Nikon D7200

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

Miksus kirjoitti:
RSL kirjoitti:
kohan kirjoitti: Sanoma selkiää jos luet viestiin liitetyn lainauksen.
Pahoittelut, tarkoitin "ken lienet" kirjoitusta. Koska täälläkin https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7200/14 lukee ettei tuota ominaisuutta ole D7200 kamerassa.
No mitä sitä täällä enää ihmetellä, jos jo monessa foorumissa on todettu että ei toimi. Mitä ylipäätään jollain manuaalilaseilla tekee ko rungolla, peilittömät insinöörihifistelyt sitten erikseen.
Sepä se, kun tullaan haukkumaan että käyttäjässä vikaa, kun kyseistä toimintoa ei ole kamerassa. 😀 Pidempää af-s lasia tulee kyllä manuaaliputken tilalle jossain vaiheessa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

RSL kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
RSL kirjoitti: Pahoittelut, tarkoitin "ken lienet" kirjoitusta. Koska täälläkin https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7200/14 lukee ettei tuota ominaisuutta ole D7200 kamerassa.
No mitä sitä täällä enää ihmetellä, jos jo monessa foorumissa on todettu että ei toimi. Mitä ylipäätään jollain manuaalilaseilla tekee ko rungolla, peilittömät insinöörihifistelyt sitten erikseen.
Sepä se, kun tullaan haukkumaan että käyttäjässä vikaa, kun kyseistä toimintoa ei ole kamerassa. 😀 Pidempää af-s lasia tulee kyllä manuaaliputken tilalle jossain vaiheessa.
Suosittelen Nikonin 300mm PF lasia, ja muuta ei sitten tarvitakaan. Toimii myös välttävästi macrona.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Miksus kirjoitti:
RSL kirjoitti:
Miksus kirjoitti: No mitä sitä täällä enää ihmetellä, jos jo monessa foorumissa on todettu että ei toimi. Mitä ylipäätään jollain manuaalilaseilla tekee ko rungolla, peilittömät insinöörihifistelyt sitten erikseen.
Sepä se, kun tullaan haukkumaan että käyttäjässä vikaa, kun kyseistä toimintoa ei ole kamerassa. 😀 Pidempää af-s lasia tulee kyllä manuaaliputken tilalle jossain vaiheessa.
Suosittelen Nikonin 300mm PF lasia, ja muuta ei sitten tarvitakaan. Toimii myös välttävästi macrona.
PF on todella hyvä. Iso peukku Nikonille kun tuon teki mainion 70-200mm/4 zoomin jatkoksi.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

D7200:n kanssa 150-600 millinen on oikein hyvä pari. Erittäin nopea tarkentamaan, myös kohti tulevaan lintuun.
aikaarska
Viestit: 11994
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

adapteri kirjoitti:D7200:n kanssa 150-600 millinen on oikein hyvä pari. Erittäin nopea tarkentamaan, myös kohti tulevaan lintuun.
Sigma vai Tamron ja mikä malli niistä?

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Ken Lienet
Viestit: 19
Liittynyt: Maalis 31, 2015 16 : 00

Viesti Kirjoittaja Ken Lienet »

No johan on kumma, ettei tarkentaminenkaan onnistu M-tilassa. Auto-ISO tietysti oltava pois päältä ja pistemittaus käyttöön.

Itte, kun kokeilin, niin aukolla 32 ei kuusta näy takanäytöllä vilaustakaan, se on ihan musta. Aukon suurentaminen tuo kuun näkyviin ja aukolla 2.8 se jo palaa puhki. Suljinaikoja muuttamalla tietysti sama juttu.

Ei ollut mitään vaikeutta tarkentaa manuaalisesti kuuhun.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

aikaarska kirjoitti:
adapteri kirjoitti:D7200:n kanssa 150-600 millinen on oikein hyvä pari. Erittäin nopea tarkentamaan, myös kohti tulevaan lintuun.
Sigma vai Tamron ja mikä malli niistä?
Minulla taitaa olla Tamron. Mallista en tiedä, samoja romuja nuo ovat kaikki.

