Klassikko: mikä näyttö 24"?, osa 2

Kuvankäsittelyä, mitä vain
MattiH
Site Admin
Viestit: 6287
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Klassikko: mikä näyttö 24"?, osa 2

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Vanha ketju meni huoltotöissä (lokakuun alku) sekaisin. Vasta nyt tämä tuli ilmi (8.3.2010). Tänne sitten uudet ketjun viestit.

Linkki vanhaan ketjuun (jonka viimeistä sivua ei ole, vaikka muuta väittääkin. Tai oikeastaan nyt on, kun tein pari uutta viestiä...):
Klassikko: mikä näyttö 24"?
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12650754 (ja sitä viimeistä sivua eli sivua numero 7 ei muuten ole...).

Tämä on siis viimeinen _oikea_ sivu
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... c&start=75 (seiska sivua ei _oikeasti_ ole).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MiM
Viestit: 307
Liittynyt: Loka 13, 2004 13 : 08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiM »

[quote=vastapaavi]NEC:ltä tulee kai syyskuussa 23" 16:9 -suhteen ips-näyttö, jonka suositushinta oli jotain 370$, saas nähdä mitä se on euroissa. Luin jostain, että LG ei ole laittamassa noita w2x20p-malleja EU:n markkinoille.[/quote]

Tollalista olen nyt kotona joulusta asti katsellut, ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Subjektiivisesti toimii paremmin kuin työpiakan Dell24WP...
vilpertt
Viestit: 731
Liittynyt: Elo 05, 2004 0 : 39
Paikkakunta: Killmanstrad
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilpertt »

Mikäs on tän hetken "paras halpis" tuossa kokoluokassa? Samsungilla on yks 23"(16:9) ~270e hintaan mut kai sille on jo hyviä kilpailijoita ilmestynyt? (halpisnäyttö vois tarkottaa tällä kertaa vaikkapa alle 400e)

Jätän suosiolla pro-näytöt hyllyyn, tärkeintä olis vaan päästä vaihtamaan luokkaa parempaan&isompaan näyttöön kun tää nykynen tn-paneelilla oleva.
Blogi
Portfolio
Naamakirja
Hää -ja muita kuvauksia kaakkois-Suomessa
MiM
Viestit: 307
Liittynyt: Loka 13, 2004 13 : 08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiM »

Ajattelin jo kirjoittaa, että tossa edellisessä viestissähän se löytyy, mutta eipäs näkynytkään malli siinä.

Tein ennen joulua aika paljon nettihakuja näistä. Alle 400€, muut kuin TN paneelit olivat ainakin vielä silloin todella kiven takana.

Oma valinta sattui siis tohon NEC Multisync EA231WMi e-IPS paneelilla varustettuun (367€ Jimmsiltä). Samsungin PVA-C paneelilla varustettu syncmaster F2380 oli mukana jonkin aikaa, mutta se sai moneltalkin paikalta todella huonot arviot tumman pään erottelusta, eikä katselukulmat ole yhtä hyviä kuin eIPSillä. Joku Delli löytyy myös, muistaakseni 22" 1680 vaakaresolla, jossa pitäisi olla todella hyvä kuva, eli jos Full-HD ei ole edellytys niin kannattaa ehkä sitäkin katsoa.

Viewsonicilla taitaa olla joku hitusen halvempi malli kyseisellä (e-IPS) paneelilla, en tiedä onko sen tai NECin hinta/laatusuhde tällä hetkellä parempi.

Tuolta yhden suositun testisaitin tulos NECistä. Ei kannatta liikaa pelästyä niitten ilmoittamaa kalibroimatonta gammaa, ainakaan minun yksilössä gamma ei ole noin pahasti pielessä:

http://www.prad.de/en/monitore/review/2 ... art14.html
r
Viestit: 10
Liittynyt: Heinä 12, 2004 18 : 30

Viesti Kirjoittaja r »

Onko kokemusta acer s243HLB 24''?
Alpine
Viestit: 339
Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

HP:lta on tullut S-IPS-paneelilla oleva kohtuuhintainen 24" näyttö, mallimerkinnältään ZR24w. Hinta on halvempi, kuin LP2475w:llä. Liitäntöinä ovat DVI-D, DisplayPort ja VGA.
jyri66
Viestit: 346
Liittynyt: Loka 29, 2007 17 : 04

Viesti Kirjoittaja jyri66 »

Alpine kirjoitti:HP:lta on tullut S-IPS-paneelilla oleva kohtuuhintainen 24" näyttö, mallimerkinnältään ZR24w.
Tuosta toisesta ketjusta (budjettinäyttöä kuvankäsittelyyn) bongasin tuon NEC MultiSync® EA231WMi näytön ja siihen olin jo päätynyt.
Mutta kumpi näistä, HP vai NEC, nyt sitten on parempi näihin valokuvahommiin? Hintaeroa ei ole ihan kauheasti.
MiM
Viestit: 307
Liittynyt: Loka 13, 2004 13 : 08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiM »

