Nikon D800

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Matti_JH
Viestit: 12073
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Korjattu. Nyt on kyllä täyskennoon siirtyminen tehty houkuttelevaksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9288
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

No huhhuh... nyt kyllä romahtivat käytettyjen kasisatasten hinnat. Aika yllättävä veto, mutta ilmeisesti rahala haluaa putsata varaston pois.

VK.com myy vielä 2790 EURolla...

Df:n hintakin on melkoisen aggressiivinen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:
No huhhuh... nyt kyllä romahtivat käytettyjen kasisatasten hinnat. Aika yllättävä veto, mutta ilmeisesti rahala haluaa putsata varaston pois.

VK.com myy vielä 2790 EURolla...

Df:n hintakin on melkoisen aggressiivinen.
Df:n 1600e tarjous on agressiivisempi. Lukuunottamatta kesällä Rajalassa ollutta 1999e tarjousta, Df on kaikkialla muualla noin 2500e kamera. D800E on tosin ollut koko ajan järkevämmin hinnoiteltu ja varmasti tarjoaa 1999e hintaisena objektiivisesti ajateltuna parempaa hinta/laatu -suhdetta.

Nythän noita kameroita voisi ostaa jos tarvitsisi... Toisaalta tuskinpa peilijärkkäreiden hintatrendi on nouseva. Pikemminkin päinvastoin. Eiköhän tarjouksia nähdä vielä tulevaisuudessakin.
mremonen
Viestit: 9288
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nomad kirjoitti:Nythän noita kameroita voisi ostaa jos tarvitsisi... Toisaalta tuskinpa peilijärkkäreiden hintatrendi on nouseva. Pikemminkin päinvastoin. Eiköhän tarjouksia nähdä vielä tulevaisuudessakin.
Jos olis käyttöä toiselle rungolle, ostaisin Df:n heti. Aika loistava lisä D810:n kanssa.

Just panin pari tonnia polkupyörään... kaikkeen ei ole varaa, kun noi lottovoitotkin kiertää mut kaukaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:
nomad kirjoitti:Nythän noita kameroita voisi ostaa jos tarvitsisi... Toisaalta tuskinpa peilijärkkäreiden hintatrendi on nouseva. Pikemminkin päinvastoin. Eiköhän tarjouksia nähdä vielä tulevaisuudessakin.
Jos olis käyttöä toiselle rungolle, ostaisin Df:n heti. Aika loistava lisä D810:n kanssa.

Just panin pari tonnia polkupyörään... kaikkeen ei ole varaa, kun noi lottovoitotkin kiertää mut kaukaa.
Yleisemmin arvioisin tilannetta näin.

Nikonilla on se probleemi, että miten myydä D810 nykyiselle D800:n omistajalle, tai D750/Df nykyiselle D600/610 omistajalle. Enemmistö varmaan skippaa nämä upgreidaukset. Uusia käyttäjiä fx-järjestelmälle pitää siis houkutella dx-käyttäjistä koska canonistit eivät kuitenkaan merkkiä vaihda. Mutta haluavat dx-käyttäjät täyskennoa kun on tarjolla käteviä peilittömiäkin?

Tähän asti D800/800E ovat pitäneet aika hyvin hintansa, mutta aika helppo veikata, että tulevaisuudessa hintatrendi on jyrkemmin laskeva.

BTW Tuossa olisi tarjolla D810 vs. D750 vertailu. Niin hyvä kamera kuin D810 onkin, D750 riittänee myös moneen. Ja saataapa D750 olla useimmille kuvaajille jopa isoveljeään parempi valinta.
http://ryanbrenizer.com/2014/10/review- ... -and-d810/
Magneetto
Viestit: 1526
Liittynyt: Helmi 03, 2010 15 : 19

Viesti Kirjoittaja Magneetto »

Myös lusikka soppaan...

Kyllähän tuossa seiskaviiskymppisessä alkaa olla rahalle vastinetta:)
D800e alle kahteentonniin, ei paha sekään.
Ostajista kilpaillaan näköjään.

Itselläni käytössä d800e ja d3s, kun halusin Japanissa valmistetut rungot.
Tuo D3s on ensimmäinen pro-runkoni, täytyy todeta siitä että, on sitä todellakin ilo käyttää vaikka kuvanlaatu matalilla isoilla ei yllä d800:sten tasolle.
Käytettävyydessä ainoa asia jossa 8-sarja on parempi, on tarkennustavan säätö, painonuppi on mukavampi käyttää hanskat kädessä.

