohtaisella kuvauksella on tuttu :) :) :)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
jopisalo
Viestit: 938
Liittynyt: Joulu 02, 2016 17 : 04

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

habannaaman kommentin vaihtoehto 2 ei mielestäni oikein istu palstan henkeen, kameroista kun pitäisi keskustella eikä ihmisen elämäntilanteesta joka sentään on tiedostettu eikä itsepetosta. Täälläpäin sitäpaitsi tukevat oksat ovat melko korkealla, kiivetessä voi vaikka pudota ja loukata...
Ystävällämme Temamalla on sentään kamera josta hän pitää ja kommentoi sitä ja rinnakkaismalleja omalla persoonallisella tyylillään toki. Siis suoraan sanoen suorastaan mieleni pahoitin noin jyrkästä lähestymistavasta. Niin kauan kun on elämää on toivoa että valokuvaus pääsee kahdesta harrastuksesta niskan päälle. Kannustetaan siihen.
temama
Viestit: 10018
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja temama »

noh, voe pojjaat!! täsä ihan herkistyy. mut ei huolen häivää, en mä niin vähästä romaha.
se joka viskoo lokaa, niin saa huikkasen lokaa ottaa niskaan itekin!
toki snaijaan, että tää mun soni-vouhotus ymps.ymps. mennee silloin jos toisenkin yli, ja saattaa vtuttaa jotakuta sopivalla momentilla.
mut noi yleisessä tasolla oon kyllä jopiksen kanssa samaa mieltä, ettei pitäis lähtee kovin ilkeälle tasolle kuitenkaan. vaikka itekin heitän huonoa läppää, niin en halueu ketään dissaan henk.koht. tasolla ja yritän vältellä sellaista. mut hei! Rauha maahan, nyt on sentään saturdaiii!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja zone6 »

nomad kirjoitti:
zone6 kirjoitti:Log, tuo videon uusi pyhä graal.
Onneksi 5D IV tallentaa mjpegiä, saa ainakin laatua ulos eikä tarvitse tyytyä johonkin 4:2:0 -tyyliseen 8-bit moskaan jossa log ja muut muodikkaat 'flat-profiilit' vain kadottavat sen vähäisenkin säätövaran.
Öööh.... Vaikken videosta mitään tiedäkään, niin eikös log-profiilin ideana ole nimenomaan lisätä videon dynamiikkaa ja säätövaraa!?
Jos on bittejä ja/tai väri-informaatiota. Jollei, saa varoa sävyjen repeilyä.

5D:n mjpegin kanssa ei tietenkään ole ongelmia, mutta monien muiden kameroiden kanssa flattien kanssa menettää liukusävyjä.

Saahan tuon jossakin määrin esille jpegilläkin (joka on kauhean laadukasta verrattuna noihin 4:2:0 tai 4:2:2 -tason koodauksiin). Kuvaa ensin kuvan, jossa kamerassa on profiili tai profiilin kontrasti on säädetty sopimaan kuvausoloihin ja sitten kuvaa saman todella flattinä ja säätää jälkikäteen. Jälkimmäisessä artifaktien pomppaus voi yllättää.
Zone VI
jokex
Viestit: 127
Liittynyt: Kesä 30, 2006 22 : 43

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja jokex »

no nyt 2999€ ?
https://www.superkuva.fi/osta-canon-eos ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse tilasin juuri 7d2:n, kun tämä ei mun mielestä ole 3x parempi...
Tapiol2003
Viestit: 2202
Liittynyt: Syys 28, 2003 16 : 03

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Itse olen kuvannut työtehtäviä 5D-malliston rungoista aikoinaan vain 5D II:lla, joten paha puhua tämän päivän rungoista, mutta uskoisin, että IV on hyvä laitos.

Se. mikä minua kyllä hämmästyttää monessakin merkissä on kääntyvän näytön puute.
Toiset sanovat, että kamera on mekaanisesti "heikompi" kun näyttö kääntyy, itse en ole törmännyt yhteenkään runkoon joka olisi siksi hajonnut. Varmaan joku muu on.

