(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Joo ei toimi videomoodissa ja vaikka toimisikin niin kameran tallentama audio on täynnä tarkennuksen kurnutusta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Juup. Ei ne äänet mua oikein huoleta. Ne kun oon tavannu ottaa erikseen tai oikeastaan pääsääntöisestihän mä lätkään musan päälle. Eli saa kurnuttaa rauhassa. Mut tossa videomoodissa tarkentelu. Perskutarallaa. Mä kun aattelin tohon gimbal-ralliin lähteä mukaan ja funtsin josko olisin yksillä linsseillä selvinnyt.

"Oon köyhä laulaja mä vaan..."
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa kirjoitti: Mä kun aattelin tohon gimbal-ralliin lähteä mukaan ja funtsin josko olisin yksillä linsseillä selvinnyt.
Mikä gimbal soveltuisi kuormitukseltaan vähintään FE 55 f1.8 kanssa?
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tätä mä oon kelaillu ja tsiigaillu videoita jonnin verran:

https://www.rajalacamera.fi/feiyu-tech- ... ional.html

Toi vaikuttais aika snadilta, mut suht tehokkaalta. Toimivaltakin tuntuu ainakin videoiden perusteella. Sit on nää DJI:t, mut edelleen budjetti, budjetti ja budjetti.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa kirjoitti:Tätä mä oon kelaillu ja tsiigaillu videoita jonnin verran:

https://www.rajalacamera.fi/feiyu-tech- ... ional.html

Toi vaikuttais aika snadilta, mut suht tehokkaalta. Toimivaltakin tuntuu ainakin videoiden perusteella. Sit on nää DJI:t, mut edelleen budjetti, budjetti ja budjetti.
Tuo taitaa tarvita erillisen langattoman monitorin kun näyttöä katvettaa gimbalin rakenne.
nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Toi perstelkkariin osuminen riippuu varmaan aika paljon siitä miten sillä kuvaa. Toisekseen mulla hihatuntuma sanoo että tuolla ei kuitenkaan niin tarkkaan kuvata vaan pikemminkin mallia "vähän sinnepäin". Tarkat kuvat sitten kelkkaillaan. Taikka sitten kuvaa 4K:na ja rajailee postissa. Mulla kun tuossa iso haave olisi että toi olis sitä koko luokkaa että sen saa viskattua reppuun.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa
Viestit: 6435
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tosta tulikin mieleen että saako näiden otsikoiden kameroiden kuvan näkymään kännyssä? Siis lähinnä ilman piuhaa? Sitä kun noita videoita tsekkas tosta gimbalista yksi isoin nurinan paikka oli että piuhojen ulostulo oli käytännössä katsoen saavuttamattomissa.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa kirjoitti:Tosta tulikin mieleen että saako näiden otsikoiden kameroiden kuvan näkymään kännyssä? Siis lähinnä ilman piuhaa? Sitä kun noita videoita tsekkas tosta gimbalista yksi isoin nurinan paikka oli että piuhojen ulostulo oli käytännössä katsoen saavuttamattomissa.
Remote -sovellutus tulee käsittääkseni kaikkien kameroiden mukana. Kokeilin A7RII rungolla että videon kuvaaminenkin onnistuu. Käynnistäminen, kuvan säädöt ja tarkennuspisteen määritys ilman kameran tönimistä gimbalissa.
Ei muuta kuin testaamaan omalla kameralla.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Sen verran pitää peruuttaa tuon Remote -ohjelman ominaisuuksista että tarkennuksen osoittaminen näytöltä toimii vain stillkuvien kanssa mutta ei videolla valitettavasti.
Maffer
Viestit: 21661
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kuin tuo Technik-Lego mottori mikä siinä adapterissa on, toimii kunnon pakkasessa?
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Maffer kirjoitti:Kuin tuo Technik-Lego mottori mikä siinä adapterissa on, toimii kunnon pakkasessa?
En ole tuota kokeillut pakkasella kun on niin hatara rakenne, poutapäivän tekeleitä.
Pitääpä kokeilla jossain vaiheessa jos ja kun valoa ilmaantuu tammikuussa.
temama
Viestit: 10048
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