Mikäli muuten ovat samantasoisia, niin 24" (16:10) suhde on kyllä aika lailla parempi kuin 23" (16:9).
jyri66
Viestit: 346
Liittynyt: Loka 29, 2007 17 : 04

Viesti Kirjoittaja jyri66 »

MiM kirjoitti:Mikäli muuten ovat samantasoisia, niin 24" (16:10) suhde on kyllä aika lailla parempi kuin 23" (16:9).
Tuo olikin suunnilleen ainoa asia, minkä olin myös pistänyt merkille.
Muut ominaisuudet onkin sitten jo toinen juttu. Löysin kyllä jonkun datafoorumin, jossa näitä molempia kyllä kehuttiin, mutta HP:tä kehuttiin juuri tuon 16:10 osalta.

Tässä tietoja näistä kahdesta näytöstä.

http://bizsupport1.austin.hp.com/bc/doc ... 049456.pdf

http://www.nec-display-solutions.com/p/ ... LCD&e=e2s1

Hintapuoli on tosiaan aika tasan, joten se ei ratkaise. Kertoisiko joku viisas mihin pitää kiinnittää huomiota.
Narmer
Viestit: 215
Liittynyt: Joulu 01, 2009 20 : 04
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narmer »

Onko kenelläkään kokemuksia Eizo FlexScan S2402W näytöstä?
Mulla on tällä hetkellä ihan perus LG:n 19'' näyttö ja ajattelin hankkia jonkun vähän isomman kuvankäsittelyyn sopivan, tuota Eizoa olen katellut jos sen hankkisi. Myös muita saa ehdottaa.
Canon EOS 7D - EF 24-70mm f/2.8L USM - EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - 580EX
http://www.flickr.com/photos/ilarilehtinen/ | http://www.facebook.com/ilarilehtinenphotography
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Narmer kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Eizo FlexScan S2402W näytöstä?
Mulla on tällä hetkellä ihan perus LG:n 19'' näyttö ja ajattelin hankkia jonkun vähän isomman kuvankäsittelyyn sopivan, tuota Eizoa olen katellut jos sen hankkisi. Myös muita saa ehdottaa.
Mulla on Eizon FlexScan S 1931 joka varmaan voi olla saman tapainen kysymäsi näytön kanssa, mutta pinenempi. Mulla on tuplanäytöllä joten 19 tuuman koko riittää hyvin.

Näyttöön olen tosi tyytyväinen, mutta säätöjen vajavaisuuksien takia sain sen kalibroitua vasta tässä uudemmassa koneessa minkä näytönohjaimella saa säädettyä kirkkautta, gammaa snunmuuta. Vanhallla koneella kirkkaus vaivasi.

Eizon Color Edge-näytöissä hienosäätöä voi tehdä ohjelmallisesti enempi. Semmosen aion hankkia sitten joskus, mutta tämäkin riittää toistaiseksi.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
jusuplus
Viestit: 139
Liittynyt: Elo 22, 2005 16 : 33
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusuplus »

Itselläni kävi niin että tuo Dellin 24" 2407wfp a04 revisio alkoi temppuilla ja ostin tilalle Eizon coloredge CG303W-BK:N. Nyt kun näytöt ovat vierekkäin niin ero punaisessa kanavassa on ihan tajuton. En sitten tiedä mikä tuohon delliin on tullut kun se ei edes kalibroimalla saa punaista lähellekään kuin tuo eizo.
bababoboo
Viestit: 1449
Liittynyt: Loka 09, 2007 11 : 41

Viesti Kirjoittaja bababoboo »

jyri66 kirjoitti:
Alpine kirjoitti:HP:lta on tullut S-IPS-paneelilla oleva kohtuuhintainen 24" näyttö, mallimerkinnältään ZR24w.
Tuosta toisesta ketjusta (budjettinäyttöä kuvankäsittelyyn) bongasin tuon NEC MultiSync® EA231WMi näytön ja siihen olin jo päätynyt.
Mutta kumpi näistä, HP vai NEC, nyt sitten on parempi näihin valokuvahommiin? Hintaeroa ei ole ihan kauheasti.
Onkos joku huomannut mitään suurempia eroja tuon NECin ja esim. Dellin U2311H:n välillä. Kummassakin on sama paneli, mutta Dell näyttää kuvien perusteella hieman tyylikkäämmältä ja siinä ainakin takuu pelaa kolmen vuoden ajan next business day -termillä jo yhdestä viallisesta pikselistä.

Eli ideana tässä on lähinnä kysellä jos joku tietäisi eroja mallien kesken, koska niitä eroja on NECin ja Viewsonicinkin kesken vaikka sama paneli onkin.

