Patona akut

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Patona akut

Viesti Kirjoittaja hama »

Onko kokemusta minkä laatuisia patonan akut on.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Nöpö
Viestit: 867
Liittynyt: Tammi 07, 2005 18 : 41
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Nöpö »

Ainakin Fujin X-T1:ssa ovat toimineet itselläni hyvin. Samoin Patonan 2 akun laturi.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Taitaa tuo Patona olla noista 3rd party -akuista parhaimmistossa kuitenkin. Usein tuo merkki kuitenkin tulee vastaan eri yhteyksissä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Ernesti
Viestit: 292
Liittynyt: Joulu 02, 2004 20 : 18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

Minulla on Patona akkuja (+niihin sopiva laturi) Sonyn RX10:ssä kolme kappaletta kohta neljä vuotta eikä ole ollut ongelmia, hinta on suorastaan halpa Sonyn akkuun verrattuna.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja hama »

Ernesti kirjoitti:Minulla on Patona akkuja (+niihin sopiva laturi) Sonyn RX10:ssä kolme kappaletta kohta neljä vuotta eikä ole ollut ongelmia, hinta on suorastaan halpa Sonyn akkuun verrattuna.
Kiitokset tästä, kun ainakin Canonin 40D orkkisakut on ihan järkyttävissä hinnoissa, jos runko on maksanut 40€:a niin ei sitä viitsisi ..............
Maffer
Viestit: 21661
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Maffer »

https://www.amazon.de/gp/product/B01D8Y ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommoset ostin 2017 Fuji X-T20:en kaveriksi. Enää eivät toimita Suomeen, mutta nuo Patona Premium -sarjan akut olivat parempia kuin Fujin alkuperäiset akunkeston suhteen. Patonallakin on muutamaa eri tasoista sarjaa per akkumalli.

Patonan Sony NP-FW50 vastineet eivät eronneet Sonyn omista yli nollakelissä, mutta kylmässä sekoilivat aikaisemmin, eli putosi n. 80% -> 0 siinä missä Sonyn omat kestivät 70% asti kylmässä kelissä (-25C) täydestä latauksesta. Nämä Patonat olivat vuosimallia 2014.
EsaS
Viestit: 139
Liittynyt: Helmi 12, 2004 9 : 13

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Tämmöisestä kotimaisesta firmasta olen saanut Patona Platinumia Fujiin: Huvipiste - Verkkokauppa

Olen käyttänyt Patonan akkuja hyvillä kokemuksilla Fujin lisäksi Sony A7-sarjassa ja RX100-sarjassa.
t. Esa

ps. Tilasin viimeksi marraskuussa 2019
jka71
Viestit: 2022
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Minulla ollut yksi Patonan akku käytössä. Tai se on vieläkin minulla. Ostettu jo joskus 2013-2015 Canon M(classic). Syksyllä kamera oli tilapäisesti käytössä. Ladannut täyteen silloin. Näytti täyttä kun laitoin kameraan. Ei ainakaan pura käyttämättömänä virtoja. En ainakaan syksyllä huomannut eroa alkuperäisiin akkuihin jotka ovat yhtä vanhoja.

Sen olen huomannut ,että Sony RX10 akut tyhjenee käyttämättöminäkin.
rolsen kirjoitti:Taitaa tuo Patona olla noista 3rd party -akuista parhaimmistossa kuitenkin. Usein tuo merkki kuitenkin tulee vastaan eri yhteyksissä.
Minulla on yksi Hähnellin HL-E6 Canon type. En edes muista milloin ostanut sen. Kamera näyttää siihen akun tiedoissa lataumiskyvyssä edelleen täysiä palkkeja. Canonin omia akkuja samassa ajassa laittanut kierrätykseen jo useita. Kylmän kesto ehkä vähän huonompi kuin alkuperäisissä.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja niffe »