Saas nähdä onko jatkossa toisena runkona joku peilitön järjestelmä, alkaa olla painoa jo vähän liikaa:)
markku55
Viestit: 3155
Liittynyt: Tammi 13, 2010 18 : 10
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Tässä hieman selitystä alennusmyynneille:
http://photorumors.com/2014/10/26/canon ... continued/
n.2-vuotta on näköjään kameran elinkaari jos kilpailu on kovaa.
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

markku55 kirjoitti:Tässä hieman selitystä alennusmyynneille:
http://photorumors.com/2014/10/26/canon ... continued/
n.2-vuotta on näköjään kameran elinkaari jos kilpailu on kovaa.
Ehkä. Toi Df on kuitenkin todella tuore laite myydä hullulla alennuksella. Vielä kun noilla tajouksilla on tapana asettaa "odotushinta" tuolleelle. Kuinkahan moni joka on nähnyt/kuullut hinnan 1599 Df:lle menee hyvillä mielin ostamaan sen vajaata tonnia kalliimmalla itselleen joululahjaksi.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Ehkäpä nikon on tosiaan muuttamassa myynti strategiaansa kertakäyttö suunnalle. Eli alkuhinta nostetaan tolkuttoman korkeaksi ja laarit myydään tyhjiksi rajulla alella ennen uutta mallia.
Näinhän pikkukennoisia on myyty jo pitkään.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

tn1krr kirjoitti:
markku55 kirjoitti:Tässä hieman selitystä alennusmyynneille:
http://photorumors.com/2014/10/26/canon ... continued/
n.2-vuotta on näköjään kameran elinkaari jos kilpailu on kovaa.
Ehkä. Toi Df on kuitenkin todella tuore laite myydä hullulla alennuksella. Vielä kun noilla tajouksilla on tapana asettaa "odotushinta" tuolleelle. Kuinkahan moni joka on nähnyt/kuullut hinnan 1599 Df:lle menee hyvillä mielin ostamaan sen vajaata tonnia kalliimmalla itselleen joululahjaksi.
Jotain kummaa on Rajan 1599e tarjouksen takana. Muualla maailmassa Df on pitänyt hintansa aivan hyvin. Esim Saksassa hinnat ovat alkaen 2550e pelkälle rungolle.
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... nikon.html
ape69
Viestit: 299
Liittynyt: Elo 22, 2005 13 : 30

Viesti Kirjoittaja ape69 »

Täytyy myöntää että tämä Df..kiinnostaa kyllä ihan sikana..Hyvä että unta saa.. :D
Jos ostaisi itselle ennakkoon Joululahjan..

Eniten mua askarruttaa tuo AF,tarkennusnopeus ja miten tuo kulmikas palikka astuu käteen.. esim: D610 verrattuna..

Voi olla että tuosta D610 saa tuonne metsäpoluille paremman kaverin ns. Luontokuvauksiin..? Ja tällä hetkellä FX sopivia lissejä ei ole kuin 70-200 vr f4 ja 1,8/50mm g..

Mutta antakaahan palautetta jos poika on nyt ihan hukassa tässä asiassa.. Ja omia mietteitä Df/610.. Kiitos paljon.. :)

T: Arto.P
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

ape69 kirjoitti:Täytyy myöntää että tämä Df..kiinnostaa kyllä ihan sikana..Hyvä että unta saa.. :D
Jos ostaisi itselle ennakkoon Joululahjan..

Eniten mua askarruttaa tuo AF,tarkennusnopeus ja miten tuo kulmikas palikka astuu käteen.. esim: D610 verrattuna..

Voi olla että tuosta D610 saa tuonne metsäpoluille paremman kaverin ns. Luontokuvauksiin..? Ja tällä hetkellä FX sopivia lissejä ei ole kuin 70-200 vr f4 ja 1,8/50mm g..

Mutta antakaahan palautetta jos poika on nyt ihan hukassa tässä asiassa.. Ja omia mietteitä Df/610.. Kiitos paljon.. :)

T: Arto.P
Hinta ei ole kyllä paha ja tuo kennohan tuossa olisi kiinnostava. Mutta onko tuosta nyt 600/610 korvaajaksi, niin on makuasia. Itse ainakin arvostan tuota 600 käytettävyyttä ja sitä että miten se käteen istuu. Kuitenkin tuon kokoiselta kameralta odottaa hyvää käytettävyyttä. Esimerkiksi arveluttaa tuo hihnan kiinnitys kun on niin lähellä tuota laukaisinta. Mielestäni olisi hyvä jos rungot olisi mahdollisimman samanlaiset käytettävyydeltään. Omasta mielestä nuo Df erot on aika pienet 600 suhteen, joka hiukan kyyniseksi myös laittaa. Vaikka D750 on aika pienet muutokset, niin ne pienet muutokset on kuitenkin järkevämpiä. Kahva parempi, kääntyvä takanäyttö sekä parempi tarkennus. Lopulta päädyin itse tulokseen että 600 on yllättävän hyvä kamera joten miksi harkita edes Df. Näin itse.
telf
Viestit: 171
Liittynyt: Marras 10, 2011 14 : 34

Viesti Kirjoittaja telf »

emerik kirjoitti:
ape69 kirjoitti:Täytyy myöntää että tämä Df..kiinnostaa kyllä ihan sikana..Hyvä että unta saa.. :D
Jos ostaisi itselle ennakkoon Joululahjan..

