Akkulatureissa erojako

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja jaava »

Mikähän mahtaa olla ongelma, kun yksi akuista (musta, en muista mikä) suostuu latautumaan ainoastaan Hähnelin laturissa - ei kummassakaan Canonin laturissa (LED ilmoittaa, ettei virtaa mene ollenkaan). Tilanne on jatkunut jo useamman vuoden.
Onko Canonin vehkeet hienohelmoja ja Hähnel brutaali?

Omistamani akkulaturit:
  • 2 x Kameran mukana tullut Canonin laturi
  • 1 x Hähnelin CUBE2 laturi
Mun käytössä olevat akut:
  • LP-E6 (7,2VDC 1800 mAh) CANON INC. Cell made in Japan, Further processed in China
  • LP-E6 (7,2VDC 1800 mAh) CANON INC. Made in China
  • CS-LPE6 (7,2VDC 1800 mAh) Cameron Sino Made in China
  • Hähnel HLX-E6N (7,2VDC 2000 mAh)
Kuva
Viimeksi muokannut jaava, Kesä 16, 2023 9 : 39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
janne.
Viestit: 2459
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja janne. »

pakastetulla akulla voi koittaa laturin raakalaismaisuutta, jokaisen laturin pitäisi kieltäytyä lataamasta kylmää akkua.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
©pjm
Viestit: 6017
Liittynyt: Huhti 30, 2015 10 : 08

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Ei Canonit kaikkia lataa, ei joskus oikein huonokuntoisia omiakaan vaik joku muun merkkinen laturi lataisi. Toinen juttu miten semmoinen akku kestää enää kuormitusta.
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja jaava »

©pjm kirjoitti: Kesä 15, 2023 18 : 36 Ei Canonit kaikkia lataa, ei joskus oikein huonokuntoisia omiakaan vaik joku muun merkkinen laturi lataisi. Toinen juttu miten semmoinen akku kestää enää kuormitusta.
Voi tietysti olla Canonilta etukäteen viisasta estää huonoksi mitatun akun lataus, ettei tule kameran kanssa ongelmia.

Tuo heikoin akku ottaa Hähnelin laturilla sisään, laturin näytön mukaan, reilut 1200 mAh (akku ilmoittaa koookseen 1800 mAh), joten ei se tule täyteen (67%). En tiedä kuinka paljon sen sisäinen vastus on kasvanut (kaikilla akuilla kasvaa vanhetessa) ja näkyykö kameran aiheuttamassa kuormassa notkumisena.

Mulla on vuosia sitten käynyt huonon akun kanssa niin, että kamera on jumittunut johonkin epämääräiseen tilaan. Enää en muista kuinka siitä on selvitty - riittikö akun vaihto vai vaatiko jonkinlaisen resetin. Ja oliko varsinainen syy itse akku vai jokin kosketushäiriö.
Maffer
Viestit: 21625
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Onks se heikoin kiinariakku? Niiden kapasiteetit on muutenkin mitä sattuu.
JL Anttola
Viestit: 1218
Liittynyt: Loka 17, 2021 10 : 39

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Tuo otsikko herätti ajatuksia. Nimittäin joissain asioissa maailma oli todistetusti ennen parempi: Silloin kun minun elämässäni suoritettiin kyseinen toimenpide, eli erojako, oli jokaisen puhelimella oma laturi, mitkä löysivät luonnollisesti uuden osoitteensa, ja kaikki muut akkulaturit olivat osastossa "autotalli" ja jäivät miulle... ilman minkäänlaista vääntöä!
jaava
Viestit: 1997
Liittynyt: Joulu 27, 2004 16 : 41
Paikkakunta: Espoo

Re: Akkulatureissa erojako

Viesti Kirjoittaja jaava »

JL Anttola kirjoitti: Elo 18, 2023 20 : 17 Tuo otsikko herätti ajatuksia. Nimittäin joissain asioissa maailma oli todistetusti ennen parempi: Silloin kun minun elämässäni suoritettiin kyseinen toimenpide, eli erojako, oli jokaisen puhelimella oma laturi, mitkä löysivät luonnollisesti uuden osoitteensa, ja kaikki muut akkulaturit olivat osastossa "autotalli" ja jäivät miulle... ilman minkäänlaista vääntöä!
Mä käytin sanaa vain nautiskellakseni suomenkielen muokattavuudesta. Mulle ei tullut edes mieleen tuo sun esittämä merkitys. Pitäisköhän eroilla useammin :shock:

Virallinen sanakäytäntö on tällainen, vaikka minusta erojako on kuvaavampi:
OMAISUUDEN JAKO AVIOEROSSA kirjoitti:Avioliittolain mukaan, kun avioeroa koskeva asia on vireillä tai kun avioliitto on purkautunut, on toimitettava omaisuuden ositus, jos puoliso sitä vaatii. Avioerossa suoritetaan ositus, jossa erotellaan aviopuolisoiden omaisuus ja toteutetaan puolisoiden avio-oikeus. Osituksessa vahvistetaan sitovasti, kuinka paljon kumpikin puoliso saa avio-oikeuden alaista omaisuutta ja yksilöidään tämä omaisuus. Ositus voidaan toteuttaa puolisoiden sopimukseen perustuvana sopimusosituksena, tai tuomioistuimen määräämän pesänjakajan toimittamana toimitusosituksena. Sopimusositus on vapaamuotoinen niin muotonsa-, kuin sisältönsä osalta. Toimitusosituksessa noudatetaan perintökaaren ja avioliittolain säännöksiä, elleivät puolisot muusta sovi. Omaisuuden jako avioerossa tapahtuu osituksen sijaan erottelussa, jos puolisoilta puuttuu täysin avio-oikeus toistensa omaisuuteen avioehdon vuoksi.
Onneksi en ryhtynyt lakimieheksi!
Vastaa Viestiin