Vaikeissa tilanteissa en ole ennen luottanut automaattitarkennukseen (enkä aina valotukseenkaan). Olen ennen käyttänyt paljon manuaalitarkennusta. Tuo runko on ensimmäinen, minkä kanssa olen tunnustanut automaatin paremmaksi. En ole kokeillut Tamronia täyskennoisten kanssa, joten niistä yhdistelmistä en osaa sanoa mitään. Täyskennoisilla käytän lyhyempiä polttovälejä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

adapteri kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:
adapteri kirjoitti:D7200:n kanssa 150-600 millinen on oikein hyvä pari. Erittäin nopea tarkentamaan, myös kohti tulevaan lintuun.
Sigma vai Tamron ja mikä malli niistä?
Minulla taitaa olla Tamron. Mallista en tiedä, samoja romuja nuo ovat kaikki.

Vaikeissa tilanteissa en ole ennen luottanut automaattitarkennukseen (enkä aina valotukseenkaan). Olen ennen käyttänyt paljon manuaalitarkennusta. Tuo runko on ensimmäinen, minkä kanssa olen tunnustanut automaatin paremmaksi. En ole kokeillut Tamronia täyskennoisten kanssa, joten niistä yhdistelmistä en osaa sanoa mitään. Täyskennoisilla käytän lyhyempiä polttovälejä.
Se vaikea tilanne ei kuitenkaan saa olla nopea tilanne :-)

Melkoista fakiirihommaa tarkentaa D7200:lla käsin. Nikonin omissa hyvin tarkentavissa teleobjektiiveissa on puolensa.
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

nomad kirjoitti:
adapteri kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: Sigma vai Tamron ja mikä malli niistä?
Minulla taitaa olla Tamron. Mallista en tiedä, samoja romuja nuo ovat kaikki.

Vaikeissa tilanteissa en ole ennen luottanut automaattitarkennukseen (enkä aina valotukseenkaan). Olen ennen käyttänyt paljon manuaalitarkennusta. Tuo runko on ensimmäinen, minkä kanssa olen tunnustanut automaatin paremmaksi. En ole kokeillut Tamronia täyskennoisten kanssa, joten niistä yhdistelmistä en osaa sanoa mitään. Täyskennoisilla käytän lyhyempiä polttovälejä.
Se vaikea tilanne ei kuitenkaan saa olla nopea tilanne :-)

Melkoista fakiirihommaa tarkentaa D7200:lla käsin. Nikonin omissa hyvin tarkentavissa teleobjektiiveissa on puolensa.
Manuaalisesti voi tarkentaa ennakoiden. Kohti lentävästä linnusta saa nätisti kuvan tarkentamalla vähän liian lähelle ja kuvaamalla Juuri Oikealla Hetkellä (Puusa osaa selittää, mikä se on). Lintulammella tai paikassa, jossa esim lokit lentävät edes takaisin samaa reittiä, tuo ennakointi toimii oikein hyvin.

D7000 ja 300 millinen ei oikein vielä ollut riittävä. Ja pienikin lipsahdus tarkennuspisteellä sivuun tipusta vei tarkennuksen ties minne ja tarkennuksen hitaus esti saamasta lintua uudelleen tarkaksi. D7200 antaa huomattavasti anteeksi huojuvan kuvaajan huonon osuvuuden (siis tarkennuspiste lintuun).

Ja kuun kuvat saa helposti tarkaksi ja oikein valotetuksi 600 millisellä ja automaatilla. Mutta sehän liikkuu vähän hitaammin (näennäisesti).
aikaarska
Viestit: 11994
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

adapteri kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:
adapteri kirjoitti:D7200:n kanssa 150-600 millinen on oikein hyvä pari. Erittäin nopea tarkentamaan, myös kohti tulevaan lintuun.
Sigma vai Tamron ja mikä malli niistä?
Minulla taitaa olla Tamron. Mallista en tiedä, samoja romuja nuo ovat kaikki.