Eniten mua askarruttaa tuo AF,tarkennusnopeus ja miten tuo kulmikas palikka astuu käteen.. esim: D610 verrattuna..

Voi olla että tuosta D610 saa tuonne metsäpoluille paremman kaverin ns. Luontokuvauksiin..? Ja tällä hetkellä FX sopivia lissejä ei ole kuin 70-200 vr f4 ja 1,8/50mm g..

Mutta antakaahan palautetta jos poika on nyt ihan hukassa tässä asiassa.. Ja omia mietteitä Df/610.. Kiitos paljon.. :)

T: Arto.P
Hinta ei ole kyllä paha ja tuo kennohan tuossa olisi kiinnostava. Mutta onko tuosta nyt 600/610 korvaajaksi, niin on makuasia. Itse ainakin arvostan tuota 600 käytettävyyttä ja sitä että miten se käteen istuu. Kuitenkin tuon kokoiselta kameralta odottaa hyvää käytettävyyttä. Esimerkiksi arveluttaa tuo hihnan kiinnitys kun on niin lähellä tuota laukaisinta. Mielestäni olisi hyvä jos rungot olisi mahdollisimman samanlaiset käytettävyydeltään. Omasta mielestä nuo Df erot on aika pienet 600 suhteen, joka hiukan kyyniseksi myös laittaa. Vaikka D750 on aika pienet muutokset, niin ne pienet muutokset on kuitenkin järkevämpiä. Kahva parempi, kääntyvä takanäyttö sekä parempi tarkennus. Lopulta päädyin itse tulokseen että 600 on yllättävän hyvä kamera joten miksi harkita edes Df. Näin itse.
Voi olla, että tämän sukupolven kameroiden runkojen vaihtaminen suuntaan tai toisee, ei tule olemaan merkittävää harppausta*. Minulla vaakakupissa aikoinaan D6x0vs800(e)vsDf painoi tuo kenno ja tiedostojen koko. Luulin ettei oma vanha tietokone jaksa pyörittää 24mpix raweja, kun D700 rawitki tuntu "tahmaselta", mutta kyllä se ainakin D750 rawit pyöräytti ihan hyvin. Df:llä mennään ja mennään vielä pitkään, ja olen tyytyväinen \0/.

*Ainakaan tämä paljon kehuttu ja mahtava D750 ei säväyttänyt tällä maagisen mahtavalla kuvanlaadulla jota on hehkutettu.

Olen kyllä miettinyt linnustamiseen käytetyn D7100 rungon hankkimista, mutta liekko sekään todellisuudessa järkevää.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Se on varmaan se low light / high ISO jolla saralla ne erot tuossa on. Itse olen D600:lla kuvannut pari viikonloppua, Df:ää vaan kokeillut, D4 mulla on.

D600 on ihan näppärä perus FX värkki. Sopi mun käteen ok mutten siihen mitenkään erityisesti tykästynyt - D800 on paljon parempi.

D4:lla vallitsevassa valossa kuvaaminen on kivaa - kivempaa kuin D800:lla. D4 kyky käyttää suuria ISO:ja ilman että tulee mitään ongelmia värien kanssa on huima. Uskoisin että Df on tässä suhteessa yhtä hyvä tai parempi, muuten kuin ergonomian puolesta.

Df ei oikein sopinut mun käteen eikä pääasiallisiin käyttötarkoituksiin, mutta nykyiseen hintaan tarvii myöntää että se olisi kyllä kiva vehje läppärireppuun mukana kannettavaksi, vaikkei nyt _niin_ pieni olekaan. Sen etsin on muuten kanssa oikein hyvä.

Jos haluat hyvän yleiskameran niin D610 tai se D800e on hyviä vaihtoehtoja. Pikseleiden lisäksi jälkimmäisessä on myös parempi AF. Jos tykkäät retrosta, manuaalilaseista ja hämärästä niin Df voi olla sun juttu.
rtfm
Viestit: 410
Liittynyt: Tammi 11, 2012 21 : 32

Viesti Kirjoittaja rtfm »

jiihaa kirjoitti: Df ei oikein sopinut mun käteen eikä pääasiallisiin käyttötarkoituksiin, mutta nykyiseen hintaan tarvii myöntää että se olisi kyllä kiva vehje läppärireppuun mukana kannettavaksi, vaikkei nyt _niin_ pieni olekaan. Sen etsin on muuten kanssa oikein hyvä.
OT.
Jännää....juuri tuo etsin oli se miksi df ei kiinnostanut ollenkaan. Kenties mielikuva df:stä ja sen samaistaminen mielessäni Nikonin filkkarunkojen F3 ja F100 etsimiin aiheutti pettymyksen. Kenties etsinkuva ei ole iso juttu AF runkojen aikakaudella, mutta kun on kuvannut hyvillä etsimillä niin Nikon ei ole ihan paras valinta. (Nyt on käytössäni runkoina D4 ja D800+DK17M)
hkt
Viestit: 5
Liittynyt: Loka 04, 2012 17 : 48

