Trollipalsta saa poistaa

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
Vastaa Viestiin
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Trollipalsta saa poistaa

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja jperala »

Tätä jään seuraamaan koska kännykkä ja kakka mainittu samassa lauseessa :) omaa kameraa en suosittele koska iso ja raskas, ei ihan sovellu käyttötarkoitukseen.

Varmaan menee peilittömän puolelle, mikä istuu tassuun ja budjettiin.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maffer
Viestit: 21648
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nyt oikeesti. Thumbnailien tekoon järjestelmä? Tökkää se nykyinen luuri jalustalle ja ota kuva panostaen valaisuun. Luurista pro-moodi päälle ja matalin herkkyys sieltä. Jos sellainen moodi puuttuu, päivitä luuriin jossa sellainen on.

Vaikka ostat kymppitonnin Sonyt, näyttää ne motot edelleen kakilta jos et valaise niitä kunnolla. Matkalla saat valaisun kuntoon edelleen parilla kannettavalla heijastimella ja diffuusorilla. Panosta ensin niihin.

Oisko laittaa mallia nykyisistä thumbnaileista miten huonoja ne sit on koska kännykkä?
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja jperala »

imattila kirjoitti: Heinä 17, 2023 11 : 54
jperala kirjoitti: Heinä 17, 2023 11 : 30 Tätä jään seuraamaan koska kännykkä ja kakka mainittu samassa lauseessa :) omaa kameraa en suosittele koska iso ja raskas, ei ihan sovellu käyttötarkoitukseen.

Varmaan menee peilittömän puolelle, mikä istuu tassuun ja budjettiin.
Itse rungon koko on full frameissa niin lähellä toisiaan, että en pidä kovin tärkeänä kriteerinä. Objektiivi nokalla Canon 6D ja Canon EOS RP esim ovat kuitenkin käytännössä lähes saman kokoisia :) Eroa on, mutta oikeesti kun kamat työntää reppuun sillä senttimetrillä suuntaan tai toiseen ei ole merkitystä. Hyvä pokkari olis, joltain Sony:ltä kenties toki ihan varteenotettava vaihtoehto?, mutta sen pitäs olla kyllä sitte vähintään APS-C koon kennolla.

Hinta on varmaan itelle tärkeämpi kriteeri tässäkohtaa. 6D ja 5D mark 3 on kökköjä videokameroita, mutta videolle en tällä valinnalla kovin suurta painoarvoa anna. Tuskin alan tekemään omia videoita järkkärillä aivan lähiaikoina :?
Jos koko tai video on toisarvoisia niin vaihtoehtoja on hulvaton määrä, vanhemmista ammattirungoista tämän päivän uusimpiin keksintöihin, pokkareista en tiedä mitään koska itsellä D4 ja D700 runko, molemmista tykkään kyllä.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Noissa Instan kokoisissa kuvissa, edes tällä 32" kuvankäsittelynäytöllä en nähnyt minkäänlaista ongelmaa luurilla ottamissasi kuvissa.

Ja kun itse olen muutaman vuoden taannoin kuvannut Fujeilla ja PALJON, niin pakko kysyä, miksi ei Fuji?
Tätä kysyn siksi, koska nyt kun kuvannut kolmisen vuotta vajaa Sony a7r III:lla, niin silti uskaltaisin väittää, että Fujin laatu on uskomattoman hyvää.

Ennen Fujeja (X-T2, X-T30 ja X-E1) kuvasin muutaman vuoden Canoneilla, peräjälkeen 3D Mark II, jonka jälkeen 6D ja kun vaihdoin 6D:n Fujin X-T2:een, ei olisi tullut mieleenikään vaihtaa takaisin Canoniin, sen verran vakuuttavampaa jälkeä X-T2 teki verrattuna 6D:n.

Unohda ne vanhat Canonit ja heti syvään päätyyn, eli peilittömiin. Oli se merkki mikä tahansa, Canon, Sony, Fuji, Nikon, niin silti. Saat pienempää/kevyempää kalustoa, jolla mukavampi työskennellä/roudata mukana.

Olen kyllä Mafferin kanssa samaa mieltä, eli jos ja kun mennään sinne isoille leveleille, niin valaisuun kannataa panostaa, eikä se vaadi kuin pari pientä tuikkua, esim. 2 kpl Godoxin AD100:sta ja siihen trggeri ja muutama softbox...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja jperala »

Jos ilmoittaa että ei halua kännykkää niin niitä varmaan tyrkytetään, luulen että kun mietit mitä tarvit ja sitten vilkaisee pankkitiliä ja ostoksille. Näin sitä tulee ostettua mitä tarvii ja haluaa, kohta kuvaat muuten kännykällä :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja habannaama »

En tyrkyttänyt iPhone, sillä ei sen laatu itsellenikään riitä.

Tarkoitin lähinnä, että se valaisukalusto parantaa järkkärilläkin käytettynä lopputulosta.

Mutta siis, jos sinulla jo sitä Canonin lasia, niin luonnollinen siirtymä silloin Canon, tosin peilitön ja ne vanhat adabterilla kiinni siihen runkoon.

Simppeli ratkaisu ja jos jossain vaiheessa haluaa/kokee tarpeelliseksi, niin natiivia suoraan runkoon ja vanhukset myyntiin.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja habannaama »

imattila kirjoitti: Heinä 17, 2023 18 : 23 Otin ihan huvikseen tänään nopean testin. Tässä olis voinu iphonella tehdä vielä paljon ja molemmissa kuvissa on vaan hätänen 5 klikkauksen edit lightroomissa.
Tässä kuitenki hyvä esimerkki, että saan sillä 5 koikkauksella paljon paremman lopputuloksen oikeasta kamerasta.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... G-uoa6--oB
Mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuo lauseesi "paljon paremman lopputuloksen oikeasta kamerasta." pitää sisällään, eli millä tavoin paljon paremman? Eli kun tuo lause aukeaa, että mitä olet hakemassa, niin se helpottaa mahdollisia valintoja kummasti.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
Viimeksi muokannut imattila, Heinä 17, 2023 22 : 14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
habannaama
Viestit: 5170
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Niin, siis nyt putosin kärryiltä?

Sinähän otit asian uudelleen esille, linkatessasi kuvaparin, joka toinen otettu järkkärillä ja toinen luurilla.

Kysyin selkeästi, mitä tarkoitat lauseellasi "paljon paremman lopputuloksen oikeasta kamerasta" siksi, että olisi helpompi sisäistää, mitä haluat kameran ominaisuuksilta.

Mutta jos ei kerran keskustelu sovi, niin eipä muuta voi kuin toivottaa onnea etsintään.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
imattila
Viestit: 273
Liittynyt: Heinä 20, 2004 8 : 51

Re: Apua kamerahankintaan!

Viesti Kirjoittaja imattila »

.
jperala
Viestit: 3481
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Trollipalsta saa poistaa

Viesti Kirjoittaja jperala »

Se oli aika nopeasti ohi, toivottavasti kamera löytyy kuitenkin.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Vastaa Viestiin