Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja T71 »

Tästä varmaan irtoaa lyhyen keskustelun lisäksi hyvät naurut.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... hLtZ5Fress" onclick="window.open(this.href);return false;

Hinta yli 500, mutta ilmeisen tarpeellinen sille, joka ei osaa tai viitsi itse salamaansa suunnata.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... salamavalo" onclick="window.open(this.href);return false;

Muutaman vuoden päästä tämä on varmaan jo ihan vakiokamaa ja näille vanhoille postauksille on hyvä naureskella... :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja niffe »

Kätevähän tuo on kuin mikäkin. Ammattilaistuote, josta on apua harrastelijoillekin. Ei naurata yhtään, kun käytössä on enää Nikonia ja Sonya, joihin toiseen ei oikein saa edes laadukasta, käytön kestävää salamaa. Canonissa on muutenkin esimerkillisen käyttökelpoiset automatiikkaohjelmistot, joten miksei tuotakin voisi automatisoida. Enemmän tuo 500 ekua laadukkaaseen salamaan tuottaa laadukkaita kuvia meikäläisellä kuin esim. 500 ekua lisää premium-objektiiviin.
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja T71 »

niffe kirjoitti:Kätevähän tuo on kuin mikäkin. Ammattilaistuote, josta on apua harrastelijoillekin. Ei naurata yhtään, kun käytössä on enää Nikonia ja Sonya, joihin toiseen ei oikein saa edes laadukasta, käytön kestävää salamaa. Canonissa on muutenkin esimerkillisen käyttökelpoiset automatiikkaohjelmistot, joten miksei tuotakin voisi automatisoida. Enemmän tuo 500 ekua laadukkaaseen salamaan tuottaa laadukkaita kuvia meikäläisellä kuin esim. 500 ekua lisää premium-objektiiviin.
Mun mielestä lopputulos ei vastaa käytettyä rahasummaa.
Tämä tuote onkin ehkä suunnattu sille nuorelle naisostajakunnalle, joka pyörii kaupoissa ja haluaa blogiinsa yhtä kauniit kuvat kuin sillä omalla idolilla. Niitä käy ostoksilla yllättävän paljon.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja niffe »

T71 kirjoitti:
niffe kirjoitti:Kätevähän tuo on kuin mikäkin. Ammattilaistuote, josta on apua harrastelijoillekin. Ei naurata yhtään, kun käytössä on enää Nikonia ja Sonya, joihin toiseen ei oikein saa edes laadukasta, käytön kestävää salamaa. Canonissa on muutenkin esimerkillisen käyttökelpoiset automatiikkaohjelmistot, joten miksei tuotakin voisi automatisoida. Enemmän tuo 500 ekua laadukkaaseen salamaan tuottaa laadukkaita kuvia meikäläisellä kuin esim. 500 ekua lisää premium-objektiiviin.
Mun mielestä lopputulos ei vastaa käytettyä rahasummaa.
Tämä tuote onkin ehkä suunnattu sille nuorelle naisostajakunnalle, joka pyörii kaupoissa ja haluaa blogiinsa yhtä kauniit kuvat kuin sillä omalla idolilla. Niitä käy ostoksilla yllättävän paljon.
Kunnon lämpöä kestävä salama on joka tapauksessa alkaen 400 euroa meidän markkinoilla ja tuosta kohderyhmämäärittelystä olen räikeästi eri mieltä, joskin tällä mainitsemallasi kohderyhmällä on tosiaan taipumus ajatella lopputulosta enemmän kuin keinoja sen saavuttamiseen. Toisille on päämäärä tärkeä, toisille matka sinne... ;)
T71
Viestit: 3481
Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53

Re: Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja T71 »

Hiukan toi on kuitenkin uusavutonta touhua. Parempiin tuloksiin pääsee langattomalla salamalla ja kevyellä softarisetillä ja tää on sellainen kaikki mulle nyt heti-tyypinen ratkaisu. Oikeasti toi ei ole mitään ns laatuvaloa nähnytkään, vaikka video niin antaa ymmärtää.
Toisaalta kaikki uusihan on kivaa, mutta olihan tää nyt hukan yliampuvaa. Mua ainakin nauratti toi laukaisimen jatkuva tuplapaukuttelu ja mietin jo mitä sitten käy, kun toi laite vetää laukussa itsekseen kilarit ja alkaa vääntyilemaan omiaan... ;)
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Re: Robottisalama Canon Speedlite 470EX-AI

Viesti Kirjoittaja niffe »

T71 kirjoitti:Hiukan toi on kuitenkin uusavutonta touhua. Parempiin tuloksiin pääsee langattomalla salamalla ja kevyellä softarisetillä ja tää on sellainen kaikki mulle nyt heti-tyypinen ratkaisu. Oikeasti toi ei ole mitään ns laatuvaloa nähnytkään, vaikka video niin antaa ymmärtää.
Toisaalta kaikki uusihan on kivaa, mutta olihan tää nyt hukan yliampuvaa. Mua ainakin nauratti toi laukaisimen jatkuva tuplapaukuttelu ja mietin jo mitä sitten käy, kun toi laite vetää laukussa itsekseen kilarit ja alkaa vääntyilemaan omiaan... ;)
Minä olen ottanut vajaat 20000 ruutua per vuosi tuolla tekniikalla. Toki erillisellä setillä olisi kiva kuvailla, mutta ne eivät sovellu kaikkeen. Niiden paikka on toisen tyyppisessä kuvauksessa. Tuossahan se mittailee jo valmiiksi sen, mihin nyt tarvitaan kokemusta ja pelisilmää (tai runsaasti uusintalaukauksia :) ).
Vastaa Viestiin