(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Noh tota. Uskon kyllä ihan täysin että Sony harhoissaan pyytää "vahvistetusta" A9:sta D5:n hinnan. Kyllä R2 jo näytti mallia mihin suuntaan mennään.

Oikea hinta A9:lle on max 3750e jos sitä halutaan myydä vs. Fuji.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

Maffer kirjoitti:Noh tota. Uskon kyllä ihan täysin että Sony harhoissaan pyytää "vahvistetusta" A9:sta D5:n hinnan. Kyllä R2 jo näytti mallia mihin suuntaan mennään.

Oikea hinta A9:lle on max 3750e jos sitä halutaan myydä vs. Fuji.
Yleensä käypä hinta riippuu featureista. Yli 4 KEur hintaan pitäisi löytyä sitten jo jotain varsin ihmeellistä tyyliin A99 burstinopeus tuplasti isommmalla resolla, uutta selkeästi nopeampaa, vähempiviiveistä ja korkeamman reson EVF:ää, sukupolvihyppäys AF:ssä, seuraavan sukupolven BSI-tekkistä sensoriin, chipsetin IO-pullonkaulat pois jne.
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

tn1krr kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Noh tota. Uskon kyllä ihan täysin että Sony harhoissaan pyytää "vahvistetusta" A9:sta D5:n hinnan. Kyllä R2 jo näytti mallia mihin suuntaan mennään.

Oikea hinta A9:lle on max 3750e jos sitä halutaan myydä vs. Fuji.
Yleensä käypä hinta riippuu featureista. Yli 4 KEur hintaan pitäisi löytyä sitten jo jotain varsin ihmeellistä tyyliin A99 burstinopeus tuplasti isommmalla resolla, uutta selkeästi nopeampaa, vähempiviiveistä ja korkeamman reson EVF:ää, sukupolvihyppäys AF:ssä, seuraavan sukupolven BSI-tekkistä sensoriin, chipsetin IO-pullonkaulat pois jne.
öhömp, cheers!! mun piti olla turpa kii tän weekendin ajan, mutta tän yhden korkalaatuisen viinipullon (yli 8.5€!!! , siispä todella korkealaatuixt, mahtavaa vkl vaan kaikille muuten!!) jälkeen en malta ola kommentoimatta tähän väliin. ole sen verta kutkuttava aihe kun rakkasta sonysta taas oli puhe.

ihan kjun R2-tn1D2 tossa just hyvin totes, niin riippuu featureist melkoisen paljon mitä hintaa voi pyytää!! tietty!
Vai mitä maffukka??!!
mitäs jos Sony lyö pöytään just ne ominaisuudet mitä olet kaipailut, vieläpä uskomattomalla uudella kinokennolla??!!
Eli mitä tn1D2 just totes, ja ehkäpä jotain kivaa lisää. kuten isompi batsku (kuten A99 käyttämät sony NP-FM500H jollain reipas 1800mAH kapasyteetilla. järeämpi runkoa jota voi hiplata vaikka joulupukin rukkasilla näpsäkkäästi, ei mitään keitettyjä raweja edes tunnin valotuksilla. jne.jny ehkäpä jopa pippelspshihtiä (olypena tyyliin, sonyllaha on lkäheiset kaupopasuhteet nykyään olympukseen).!!! niin häh?
Joko kelpais vaikka maksaisi 6000 dontasuu?!!? kelaa - kaikii ne jutut mitä oot nää monet tuskaiset vuodet ettiny, siinä ne olis!!

mut ei mitäänn fantsuu viikonloppua vaan tosaan kaikille, nyt täytyy keksiä mitä juo janosaan. moicca!!
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja Whig »

