Nikon D600

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Sain kuin sainkin kennon puhtaaksi. Tämä viimeinen kahden laappauksen kierros oli se mikä toi onnen ja pelastuksen.

Veemäisintä D600:n ongelmissa on se, että myös normaalin kennopölyn putsaaminen on hirveän vaikeaa kun se sotkeutuu öljyyn. Myöskään kennonpuhdistus ei öljytahrojen vuoksi toimi kuten pitäisi. Kysymys ei siis ole pelkästään öljyn poistamisesta.

Pitää varmaan ostaa uusi kamera, ei tätä kukaan jaksa. Sitten kun on D810 kassissa niin kuljetutan D600:sta jatkuvasti JAS:lla. Aina kun saan kameran takas, paukutan 3000 kuva time-lapsen - mikä kyllä suttaa kennon ja oikeuttaa uuden korjauskierroksen. Katsotaan kuinka kauan jaksavat.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
janu5
Viestit: 461
Liittynyt: Kesä 22, 2011 18 : 07

Viesti Kirjoittaja janu5 »

-
Viimeksi muokannut janu5, Helmi 02, 2024 6 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cogito b
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 16, 2014 21 : 19

Viesti Kirjoittaja Cogito b »

Huollossa 7 kk:n aikana kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla vaihdettiin suljin ja kenno puhdistettiin, toisella kerralla puhdistus ja Nikon Nordicin terveiset Ruotsista. Kolmannella kerralla (reilu kk edellisestä puhdistuksesta) pyysin JAS:ia välittämään terveiset, että tämä jumppa on ajan haaskausta. Aiheesta olin käynyt aiemmin pitkiä ja mielenkiintoisia keskusteluja Nikonin Suomen huoltopalvelun kanssa, pitivät tiukasta kiinni kannastaan, että D600:ssa ei ole tyyppivikaa ja jokainen tapaus tutkitaan jne. eli samat tarinat, jotka kertovat huoltotiedotteessaan.

No, yllätyin positiivisesti, sillä kolmas kerta toden? sanoi eli tilalle tuli 610. Nyt sitten otetaan kuvia ja odotellaan, josko niitä roiskeita ilmaantuu tähänkin. Toivotaan parasta.
Matti_JH
Viestit: 12070
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Cogito b kirjoitti: tilalle tuli 610. Nyt sitten otetaan kuvia ja odotellaan, josko niitä roiskeita ilmaantuu tähänkin. Toivotaan parasta.
Ööh tota..
Sakke_K
Viestit: 7551
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Hel_NiS kirjoitti:
Cogito b kirjoitti: tilalle tuli 610. Nyt sitten otetaan kuvia ja odotellaan, josko niitä roiskeita ilmaantuu tähänkin. Toivotaan parasta.
Ööh tota..
Me halutaan jo D620 :-}
--------
Aves!
Cogito b
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 16, 2014 21 : 19

Viesti Kirjoittaja Cogito b »

Ööh mitä?

Pahoittelut, ei aukea kommenttisi lisäarvo tähän keskusteluun. Vai onko 610 samaa sekundaa kuin edeltäjänsä? Ehkä lopetan aiheeseen liittyvien keskustelufoorumien seuraamisen, eipähän tule ainakaan turhia ennakkoluuloja.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Cogito b kirjoitti:Ööh mitä?

Pahoittelut, ei aukea kommenttisi lisäarvo tähän keskusteluun. Vai onko 610 samaa sekundaa kuin edeltäjänsä? Ehkä lopetan aiheeseen liittyvien keskustelufoorumien seuraamisen, eipähän tule ainakaan turhia ennakkoluuloja.
Kommenttisi antaa ymmärtää, että odotat/haluat niitä roiskeita D610:n kennolle..

Tai näin mä tuon ymmärsin, saatan toki olla väärässäkin.
Cogito b
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 16, 2014 21 : 19

Viesti Kirjoittaja Cogito b »

OK, pessimistin odotusarvo on yleensä vahvasti varautunut. Ehkä olen pääsemässä "grumpy old men" -kategoriaan, kaikki oli ennen paremmin.
Ja tämä oli/on ensimmäinen Nikon-kamerani.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Cogito b kirjoitti:OK, pessimistin odotusarvo on yleensä vahvasti varautunut. Ehkä olen pääsemässä "grumpy old men" -kategoriaan, kaikki oli ennen paremmin.
Ja tämä oli/on ensimmäinen Nikon-kamerani.
Kaikki oli, D700 -kameraani tuli sikana rasvaa sulkimesta, mutta ei siitäsaatu kohua, eikä uutta suljinta ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

OskuK kirjoitti:
Cogito b kirjoitti:OK, pessimistin odotusarvo on yleensä vahvasti varautunut. Ehkä olen pääsemässä "grumpy old men" -kategoriaan, kaikki oli ennen paremmin.
Ja tämä oli/on ensimmäinen Nikon-kamerani.
Kaikki oli, D700 -kameraani tuli sikana rasvaa sulkimesta, mutta ei siitäsaatu kohua, eikä uutta suljinta ;-)
Ennen SoMen mahdollistamaa valitusrumbaa..
janu5
Viestit: 461
Liittynyt: Kesä 22, 2011 18 : 07

Viesti Kirjoittaja janu5 »

Kyllä tuo likamäärä oli havaittavissa ilman SOMEakin. Lähinnä näen SOMEn vaikutuksen siinä että moni jätti kyseisen rungon ostamatta ja välttyi näin ongelmilta, hyvä niin.
iruuska
Viestit: 159
Liittynyt: Huhti 12, 2013 15 : 06

Viesti Kirjoittaja iruuska »

Näitä on mukava lukkee kun runko odottaa paketissa. Onneks muutama lyö vastapalloon :D

