Siruin kilikalikuulapäät

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Re: Siruin kilikalikuulapäät

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No se oli suht yksinkertaista. Benro hajosi viikkoa ennen matkaa lopullisesti eikä muutakaan ollut tarjolla. Benro kuitenkin liikkui pakkasessa vaikka kiristys oli miten oli.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Re: Siruin kilikalikuulapäät

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

B1 ollut useamman vuoden käytössä. Toimii, myös pakkasessa. Toki hiukan jäykemmin.
Siruista olen kuullut kuulien osalta aika paljon negaa.
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Re: Siruin kilikalikuulapäät

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

Voi allekirjoittaa kaikki Siruin pakkasongelmat. Lisäksi se käsittämätön kitkasäätö on ainakin mun käytössä kuraa - onnistun aina jossakin vaiheessa kääntämään sitä vahingossa ja sen jälkeen pakkasessa nupin kääntely on vieläkin vaikeampaa (tai siis oma nuppi kyllä menee kiroillessa vasemmalle ja oikealla, mut Sirui ei). Mun halpis kiinaihme (Beike) pesee ton talvikäytössä mennen tullen - toleranssit on sen verta rennot, et mikään hienosäätöpeli se ei ole, mutta toimii talvella paremmin kuin Pendoliinon vessa.
mikko696
Viestit: 582
Liittynyt: Maalis 19, 2008 13 : 08

Re: Siruin kilikalikuulapäät

Viesti Kirjoittaja mikko696 »

No, kerrasta en uskonut ja tarvitsin keposemmankin setin. Ostin Siruin t-1205x jalan ja siihen g20kx kuulan. Parempi pakkaskäytössä kuin k-40x. Kitkaruuvi on erillinen, parempi ratkaisu verrattuna siihen isomman kuulan pikkuruuviin. Vaikuttaisi pitävät d810+15-30 tammukan ihan kelvollisesti.
rolsen
Viestit: 1438
Liittynyt: Huhti 18, 2012 9 : 37

Re: Siruin kilikalikuulapäät

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Sain alkuviikosta BH-55:n, vaikuttaa lupaavalta. Kattoa nyt miten sitten oikeasti toimii. Ainakaan kuulan kiristysvaiheessa ei tapahdu sellaista siirtymää, mikä Benro B4:n kanssa on ongelmana. Jos siis kohdistat vaikkapa makroa 5:1 suurennoksella ja kiristät kuulan paikalleen, niin koko setti liikahtaa parin lumihiutaleen verran pois alkuperäisestä paikastaan, sitten vain haetaan ennakkoa ja toivotaan että se seuraava kiristys ois kohdallaan - ja siinä kohtaa se hiutale onkin jo sulanut.
Vastaa Viestiin