Kuvien selailu ja tallentaminen

Arkisto-ohjelmia, selausohjelmia, kuva-albumeja webbiin tekeviä
Supermamma
Viestit: 9
Liittynyt: Elo 02, 2017 11 : 11

Kuvien selailu ja tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Supermamma »

Hei, MInulla on iso määrä digikuvia ulkoisella kiintolevyllä ja kopiot DVD:llä. Miten pystyisin helposti näyttämään kuvia muille? Nythän kuvat ovat vain arkistossa ja niitä tulee katsottua harvoin kun kiintolevy on irti koneesta. Minulla on Windows 10 koneella. Mitään maksullista kuvaohjelmaa en toistaiseksi ole ladannut. Olen aika aloittelija näissä jutuissa :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Supermamma
Viestit: 9
Liittynyt: Elo 02, 2017 11 : 11

Re: Kuvien selailu ja tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Supermamma »

Vielä sellainen kommentti, että kotona näyttämisen sijaan/lisäksi voisin näyttää kuvia verkon kautta, jos onnistuu. Mihinkään hirvittävän kalliiseen ratkaisuun en halua, koska tarve kuitenkin melko pieni. Lähinnä lapsen kuvia tai matkakuvia jakaisin verkossa. Kuvaan valtaosin iphonella matkoilla. Mutta välillä myös järkkärillä. 11v tytär kuvaa valtavasti videoita. Eli tallennustilaa videoille myös kaivataan.
Rockford
Viestit: 7272
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kuvien selailu ja tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Luulen että vastaajia voisi auttaa jos pystyt antamaan jotain suuruusluokkaa kuvien/videoiden nykyiselle datamäärälle gigoissa/teroissa? Varsinkin pilvipalveluissa kustannukset on aika erilaiset riippuen siitä onko kuvia esimerkiksi joitain kymmeniä gigoja tai useita teratavuja.

Yksikertaisin tapa jakaa kuvia verkossa on ladata haluttu osa niistä Googledriveen, Dropboxiin tai vastaavaan pilvipalveluun. Ilmainen tallennustila on kuitenkin näissä rajoitettu. Kuvien katselun kannalta joku varsinainen kuvanjakopalvelu kuten Flickr voi kuitenkin olla mukavampi käyttää.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
MattiH
Site Admin
Viestit: 6270
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvien selailu ja tallentaminen

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Itse olen jo monta vuotta käyttänyt maksullista kuvat.fi -sivustoa. Helppo laittaa kuvat salasanan taakse ja jakaa sukulaisille. Myös videot. Galleriat syntyvät automaattisesti. iOS ja Android omat kuvien lähetyssoftat. Itse olen käyttänyt vain selainta (kun käsittelen ja pienennän kuvia etukäteen).

500 gigaa tallennustilaa eli mahtuu niitä videoita vaikka kuinka paljon. 50 euroa per vuosi, alv mukana. Tämä yksityiskäyttöön. Mahdollisuus blogin pitoon jne. Myös ilmaisen Google Analyticsin voit liittää. Suomalainen palvelu.

http://www.kuvat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

(sama vastaus kuin tässä ketjussa eli
Videoiden tallentaminen (Aloitteleva digikuvaaja kysyy
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12754350" onclick="window.open(this.href);return false;)
Supermamma
Viestit: 9
Liittynyt: Elo 02, 2017 11 : 11

Re: Kuvien selailu ja tallentaminen

Viesti Kirjoittaja Supermamma »

Kiitos vinkeistä :) Kuvia minulla on 500GB ulkoisella kiintolevyllä. Videoiden määrää en osaa arvioida kun niitä on monessa paikassa. Tietokoneella, tikuilla, Facebookissa, Instagramissa ja kännyköissä. Myös Google Drive ja OneDrive ovat täynnä kuvia/videoita.Tutustun tähän Flickr ja kuvat.fi palveluun :)
Vastaa Viestiin