Tietysti tuo uusi HP kiinnostaisi myös, mutta valovuodot ovat olleet tapetilla aika monellakin eri foorumilla, näyttäisi olevan paljon eroavaisuuksia eri yksilöiden kesken.
riihijan
Viestit: 1010
Liittynyt: Elo 07, 2005 23 : 46
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Kannattaa ostaa (vaikka tulevaisuuden varalle) näyttö, joka on 10-bit. Tulevaisuudessa varmasti kaikki näytönohjaimet tukevat kyseistä ominaisuutta.



What’s more, using the DisplayPort input, this monitor displays 10-bit color* which is more than 1 billion colors shown simultaneously. This is 64 times greater than the 16.7 million colors of 8-bit display. The result is even smoother color gradations and noticeably reduced Delta-E between two adjacent colors.
Contax
Viestit: 297
Liittynyt: Loka 06, 2004 0 : 35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Contax »

riihijan kirjoitti:Kannattaa ostaa (vaikka tulevaisuuden varalle) näyttö, joka on 10-bit. Tulevaisuudessa varmasti kaikki näytönohjaimet tukevat kyseistä ominaisuutta.

What’s more, using the DisplayPort input, this monitor displays 10-bit color* which is more than 1 billion colors shown simultaneously. This is 64 times greater than the 16.7 million colors of 8-bit display. The result is even smoother color gradations and noticeably reduced Delta-E between two adjacent colors.
Mitä hyötyä jos silmä ei erota ja kuvatkin on 8-bittisiä?
Neovo
Viestit: 18
Liittynyt: Heinä 30, 2009 22 : 18

Viesti Kirjoittaja Neovo »

Mitäs mieltä porukka on HP ZR24W -näytöstä?

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/392919

Olisi S-IPS, pivot ja Display Port. Eikä Hintakaan mikään mahdoton.
Kohtuulliset arvostelutkin saanut mitä netistä katselin.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Narmer kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Eizo FlexScan S2402W näytöstä?
Mulla on tällä hetkellä ihan perus LG:n 19'' näyttö ja ajattelin hankkia jonkun vähän isomman kuvankäsittelyyn sopivan, tuota Eizoa olen katellut jos sen hankkisi. Myös muita saa ehdottaa.
Ei näytä näytöt olevan täällä nyt mätäkuun in-juttu.

Tuo lienee halpapaneelinen, joten kuvanlaatu vastannee mitä tahansa halpanäyttöä.

Kehuttu Flexscan paremmala paneelilla on n. satasen kalliimpi
EV2333WH, tosin 23"

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Contax
Viestit: 297
Liittynyt: Loka 06, 2004 0 : 35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Contax »

Alpine kirjoitti:HP:lta on tullut S-IPS-paneelilla oleva kohtuuhintainen 24" näyttö, mallimerkinnältään ZR24w. Hinta on halvempi, kuin LP2475w:llä. Liitäntöinä ovat DVI-D, DisplayPort ja VGA.
Kyselin noiden laadullisista eroista ja HP:n kaveri sanoi että ero on väriavaruudessa. ZR24w ei pysty toistamaan Adobe RGB:tä (vain sRGB), LP2475w pystyy.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

OskuK kirjoitti:
Narmer kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Eizo FlexScan S2402W näytöstä?
Mulla on tällä hetkellä ihan perus LG:n 19'' näyttö ja ajattelin hankkia jonkun vähän isomman kuvankäsittelyyn sopivan, tuota Eizoa olen katellut jos sen hankkisi. Myös muita saa ehdottaa.
Ei näytä näytöt olevan täällä nyt mätäkuun in-juttu.

Tuo lienee halpapaneelinen, joten kuvanlaatu vastannee mitä tahansa halpanäyttöä.

Kehuttu Flexscan paremmala paneelilla on n. satasen kalliimpi
EV2333WH, tosin 23"
Ei silti, itsekin mietin nettikäyttöön halpaEizoa...
22" FlexScan S2202WSEK -mallia.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Neovo
Viestit: 18
Liittynyt: Heinä 30, 2009 22 : 18

Viesti Kirjoittaja Neovo »

Contax kirjoitti:
Alpine kirjoitti:HP:lta on tullut S-IPS-paneelilla oleva kohtuuhintainen 24" näyttö, mallimerkinnältään ZR24w. Hinta on halvempi, kuin LP2475w:llä. Liitäntöinä ovat DVI-D, DisplayPort ja VGA.
Kyselin noiden laadullisista eroista ja HP:n kaveri sanoi että ero on väriavaruudessa. ZR24w ei pysty toistamaan Adobe RGB:tä (vain sRGB), LP2475w pystyy.
LP2475W:ssä ilmeisesti myöskin 2 kpl DVI liitäntöjä sekä HDMI.
Vastaa Viestiin