Jaan kyllä tänne jos ongelmia ilmenee!


edit MUTU: Tuntuu vähän noita uusia malleja seuratessa että Nikon panttaa sensoriteknologiaa. FF-kennojen valmistus on halventunut aika roimasti D700 / D3 lanseeraamisen ajoista. Tasapäistämällä kehitystä pakottanee uskollisimmat käyttäjät uusimaan tiheämmin. Toki löytyy niitäkin, jotka kuvaa vieläkin ekan sukupolven FF-kennoilla täysin tyytyväisinä niihin.
Kevyt #
Viestit: 35
Liittynyt: Loka 14, 2013 17 : 05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kevyt # »

Heh, nyt oon toistaiseksi jättänyt blogi jutut kirjoittamatta ja poistin edelliset kirjoitukset kun vihdoin tuo minun D600 vaihdettiin D610 mistä tuo ongelma korjattu.

Paitsi että kohta lähen hakemaan D610 huollusta saman vian takia :D HAHAHA... saa nähä mitä Nikon päättää mut jooo. Ei siitä sen enempää :)
Hauki on kala isolla KOOLLA!
Kuva on kuva
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

janu5 kirjoitti:Kyllä tuo likamäärä oli havaittavissa ilman SOMEakin. Lähinnä näen SOMEn vaikutuksen siinä että moni jätti kyseisen rungon ostamatta ja välttyi näin ongelmilta, hyvä niin.
Likamäärä joo, mutta kyllä SoMe auttoi tässä kohun luomisessa, niin hyvässä kuin pahassakin. .
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

OskuK kirjoitti:
Cogito b kirjoitti:OK, pessimistin odotusarvo on yleensä vahvasti varautunut. Ehkä olen pääsemässä "grumpy old men" -kategoriaan, kaikki oli ennen paremmin.
Ja tämä oli/on ensimmäinen Nikon-kamerani.
Kaikki oli, D700 -kameraani tuli sikana rasvaa sulkimesta, mutta ei siitäsaatu kohua, eikä uutta suljinta ;-)
Olihan se some aika vilkas myös D700:n julkaisun aikoihin.

D700:n sotku ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut samassa suuruusluokassa D600:n kanssa. Useimmat pärjäsivät D700:n kanssa itse, ja ainahan sulkimet ovat pikkuisen kenno sotkeneet. Mutta D600:n kanssa meinaa mennä hermo myös kokeneidelta ja kärsivällisiltä kennonputsaajilta, jollaiseksi itsenikin lasken.
heize
Viestit: 109
Liittynyt: Syys 01, 2010 11 : 06

Viesti Kirjoittaja heize »

Lurkkailija täällä moi.

Kaksi puhdistusta sekä yksi suljin myöhemmin olin ihan varma että pöpöstä oli päästy eroon. Vaan teinpä sen virheen että menin kuvailemaan maisemia pienellä aukolla, ja jälleen kerran kennon vasemmasta yläkulmasta alkaa hiipimään se tolkuton rykelmä pieniä mustia pisteitä kohti keskustaa.

Huollatan tämän vielä kerran, ja toivon saavani D610 tilalle. Jos näin ei käy niin kannattaa katsella myyntipalstaa mihin pistän kaiken seuraavaksi myyntiin. Sonyn A7S vaikuttaa kivalta.

Nimim. Editoinpa juuri muutamasta sadasta hääkuvastakin suurimmat pisteet pois.
jpyykone
Viestit: 606
Liittynyt: Marras 28, 2003 23 : 00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

Olenkohan vähemmistössä kun mulla ei ole ongelmia D600:n kanssa ollut? Tähänkin on tosin suljin vaihdettu takuuhuollossa vuosi sitten, mutta tuolla vaihdetulla sulkimella olen kuvaillut nyt vajaan vuoden ja ~8000 kuvaa eikä muutamaa pölyhiukkasta kummempaa ole kennolla ollut.
>Mika<
Viestit: 740
Liittynyt: Huhti 11, 2012 3 : 10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja >Mika< »

Mullakaan ei sulkimen vaihdon jälkeen ole ongelmia ollu. 6000 kuvan jälkeen vaihdettiin ja nyt alkaa 40k olla mittarissa. Putsausväli on nykyään sama kuin muissakin kameroissa mitä mulla on ollu.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Taidan ostaa toisen F-bajonetin kameran, että D600 saisi olla huollossa tarpeeksi paljon. Toi minun yksilö on kyllä ihan toivoton. Suljinremppa vain huononsi tilannetta.
heize
Viestit: 109
Liittynyt: Syys 01, 2010 11 : 06

Viesti Kirjoittaja heize »

Itse olin hetken aikaa hyvällä fiiliksellä. Olin kohtuu varma että ongelma oli ohi, mutta annas olla 3000 kuvaa myöhemmin se on palannut. Tämä ei ole niin paha kuin ensimmäisillä kerroilla. Nyt pisteet ovat pienempiä, vaikkakin ne ovat tiheämmässä.

Luulen että tässä on kyse siitä kuinka aikaisin kameransa tuli ostaneeksi. omani oli ensimmäisiä mitä myytiin, ja ongelmaa on. Olen lukenut että monet jotka ovat ostaneet viimeisiä myytyjä menevätt ihan mukavasti ilman minkäänlaisia puhdistuksia.

Niinkuin Nomad sanoi, eniten tässä harmittaa se että olen viimein löytänyt järjestelmän josta oikeasti pidän.

Muuten. Vioista puheen ollen, onko kenelläkään oireillut automaattitarkennus yli 30 helteessä? Itseltäni se silloin tällöin kovassa kuumuudessa on lakkannut tarkentamasta.
Vastaa Viestiin