Ja vaikka sellainen riski olisi olemassakin, ovat joka suuntaan kääntyvän näytön edut (ainakin minulle) erittäin suuret. Tokihan runkoon voi kiinnittää erillisen näytön varustekenkään tai lähettää kuvaa vaikkapa kännykkään, mutta kuitenkin...
Less Is More
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja niffe »

Jostain syystä tosiaan näyttöjen säätöjen monipuolisuus vähenee mentäessä pro-mallistojen suuntaan. Ehkä pointtina on se, että niissä on sitten kunnon lähiverkko-ominaisuudet ulkopuolisen monitorin käyttöä silmällä pitäen, koska tethering on aika käytettyä tietyissä sovelluksissa ja videokuvaamiseenkin on järkevää käyttää siihen tarkoitettua näyttöä yllätyksien välttämiseksi. Itsekin joka tapauksessa pidän täysin saranoiduista takanäytöistä.
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nyt voin ihan käytännön väärinkäytöllä todeta että ainakin Pentaksin ratkaisu on niin järeä että siitä voi roikkua joku syömähäiriöinen teini ilman että titaanitapit pettää. Ainakin se kesti n. 15 kg vetoa luuriksen muodossa.
hkoskenv
Viestit: 4411
Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

Maffer kirjoitti:Nyt voin ihan käytännön väärinkäytöllä todeta että ainakin Pentaksin ratkaisu on niin järeä että siitä voi roikkua joku syömähäiriöinen teini ilman että titaanitapit pettää. Ainakin se kesti n. 15 kg vetoa luuriksen muodossa.
Entä sitten, kun sinne tappeihin menee vettä ja jäätä ja kuraa ja se luuris roikkuu siinä 10 vuotta kesät talvet? En minä epäile, etteikö mekanismi kestäisi hetkellistä rasitusta enemmän kuin mikään edes etäisesti järkevä kameran käyttöolosuhde vaatii, mutta pitkän ajan kestävyys on kysymysmerkki. Ja iso sellainen.

Kameran valmistajaa tuskin kiinnostaa muu kuin se, että se kestää parin kolmen vuoden tuotevastuuajan lämpimissä maissa. Mutta ostajana tällä päivitystahdilla 10 vuotta alkaa olla ihan kiinnostava ajanjakso.
Hannu
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jää sulaa pois. Mutta luuriksen penaan meni jo kivi yhteen tapin kiinnitysrailoon ja sitä ei saa sieltä pois särkemättä koko systeemiä :D Nyt sitä paneelia ei saa enää kiinni runkoon ns. "nolla-asentoon".
aikaarska
Viestit: 11975
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Jää sulaa pois. Mutta luuriksen penaan meni jo kivi yhteen tapin kiinnitysrailoon ja sitä ei saa sieltä pois särkemättä koko systeemiä :D Nyt sitä paneelia ei saa enää kiinni runkoon ns. "nolla-asentoon".
Tarkastelin huvikseen oman K-1:n kiinnitystappeja ja kiskoja. Kyllä sieltä kunnon pinseteillä ja/tai pienellä hienomekaanikon ruuvimeisselin kärjellä saa mahdollisia pieniä kiviä tms sellaista pois. Jos kivi on ollut tarpeeksi pieni päästäkseen kiskoon, niin luulisi tulevan myös lähes itsestään pois.
...Ehkä Luuriksen romu K-1 on vaan ollut niin epätavallisen kovalla käytöllä johon ei tavallisen kuolevaisen kamera ikinä joudu?

Minusta Pentax K-1:n kääntyvä takanäyttö on oikeasti todella hyvä. En haluaisi sen olevan vaatimaton kääntyvä - tyyliin Sony A7 sarjalaiset tai Nikon D750, enkä sellainen sivulle kääntyvä kuten monissa Canonin malleissa on.
Tämä Pentaxin viritys on tyylikäs, varsinainen Luxus-versio, jota tuskin kuitenkaan tullaan näkemään tulevissa malleissa (miltään valmistajalta), koska se on mahdollisesti myös suht. kallis toteuttaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Canon eos 5D MK IV

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Veikkaan että se on patentoitu täysin umpeen niin pitkälle kuin mahdollista. Ainoa iso vika siinä omasta mielestä on kämänen kääntyvyys pystykuvia varten. Sen jos korjaavat niin hyvä tulee, koska sitä voi aina hienosäätää sitä katselukulmaa kun ei ole lukittu kahteen akseliin.

Luuriksen penaan meni kivi varmasti puoliväkisin runttaamalla. No eipä sitä pinseteillä ihan pois saa.
Vastaa Viestiin