Mulla on Sonyyn ja Nikoniin Patonan akkuja. Toimivat ihan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin alkuperäisetkin.
hama
Viestit: 782
Liittynyt: Loka 19, 2019 14 : 11

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja hama »

jka71 kirjoitti:Minulla ollut yksi Patonan akku käytössä. Tai se on vieläkin minulla. Ostettu jo joskus 2013-2015 Canon M(classic). Syksyllä kamera oli tilapäisesti käytössä. Ladannut täyteen silloin. Näytti täyttä kun laitoin kameraan. Ei ainakaan pura käyttämättömänä virtoja. En ainakaan syksyllä huomannut eroa alkuperäisiin akkuihin jotka ovat yhtä vanhoja.

Sen olen huomannut ,että Sony RX10 akut tyhjenee käyttämättöminäkin.
rolsen kirjoitti:Taitaa tuo Patona olla noista 3rd party -akuista parhaimmistossa kuitenkin. Usein tuo merkki kuitenkin tulee vastaan eri yhteyksissä.
Minulla on yksi Hähnellin HL-E6 Canon type. En edes muista milloin ostanut sen. Kamera näyttää siihen akun tiedoissa lataumiskyvyssä edelleen täysiä palkkeja. Canonin omia akkuja samassa ajassa laittanut kierrätykseen jo useita. Kylmän kesto ehkä vähän huonompi kuin alkuperäisissä.
Ainakin Canonin omat akut (LP-E6N) tuntuis käyttämättöminä purkautuvan yllättävän nopeasti, onko sama kaikkien akkujen kohdalla.
janne.
Viestit: 2462
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja janne. »

akuista ei minun mielestä saa hyviä patoja
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
_dc_
Viestit: 277
Liittynyt: Loka 07, 2007 14 : 00

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja _dc_ »

Minulla on ari Patonan akkua Sonyn 6000 sarjan rungoissa, sisällä tai kesällä en ole huomannut eroa orkkis akkuihin verrattuna mutta pakkasella ne on vielä alkuperäisiäkin huonompia.
temama
Viestit: 10048
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja temama »

sitten kantsii huomata, että Patona on kerännyt sen verran positiivista mainetta, että netistä ja ebaylta saa myös hommattua piraatti patona akkuja, jotka eivät siis ole alkuperäisiä patona akkuja!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viestit: 21661
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Niin, se suurin miina taitaa olla aidon Patonan saaminen Suomeen.
harry3man
Viestit: 67
Liittynyt: Huhti 02, 2012 20 : 41
Paikkakunta: Laukaa

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja harry3man »

Minulla on ollut Sonyn, Panasonicin ja Olympuksen kameroissa käytössä jo vuosia ja pelkästään hyviä kokemuksia. Testasin pari eri patonan akkua testerillä ja vertasin Panan akkuihin ja yllätys oli että parempi energiamäärä kuin panan orkkis akuilla.
Itse olen tilannut kaikki saksan ebaysta.
En kylläkään ole käyttänyt näitä kovinkaan pakkasessa, joten tähän en osaa sanoa mitään.
Tähän asti olen ollut tyytyväinen hinta/laatu suhteeeseen
Tonemap
Viestit: 86
Liittynyt: Joulu 18, 2013 2 : 06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Tonemap »

Patonalla tuntuu olevan hyvä maine kuvaajien keskuudessa. Omaa kokemusta ei ole.

Mistä olette ostaneet patona-akkuja? Amazon.de ei näemmä ainakaan myy niitä Suomeen. Vinkit olisivat paikallaan.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja niffe »

Ebaysta vaan joku sakemanni toimittajaksi.
rhai
Viestit: 204
Liittynyt: Kesä 20, 2004 12 : 19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja rhai »

Viime viikolla tilasin Ebaysta saksalaiselta myyjältä pari kappaletta Patonan Premium -akkuja Panasoniciin, mutta ovat yhä matkalla. Lähetetty kyllä, mutta eivät vielä perillä. Akkujen hinta oli hyvä, noin 30 euroa yhteensä, mutta 20 euron postikuluista en tykkää. Postikuluista siis suhteessa tuotteen hintaan.