Viesti Kirjoittaja hkt »

Nyt alkaa itelläkin polttelemaan vaihto Nikoniin, D800e kyllä kiinnostaisi, tällä hetkellä lasia on jonkin verran Canoniin hankittuna ja runkona toiminut 5d2, olisikohan tässä vaihdossa mitään tolkkua :)
chiefl
Viestit: 358
Liittynyt: Helmi 07, 2004 9 : 30

Viesti Kirjoittaja chiefl »

nomad kirjoitti:
tn1krr kirjoitti:
markku55 kirjoitti:Tässä hieman selitystä alennusmyynneille:
http://photorumors.com/2014/10/26/canon ... continued/
n.2-vuotta on näköjään kameran elinkaari jos kilpailu on kovaa.
Ehkä. Toi Df on kuitenkin todella tuore laite myydä hullulla alennuksella. Vielä kun noilla tajouksilla on tapana asettaa "odotushinta" tuolleelle. Kuinkahan moni joka on nähnyt/kuullut hinnan 1599 Df:lle menee hyvillä mielin ostamaan sen vajaata tonnia kalliimmalla itselleen joululahjaksi.
Jotain kummaa on Rajan 1599e tarjouksen takana. Muualla maailmassa Df on pitänyt hintansa aivan hyvin. Esim Saksassa hinnat ovat alkaen 2550e pelkälle rungolle.
http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... nikon.html

Tuskinpa siinä muuta kummaa on kuin että Rahalalla on sitä liikaa varastossa ja tuolla hinnalla saadaan asiaan tolkkua.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

rtfm kirjoitti:
jiihaa kirjoitti: Df ei oikein sopinut mun käteen eikä pääasiallisiin käyttötarkoituksiin, mutta nykyiseen hintaan tarvii myöntää että se olisi kyllä kiva vehje läppärireppuun mukana kannettavaksi, vaikkei nyt _niin_ pieni olekaan. Sen etsin on muuten kanssa oikein hyvä.
OT.
Jännää....juuri tuo etsin oli se miksi df ei kiinnostanut ollenkaan. Kenties mielikuva df:stä ja sen samaistaminen mielessäni Nikonin filkkarunkojen F3 ja F100 etsimiin aiheutti pettymyksen. Kenties etsinkuva ei ole iso juttu AF runkojen aikakaudella, mutta kun on kuvannut hyvillä etsimillä niin Nikon ei ole ihan paras valinta. (Nyt on käytössäni runkoina D4 ja D800+DK17M)
Mulla on tasan sama setti, paitsi että 800 vaihtui 810:iin joku aika sitten. Jostain syystä Df:n etsimestä jäi mulle tosi positiivinen kuva, kokeilin sitä 50/1.2 manuaalilasin kanssa, ja referenssiä jostain F3:sta tai 1Dx:stä ei ole... eli ehkäpä se sama VF tuolla kirkkaalla lasilla sitten tuntui vaan mukavalta.
AarPe
Viestit: 3
Liittynyt: Joulu 12, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja AarPe »

Olen hankkimassa järjestelmäkameraa ja tuo Rajalan tarjous D800 E:stä olisi hinnaltaan siinä haarukassa jonka pystyisin rungosta maksamaan. Minua kuitenkin hieman mietityttää että mikä ero tuolla E:llä ja uudella D810:llä on. Kuvanlaadullisesti siis.

En aio kuvata mitään suurempaa toimantaa vaan lähinnä maisemia, rakennuksia ja ihmisiä. Siksi olen todennut että E-malli voisi olla juuri oikea runko minulle. En siis koe tarvitsevani tuota D810:nen paranneltua tarkennusta.

Olisiko tämä E-malli tuohon 1999€ hintaan järkevä ratkaisu? Sellainen jolla pääsisi kiinni hyvään kuvanlaatuun maksamatta itseään kipeäksi?
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

AarPe kirjoitti: Olisiko tämä E-malli tuohon 1999€ hintaan järkevä ratkaisu? Sellainen jolla pääsisi kiinni hyvään kuvanlaatuun maksamatta itseään kipeäksi?
Ihan varmasti on. Jos et tosiaan koe tuota parantunutta tarkennusta tärkeäksi, niin en empisi hetkeäkään eemelin ostamista tuohon hintaan.
Vastaa Viestiin