kohan kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Kuin tuo Technik-Lego mottori mikä siinä adapterissa on, toimii kunnon pakkasessa?
En ole tuota kokeillut pakkasella kun on niin hatara rakenne, poutapäivän tekeleitä.
Pitääpä kokeilla jossain vaiheessa jos ja kun valoa ilmaantuu tammikuussa.
höh? eihän toi mitään. sinne vaan sisuksiin mafferssin penatax silikoniliukastetta, päälle tampax laastari ettei valu ja hus pakkakxeen koklaamaan!
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Laitetaan tähän jos vaikka olisi muillekin apua.
Vasta olen muutaman vuoden kameraa (A7RII) käyttänyt ja nyt huomaan että otetun kuvan zoomailua C3 painikkeella ja takarullan renoja painelemalla saa tarkastelun paikkaa siirrelty haluttuun kohtaan.
Mutta uutta oli että suurennusta voi säätää portaattomasti pyörittämällä rullaa.
Varmaan Canonin käytön ajoilta on jäänyt käsitys että kuvan katselu ja suurennus onnistuu vain nappia painelemalla.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

🤡
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Viesti Kirjoittaja Whig »

kohan kirjoitti: Varmaan Canonin käytön ajoilta on jäänyt käsitys että kuvan katselu ja suurennus onnistuu vain nappia painelemalla.
Eikös tuo preview kuvan zoomailu onnistu Canonissakin rullaa pyörittelemällä?

"5D mark iii
1. Press the playback button
2. Press the zoom button or we can move it to the set button to zoom
3. Rotate the top dial / wheel to zoom in and out"
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Whig kirjoitti:
kohan kirjoitti: Varmaan Canonin -käytön ajoilta on jäänyt käsitys että kuvan katselu ja suurennus onnistuu vain nappia painelemalla.
Eikös tuo preview kuvan zoomailu onnistu Canonissakin rullaa pyörittelemällä?

"5D mark iii
1. Press the playback button
2. Press the zoom button or we can move it to the set button to zoom
3. Rotate the top dial / wheel to zoom in and out"
Minun Canon käyttö päättyi 5DII:en ja siinä ei vielä ollut kuin painikkeet +/-. Canon on vissiin ottanut Sonystä mallia uudemmissa rungoissa.
Valto.
Viestit: 80
Liittynyt: Marras 09, 2016 14 : 08

Viesti Kirjoittaja Valto. »

Mitä tuossa kävin runkoja käpistelemässä, niin ainakin 7d2 zoomaa rullasta, kuvia selataan toisesta rullasta ja zoomatussa kuvassa liikutaan joystickilla. Käsittääkseni 5d3 ja 7d2 ovat käytettävyydeltään lähes identtiset, joten luultavasti myös siinä homma toimii noin.
Jyrki Auti
Viestit: 133
Liittynyt: Joulu 21, 2005 22 : 39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki Auti »

Netissä olevaa käyttöohjetta http://helpguide.sony.net/ilc/1520/v1/f ... ist01.html plarannu ny muutamana iltana ja en meinaa löytää asetusta jolla M-tilassa käsin tarkentaessa ja tarkennuksen suurennusta käytettäessä saisin aukon ja ajan säädöt pysymään omilla rulillaan, kehystähän pystyy liikuttamaan kiekkopainikkeella vai mikä se oli, niin miksi pitää joka rullan olla ohjelmoitu ko.hommaan.
Canonilla oli kätevä kuvata esim Kuuta, aukko kohileen rullasta, +- nappuloilla kuu niin suureksi näytölle kun sai ja toisesta rullasta pyöritteli ajan kohilleen ja räps, se oli siinä.

Ai niin vielä, etsimessä ja takatelkkarissa näkyy kuollu pikseli tai joku vastaava valkoinen piste, ei näy LR-avatuissa kuvissa, plokkaisiko tuo kyseisen pisteen vai enkö vaan löydä. Miten kyseisen pisteen saisi plokattua näytöltä/kennolta häiritsee enemmän kuin haittaa. oletteko lähettäneet huoltoon vai hällä väliä meiningillä menny.
Aika monesti on mukautettujen-nappuloiden käyttötarkoitusta tullu jo vaihdettua :)
http://autiotravelguide.kuvat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Jyrki Auti kirjoitti:M-tilassa käsin tarkentaessa ja tarkennuksen suurennusta käytettäessä saisin aukon ja ajan säädöt pysymään omilla rulillaan, kehystähän pystyy liikuttamaan kiekkopainikkeella vai mikä se oli, niin miksi pitää joka rullan olla ohjelmoitu ko.hommaan.
Säädä aukko ja aika ensin ja sitten tarkennus. Muulla tavalla se ei toimi.
Vastaa Viestiin