Naamakirnu 2017 Special Edition

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Naamakirnu 2017 Special Edition

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kuvasin puupöntöllä kesäkuussa kirnuja. Tällä reissulla Intrepid myös putosi tuonne isompaan pyttyyn kun olin räpeltämässä sitä kuulapään jatkeeksi. Noh yksi sommitelma jäi ottamatta mutta sitä ennen jäi toinen talteen.

Kuva

En saanut terävyysaluetta aivan halutusti käännettyä kun pönttö sojotto jalustan 90 asteen kulmaan käännetyn jatkovarren päässä. Kesällä noihin kertyy rutkasi roinaa ja myös sammakoita :o

Tarkemmin kyylättynä isossa pannussa majailee kaksi sammakkoa:

Kuva

Saattanee uida lisääkin vaan ei ihan joka paikasta tarkennusalue natsaa kohdalleen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
talonherra
Viestit: 1339
Liittynyt: Heinä 16, 2014 23 : 10

Re: Naamakirnu 2017 Special Edition

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Naamalle peukut! Tullee joku muumihahmo mieleen tosta..
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
mremonen
Viestit: 9182
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: Naamakirnu 2017 Special Edition

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mun mielessä parempi kuin se VLK:ssa ollut kuva.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Re: Naamakirnu 2017 Special Edition

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Minä pidän VLK-versiosta enemmän.

Sen tonaalisuus rakentuu paremmin ja sommittelu on motiiviin nähden toimivampi, koska vasen "silmä" näkyy kokonaisena. Pidän myös sammaleen komplementtiväreistä silmissä. Se tuo minulle luonnon tietyllä tavalla paremmin läsnäolevaksi. Kallion lähes monokromaattisuuden kanssa kuvaan rakentuu myös mielenkiintoinen, luonnollinen selektiivinen värivaikutelma.

Kaikkiaan esimerkillinen valokuva siitä, miten hyvä valokuvaaja voi oppia näkemään ympäristössään sellaista, mikä on kaikille esillä mutta mitä tuskin kukaan huomaa.
Sapere aude.
---
flickr
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Naamakirnu 2017 Special Edition

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mniih, mä diggaan tästä uudemmasta kun isossa silmässä on nyt selvä silmämuna mikä korostuu tuosta ympäröivästä vedestä. Lisäksi kuvasuhde jäljittelee ihmisnaaman dimensioita eri tavalla. Tosin puupönttöön sopiva laajin obiska oli tässä 24mm ja alkuperäisessä 17mm shiftattuna ettei tarvinnut jalustaa virittää kirnujen päälle. Nyt viritin aivan ihmeellistä sommitelmaa lopuksi missä koitin saada kummatkin silmät kokonaan mukaan mut kamera lipsahti kirnuun :D
Vastaa Viestiin