Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
arto_j
Viestit: 21
Liittynyt: Touko 30, 2013 22 : 26

Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja arto_j »

Ostin kiinakaupasta salamalle langattoman lähettimen. Kamerana Nikon D3 ja salamana Nissin.
Lähetin/vastaanotin kyllä toimii ja on paritettu. Eli jos painan lähettimestä testinappulaa tai otan kameralla kuvan, vastaanottimen punainen valo välähtää. Salama vaan ei välähdä kuin ehkä joka 40. kerta. Mistä moinen voisi johtua ? Kontaktipinnat ok ja uudet paristot. Jokin yhteensopivuusongelma ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
arto_j
Viestit: 21
Liittynyt: Touko 30, 2013 22 : 26

Re: Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja arto_j »

193 lukijaa eikä ketään osannut sanoa että salamasta pitää valita "trigger" tila päälle.
Oli käyttöohjeessakin niin ovelasti kirjoitettu. Mutta nyt toimii :)
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Re: Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja Pan »

Vissiin vain Nissinin ominaisuus, mulla toimii Canonin, Cullmannin ja Elinchromen salamat ongelmitta sekä Canonin oman että pojan kiinalaisen triggerin kanssa.
B Aron
Viestit: 251
Liittynyt: Tammi 15, 2011 12 : 29
Paikkakunta: Vermo-Ruskeasuo

Re: Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja B Aron »

Pitkästä aikaa tuli kokeiltua Yongnuon lähetintä Canonin kameroilla. En saa toimimaan olisikohan jotakin unohtunut. Olen vaihtanut kaikki patterit lähetin-vastaanotin-salama. Kameroita kaksi erilaista samoin salamoita ja lähettimiä. Kun painaa lähettimen päällä olevaa testi?nappulaa salama välähtää mutta ei laukaistessa.
Tatule
Viestit: 53
Liittynyt: Heinä 01, 2012 20 : 08

Re: Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja Tatule »

B Aron kirjoitti:Pitkästä aikaa tuli kokeiltua Yongnuon lähetintä Canonin kameroilla. En saa toimimaan olisikohan jotakin unohtunut. Olen vaihtanut kaikki patterit lähetin-vastaanotin-salama. Kameroita kaksi erilaista samoin salamoita ja lähettimiä. Kun painaa lähettimen päällä olevaa testi?nappulaa salama välähtää mutta ei laukaistessa.
Samaa olen itsekin toisinaan ihmetellyt. Testinappulasta välähtää, muttei laukaisimesta. Harvoin tuota sattuu, mutta jäytävä epävarmuus ketuttaa ;) Seuraavia selityksiä muistelen kuulleeni ja lukeneeni: liian suuri etäisyys (manuaalitila paras), kylmyys, paristot ja kontakti. Pocket Wizardit olisi varmaan ratkaisu tähän pulmaan, mutta kun muuten käytettävyys on hyvä. Rangea ja toimintavarmuutta vaatisi lisää.
B Aron
Viestit: 251
Liittynyt: Tammi 15, 2011 12 : 29
Paikkakunta: Vermo-Ruskeasuo

Re: Langaton lähetin ei laukaise salamaa

Viesti Kirjoittaja B Aron »

Joo no kun nuo ei toimi ollenkaan. Sinänsä hyvä vaan, kun äkkäsin ruveta käyttämään kameraan kytkettyä kunnolla pehmennettyä salamaa. Hyvin kätevä. Tasovalot sun muut on sitten erikseen vielä jos välttämättä haluaa.
Vastaa Viestiin