Olipahan Sony A7R II mukana reissussa ja kolmantena päivänä veti jumit :-/
Kuvasin aikaisin aamulla ihan ok kameralla ja noin puolen tunnin päästä jatkoin kuvaamista niin kaikki toimi normaalisti paitsi laukaisinta painettaessa ei tapahtunut yhtään mitään muuta, kuin edessä oleva punainen valo aloitti vilkkumisen.
Boottasin kameran, vaihdoin muistikortin, akun, objektiivin ja sama vaiva vain jatkui. Otin akun pois ja laitoin kameran hetkeksi häpeämään kameralaukkuun mutta ei sekään auttanut.
Hetkeä myöhemmin resetoin koko kameran jonka jälkeen kamera lähti taas toimimaan normaalisti ilman ongelmia ja toimi koko loppu reissun on.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Whig kirjoitti:Olipahan Sony A7R II mukana reissussa ja kolmantena päivänä veti jumit :-/
Kuvasin aikaisin aamulla ihan ok kameralla ja noin puolen tunnin päästä jatkoin kuvaamista niin kaikki toimi normaalisti paitsi laukaisinta painettaessa ei tapahtunut yhtään mitään muuta, kuin edessä oleva punainen valo aloitti vilkkumisen.
Boottasin kameran, vaihdoin muistikortin, akun, objektiivin ja sama vaiva vain jatkui. Otin akun pois ja laitoin kameran hetkeksi häpeämään kameralaukkuun mutta ei sekään auttanut.
Hetkeä myöhemmin resetoin koko kameran jonka jälkeen kamera lähti taas toimimaan normaalisti ilman ongelmia ja toimi koko loppu reissun on.
Joo. Nykyiset digijärkkärit ovat jo sellaisia mintietokoneita, ettei ihme jos välillä bugittaa. Muuttujiakin esiintyy, kuten: objektiivit (mahd. adapterit), muistikortit, lämpötila elektroniikan suhteen.
Itse huomasin Canon yhteensopivan Tokinan kanssa, että smart adapterin kanssa (Viltrox ja Sigma MC-11) aukko ei aina himmentänyt valitulle arvolle kun Sony A7RII kamerassa virtaa vähemmän kuin 17%. Oli nimenomaan kiinni tuosta virran määrästä.
Viimeksi muokannut aikaarska, Maalis 04, 2017 16 : 24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Olisko vahingossa menny vitkalaukaisin päälle? Silloinhan se punainen valo vilkkuu ku painaa laukaisinta.
aikaarska
Viestit: 11894
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:Olisko vahingossa menny vitkalaukaisin päälle? Silloinhan se punainen valo vilkkuu ku painaa laukaisinta.
Hyvä huomio ;-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja kohan »

Whig kirjoitti:, kuin edessä oleva punainen valo aloitti vilkkumisen.
Eikä "Self timer" ollut käytössä?
...myöhässä.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Joo. Oli tuttu juttu ku oon ite tehny joskus silleen ja huutanut kovaan ääneen v-s-tanaa ja kironnu Sonyveroja.
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja Whig »

nsamppa kirjoitti:Olisko vahingossa menny vitkalaukaisin päälle? Silloinhan se punainen valo vilkkuu ku painaa laukaisinta.
Ei mielestäni ollut sillä en ollut kuvaamisien välissä räplännyt kameraa vaan pitänyt sen sammuksissa joten en keksi miten se olisi mennyt päälle. Lisäksi pyörittelin ja testailin kameraa minuutin pari ennenkuin huomasin koko valon joten olisihan tuo tod.näk. ottanut kuvan jo tuossa ajassa vitkaakin käytettäessä.
Onneksi ei ollut kauheasti asetuksia omia asetuksia säädettävänä mutta kiitos tuon valikon niin saihan siinä hetken säätää... :-D

Edit:
Niin juu ja tietysti kameraan ostetut ja asennetut ohjelmat katosivat, kuin pieru saharaan... takaisin ne toki saa myöhemmin mutta se ei paljoa lohduttanut, kun reissulla ei ollut internet yhteyksiä :-/ Onneksi ei noita softia olisi kerinnyt edes käyttämään mutta kuitenkin... :-/
Viimeksi muokannut Whig, Maalis 04, 2017 19 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja temama »

morjenstansa taas piiitkästä aikaa. henkissä olaan edelleen, sorge.
hei mut juuh. mullakin ykx kyssäri koskien legendaarista a7ärräkakosta!
otin 2secan taimerilla jalustalta kuvaa ja ihemettelin mikx kuvasta tuli yllttävän blurri. tuli mieleen, ettei kai kennovakaaja mixxaa hommelia?? eikö se muka disabloidu kun käyttää selftaimerssia???! olin kyllä tässä uskossa. mutta sitten otin kenovakaajan pois päältä, ja kas kummaa, kuvasta tuli terävä. elikkäs onko tosiaan näin?! ettei selftaimerssi disabloi vakaajaa?+
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja kohan »

temama kirjoitti:ettei selftaimerssi disabloi vakaajaa?+
Ei tietenkään, ethän sä saa kunnon selfietä ilman. Sonyssa riittää vaihto-ehtoja.
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja temama »

kohan kirjoitti:
temama kirjoitti:ettei selftaimerssi disabloi vakaajaa?+
Ei tietenkään, ethän sä saa kunnon selfietä ilman. Sonyssa riittää vaihto-ehtoja.
pas*at noista sexselfiestä!! siis mitäh vaihtoehtoja? saako sen toimijmaan monella tavalla sitten? ihan hanurista jos aina jalusta kuvauksiin täytyy raahautua ekax menuihin disabloimaan vakaaja. ja välillä sen voi unohtaa, varsinkin mä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja kohan »

temama kirjoitti: ja välillä sen voi unohtaa, varsinkin mä.
Tuttu tilanne :)
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