Tuolla aikaisemmin on kehuttu Hähnelin akkuja, mutta oma kokemukseni kyseisestä merkistä on huono. Olympukseen hankittu akku kesti noin vuoden, kunnes oli aivan käyttökelvoton. Olympuksen omat akut ovat kestäneet poikkeuksetta useita vuosia. Huonoin on tällä hetkellä vuosimallia 2013 ja sillä ottaa enää noin 100 kuvaa E-M1:llä. Halvalla kun sain, hommasin jokusen nimettömän käytetyn akun E-M1:een ja olen ollut niihin ihan tyytyväinen. Akut pitää ladata niiden mukana tulleella USB-laturilla, koska Olympuksen laturin virtaa ne eivät ota sisäänsä. Samoin Canonin pokkariin G7X Mark II ostamani nimettömät akut ovat toimineet hyvin. Ja ne voi ladata kameran omalla laturilla. Myös tuon pokkarin alkuperäinen akku on yhä hyvässä kunnossa, samoin kuin Canon 6D:n alkuperäinen akku vuodelta 2015, joka tuskin paljoakaan uudelle häviää.

Mielestäni kameramerkin oma akku on aina varma valinta ja näiden tarvikeakkujen kanssa voi kokeilla onneaan. Kovin pienellä hintaerolla en tarvikeakkua ostaisi, mutta useimmitenhan se hintaero ei ole kovin pieni alkuperäiseen akkumalliin verrattuna. Toivottavasti Patonat osoittautuvat maineensa veroisiksi.
Tonemap
Viestit: 86
Liittynyt: Joulu 18, 2013 2 : 06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja Tonemap »

Kiitos Patona-kauppavinkeistä!
rhai kirjoitti:Tuolla aikaisemmin on kehuttu Hähnelin akkuja, mutta oma kokemukseni kyseisestä merkistä on huono.
Mulla on yksi Hähnelin perusklooni EN-EL15-akusta. Pari vuotta toimi ihan malliikkaasti ja sen jälkeen kunto romahti nopeassa aikataulussa sellaiseksi etten välitä edes käyttää, hyvä jos 100 kuvaa saa otettua. Selvästi heikompaa laatua kuin Nikonin oma. Jo varhain syntyi sellainen perstuntuma, että jatkuva virran imeminen esim. takatelkkarista chimpatessa tai videota kuvatessa tyhjensi varausta erityisen rivakkaa tahtia ja myöhemmin ei kestänyt tällaista oikeastaan ollenkaan. Hieman erikoinen juttu kun tuntui normikuvausta etsimen kautta kestävän kuitenkin ihan hyvin.
rhai kirjoitti:Mielestäni kameramerkin oma akku on aina varma valinta ja näiden tarvikeakkujen kanssa voi kokeilla onneaan. Kovin pienellä hintaerolla en tarvikeakkua ostaisi, mutta useimmitenhan se hintaero ei ole kovin pieni alkuperäiseen akkumalliin verrattuna. Toivottavasti Patonat osoittautuvat maineensa veroisiksi.
Joskus kameramerkin omia akkuja saa hyvään hintaan. Ostin alunperin kopioita täydentämään orggisakkua, sillä huomasin silloisella käytöllä, että hyvä kun akku kuluu puoleen väliin reissulla ja ladataan kuitenkin aina reissun jälkeen, joten ihan sama jos kapasiteetti on ilmoitettua heikompi, ajaa kuitenkin asiansa. En tajunnut sitä, että ne tuhoutuvat "ennenaikaisesti", joten ei voi sanoa kopioakkujen olleen mitenkään erityisen hyvä diili tähän mennessä.
©pjm
Viestit: 6053
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Patona akut

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

http://www.mania33.com/product-search-fi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://shop.huvipiste.fi/patona-fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin