Mikä vika S90 kamerassa

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Kipa7
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 13, 2018 4 : 08

Mikä vika S90 kamerassa

Viesti Kirjoittaja Kipa7 »

Mikähän vika olisi Canon S90 kamerassa, kun painikkeen painaa puoleenväliin tarkentaa ja lukitsee tarkennuksen, kun kuvan ottaa niin tarkentaa uudestaan?

Toki korjauttaa ei kannata, mut pystyykö tekemään itse mitään.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä vika S90 kamerassa

Viesti Kirjoittaja jaava »

Kipa7 kirjoitti:Mikähän vika olisi Canon S90 kamerassa, kun painikkeen painaa puoleenväliin tarkentaa ja lukitsee tarkennuksen, kun kuvan ottaa niin tarkentaa uudestaan?
Vaikka et kirjoittanut alottelijoiden ryhmään, niin avaudumpa kuitenkin.

Jäin ihmettelemään mitä tarkoitat lukituksella:
Minulla Canoneissa toimii niin, että puoleen väliin kun painaa, niin tekee tarkennuksen ja sen jälkeen sormi pitää pitää siinä napilla ja napin pysyä puolessa välissä. Kuvan ottaa kun napin painaa pohjaan.
Jos nappi pääsee palaamaan yläasentoon, niin tarkennus tehdään uudestaan nappia painettaessa.
Kipa7
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 13, 2018 4 : 08

Re: Mikä vika S90 kamerassa

Viesti Kirjoittaja Kipa7 »

Juu, lukituksella tarkoitin, et kun napin pitää puoleen väliin painettuna niin tarkennus pysyy lukittuna, sit kun napin painaa pohjaan saakka niin tarkentaa uusiksi, se tässä on vika.

Toki kamera on yli 10v vanha ja kuvia on otettu paljon, joten vikaantuminen ei ole ihme.
SuperDrive
Viestit: 1463
Liittynyt: Tammi 13, 2011 0 : 00

Re: Mikä vika S90 kamerassa

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Kipa7 kirjoitti:Mikähän vika olisi Canon S90 kamerassa, kun painikkeen painaa puoleenväliin tarkentaa ja lukitsee tarkennuksen, kun kuvan ottaa niin tarkentaa uudestaan?

Toki korjauttaa ei kannata, mut pystyykö tekemään itse mitään.
Vaikuttaa joltain huonolta kosketukselta laukaisimessa. Kokeile kuitenkin tehdasasetusten palauttamista. Se, mitä pystyt tekemään riippuu täysin taidoistasi. Luultavasti ei kannata ruveta purkamaan. Korjauttaa tuskin kannattaa. Jos uutta mietit,niin S-sarjaa ei enää ole vaan seuraaja on G9 X Mark II, joka on saman kokoinen, zoomia on hieman vähemmän mutta kenno selvästi isompi.
Vastaa Viestiin