Vaikeissa tilanteissa en ole ennen luottanut automaattitarkennukseen (enkä aina valotukseenkaan). Olen ennen käyttänyt paljon manuaalitarkennusta. Tuo runko on ensimmäinen, minkä kanssa olen tunnustanut automaatin paremmaksi. En ole kokeillut Tamronia täyskennoisten kanssa, joten niistä yhdistelmistä en osaa sanoa mitään. Täyskennoisilla käytän lyhyempiä polttovälejä.
OK. Joo, minulla oli nimittäin jossakin vaiheessa D7200 ja Tamron 150-600. Mutta petyin hieman automaatitarkennukseen. Se ei ollut huono ollenkaan, mutta ajattelin sen olevan huomattavasti edellä Pentaxin AF systeemiä, mutta ei se niin ihmeellisesti parempaa ollut joten myin pois...Olin ajatellut tästä Nikon/Tamron yhdistelmästä minulle sellaista ihanteellista lintu/villieläin kuvaus komboa. Päätin kuitenkin jatkaa Pentaxin systeemillä ja ostin sitten vain vähän valovoimaisemman putken Pentaxiin ja telejatkeen (Pentax FA* 300/4.5). Ei tarvinnut pitää kahta erillaista systeemiä yhtä aikaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
adapteri
Viestit: 6406
Liittynyt: Touko 27, 2003 12 : 25
Paikkakunta: Takapajula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

aikaarska kirjoitti: Ei tarvinnut pitää kahta erillaista systeemiä yhtä aikaa.
Minä olen tyytyväinen nikon-kalustooni. Halusin kuitenkin kokeilla runkovakaajaista pikkujärkkäriä, lähinnä käsien tärinän vuoksi. Nikon alkaa jäädä jalustakameraksi. (Eikös joku muu hankkinut myös pikkujärkkärin käsien tärinän vuoksi? mremonen?). Nyt minulla on siis mft-peilitön systeemi ja se on toistaiseksi yllättänyt laadullaan. Nettikuvat ovat ihan moitteettomia. Kesällä pitäisi kokeilla sen kanssa tuota Tamronia sovitteella ja harkita jotain 300 millistä (siis 600mm kinovastavuus) objektiivia tipukokeiluihin.

Tarkennus tuossa pikkuisessa on tarkka, mutta nopeudessa se ei pärjää lähellekään D7200:aa.
temama
Viestit: 10023
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

adapteri kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: Ei tarvinnut pitää kahta erillaista systeemiä yhtä aikaa.
Minä olen tyytyväinen nikon-kalustooni. Halusin kuitenkin kokeilla runkovakaajaista pikkujärkkäriä, lähinnä käsien tärinän vuoksi. Nikon alkaa jäädä jalustakameraksi. (Eikös joku muu hankkinut myös pikkujärkkärin käsien tärinän vuoksi? mremonen?). Nyt minulla on siis mft-peilitön systeemi ja se on toistaiseksi yllättänyt laadullaan. Nettikuvat ovat ihan moitteettomia. Kesällä pitäisi kokeilla sen kanssa tuota Tamronia sovitteella ja harkita jotain 300 millistä (siis 600mm kinovastavuus) objektiivia tipukokeiluihin.

Tarkennus tuossa pikkuisessa on tarkka, mutta nopeudessa se ei pärjää lähellekään D7200:aa.
vai pojjaat tärisöö??!! heheh, mäkun luulin, et olen ainut joka tärisee täällä.lol.
vaika peilittömii kovasti kuumotan täällä nii vähän ihemettelen mites se pieni peilitön sitä tärinöö pienentää??
luulis et just isompi systeemi jossa enemmän massaa, auttaa kannatelemaan enempi stabiilina!!! ja ohan niissäkin useesti joku vakaaja?
noo juuh, eip silti kyllä toi sony a7Ärkakosen kennostabilointi toimii aivan loistavasti vaikka pahemmassakin kanuunassa.
Vastaa Viestiin