Mulla on pikkuisen samanlaisia kokemuksia. Kuvailin tuolla ameriikan saharassa taannoin temama-lite moodissa eli snadisti humalassa ja jossain kohtaa valotusmittari alkoi tekemään ihan mitä sattui. Tuli ylivalotusta, alivalotusta jne. Jossei tuolla olis roskaaminen äärimmäisen suuri synti olisin varmaan suutuspäissäni pistänyt kameran paskaksi ja viskonut osat pitkin Nevadaa. Noh, parin tunnin kuluttua selvittyäni, siis rauhoituttuani, huomasin että oli livahtanut A7RII:sta Single Bracket (2EV 5 image) ninjana päälle.
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja temama »

höh. eikx teillä sony guruillakaan oo vastausta tohon vakaajaprobleemiin?? halloo nsamba ja r2tn1r2, onko tosissaan näin että sony ei diabloi vakaajaa selftimer päällä??!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

temama kirjoitti:höh. eikx teillä sony guruillakaan oo vastausta tohon vakaajaprobleemiin?? halloo nsamba ja r2tn1r2, onko tosissaan näin että sony ei diabloi vakaajaa selftimer päällä??!
Tokkakai meillä on, mutta hyvää pitää joskus vähän odottaa. Eli ei disabloi vakaajaa self-timer, eikä kymmeniä sekunteja pitkä valotusaika, pitää siis polkea pedaaleja tai hölskytellä helmitauluja että sen saa pois päältä. Laita se Fn-menuun niin ei tarvitse cryptatuissa menuissa sukeltaa.

Tässä tuota on testattu self-timerilla, vaikka vastaus kysymykseesi onkin vain testin sivutuote.

http://blog.kasson.com/the-last-word/tr ... rformance/" onclick="window.open(this.href);return false;
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja temama »

tn1krr kirjoitti:
temama kirjoitti:höh. eikx teillä sony guruillakaan oo vastausta tohon vakaajaprobleemiin?? halloo nsamba ja r2tn1r2, onko tosissaan näin että sony ei diabloi vakaajaa selftimer päällä??!
Tokkakai meillä on, mutta hyvää pitää joskus vähän odottaa. Eli ei disabloi vakaajaa self-timer, eikä kymmeniä sekunteja pitkä valotusaika, pitää siis polkea pedaaleja tai hölskytellä helmitauluja että sen saa pois päältä. Laita se Fn-menuun niin ei tarvitse cryptatuissa menuissa sukeltaa.

Tässä tuota on testattu self-timerilla, vaikka vastaus kysymykseesi onkin vain testin sivutuote.

http://blog.kasson.com/the-last-word/tr ... rformance/" onclick="window.open(this.href);return false;
no voe vitttt tandaalis. montakohan kuvaa on tullu turhaa pilattua kun on ollu sitten vakaaja pöäällä jalustalla!!! prkl##¤%.
tattista kuiteski vastauksesta. jos olis vielä jälellä niin tarjoisin pullon jouluista glögiä, join just eilen vimosen lahjapullon joka oli unohtunu joulupukkin säkkiin, kun toin aattona keikkaa katos.

ime juttu kyllä. kyllä ny olis funtsinu ett sony olis funtsinu ton huikkasen funtsitummin!!
ne ei auta muuta kun site kun polkea jalkaa ja hölskytellä kaljakoreja ja pärjätä sillä mitä luoja on suonu, eli sony. kippindaalista vaan kaikille pyhäpäiveen lopuxi.
Viimeksi muokannut temama, Maalis 05, 2017 20 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Joo ja varsinkin jos meikäläistä sanoo Sony guruks ni kandee alkaa kiristää korkkia. Työpäivä kuitenkin huomenna.

Mä kun plärään noiden manuaalirutkujen, jalustojen ja videoiden kanssa ni mä tarviin jatkuvasti sitä päälle ja pois. Lisäksi tarvii aina kertoa mitä linssiä on nokilla. Sen takia mä oon laittanut C1:een vakaaja päälle/pois ja C2:een mikä polttoväli. Mukava se on noin ja toimii ainakin mulle.
temama
Viestit: 9959
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:Joo ja varsinkin jos meikäläistä sanoo Sony guruks ni kandee alkaa kiristää korkkia. Työpäivä kuitenkin huomenna.

Mä kun plärään noiden manuaalirutkujen, jalustojen ja videoiden kanssa ni mä tarviin jatkuvasti sitä päälle ja pois. Lisäksi tarvii aina kertoa mitä linssiä on nokilla. Sen takia mä oon laittanut C1:een vakaaja päälle/pois ja C2:een mikä polttoväli. Mukava se on noin ja toimii ainakin mulle.
ahhaa just. joo no täytyy sitte vaan yrittää osata säätää noide namiskuukkeleiden kanssa. kai se ohjelmointi sujuu taas aamusella, kun sillo täytyy muutenki suorittaa kaiki ohjelmointi muuten ei tuu päivestä pas*an vertaa. tattista sullekin vaan, kyllä sä mulle edustat aikamoista osaajaa kuiteki näissä hommissa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Vastaa Viestiin